top of page

2008 Universal Studios fire

האסון הגדול ביותר בהיסטוריה של תעשיית המוזיקה. הקלטות המאסטר של למעלה מ- 100,000 אלבומים, ביניהם "Nevermind" של "נירוונה" אבדו בשריפת ענק.


ב- 1 ליוני 2008 כילתה שריפת ענק חלקים מאולפני "Universal Studios" בהוליווד, לוס אנג'לס קליפורניה. יוניברסל הצהירה בזמנו כי השריפה השמידה אך ורק מתקן שעשועים של הסרט קינג קונג וכן כספת בה היו מאוחסנים עותקים של סרטי וידאו ישנים.


ממצאי חקירה שביצע הניו יורק טיימס מגלים כי למעלה מ- 100,000 מאסטרים של אלבומים, חלקם אלבומי מופת, אבדו בשריפה שהתחוללה באולפני יוניברסל בחודש יוני 2008.

אך ממאמר שהתפרסם בשנת 2019 האחרון במגזין הניו יורק טיימס, עולה כי באותה שריפה שהתחוללה 11 שנים קודם לכן עלו באש גם מאסטרים של 118,230 אלבומים הכוללים כ- 500,000 שירים, וביניהם אלבומים שנחשבים כקלאסיקות ונכסי צאן ברזל.


בהתאם לתחקיר הניו יורק טיימס יוניברסל הסתירה מידע לפיו, במהלך השריפה הגיעו לשונות האש למבנה שמספרו 6197 ובו מצויה כספת של אודיו מאסטרים הנמצאים בבעלותה. הניו יורק טיימס מתייחס במאמרו לדוח סודי של אולפני יוניברסל משנת 2009 המפרט את הערכותיו לנזקים שנגרמו בשריפה ולכמות המאסטרים שאבדה במהלכה.


הדוח הסודי של יוניברסל אשר פרטיו הגיעו למגזין הניו יורק טיימס, מפרט את רשימת היצירות ואת פרטיהם של האמנים שהמאסטרים של הקלטותיהם אבדו, ככל הנראה, לנצח באותה שריפה, ולהלן מדגם לא מייצג של אותם אמנים:

Elton John, "Lynyrd Skynyrd", Eric Clapton, "the Eagles", "Aerosmith", "Steely Dan", Iggy Pop, "the Police", "R.E.M", "Nirvana", "Soundgarden", "Hole", Beck, Tom Petty, "Nine Inch Nails", Sheryl Crow, B.B. King, "Mamas and the Papas", Joni Mitchell, Cat Stevens, "the Carpenters", Louis Armstrong, Duke Ellington, Muddy Waters, Howlin’ Wolf, Willie Dixon, Bo Diddley, Etta James, John Lee Hooker, Buddy Guy, Chuck Berry, Aretha Franklin


עפ"י מאמר הניו יורק טיימס, עובדי יוניברסל עשו בזמנו מאמצים רבים כדי לגמד את היקף הנזקים שנגרמו באותה שריפה, וזאת בכדי להימנע מבושה. כך יצא, שהציבור בזמנו ידע אך ורק על חומרי הוידאו שאבדו בשריפה, שגם הם על פי פרסומי יוניברסל מהווים עותקים בלבד.

תוצאות התחקיר שערך הניו יורק טיימס מטרידות מאוד. לא ברור כיצד נכסי צאן ברזל במוזיקה, מאוחסנים בצורה כה רשלנית וללא אמצעי מיגון מתאימים, וכיצד חומרים מקוריים שמהווים חלק מהמורשת ההיסטורית של המוזיקה לא נשמרים באופן שיאפשר גם לדורות הבאים ליהנות מהם.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page