top of page

Alter Bridge - One Day Remains

אנחנו שמחים לחגוג את האלבום “One Day Remains” של להקת Alter Bridge שיצא ב-10 באוגוסט 2004

אתם בוודאי מכירים את הכינוי של הפרק הראשון של סדרה חדשה, הוא נקרא "פילוט". בפילוט יש בד"כ שחקן אחד או שניים מוכרים, הקונספט של הסדרה קצת מוכר מסדרות או סרטים אחרים וההפקה והבימוי לא ממש שייכים לשמות גדולים. אז עד כאן בסדר גמור ואפשר לבוא עם ראש פתוח ולנסות מהדבר החדש הזה שמציגים בפנינו. אבל במקרה הנ"ל זה קצת שונה !!


אנחנו אוהבים מאוד את הסדרה הקודמת (Creed) וגם את השחקנים הראשיים (אחד מהם חגג יום הולדת אתמול), אנחנו יודעים לדקלם את הטקסטים ואפילו מזילים דמעה בסצנות הדרמה כשהשחקן הראשי מקבל אותנו "בזרועות פתוחות לרווחה".

אז למה לעזאזל הוחלף השחקן הראשי (Scott Stapp), הדמויות של השחקנים האחרים וכך גם העלילה???

אנחנו בטוחים שזה מה שהרגיש הקהל, המבקרים ושאר החברים שאהבו את "Creed". מה עכשיו??

עושים ספינאוף למשהו שהסתיים רק לפני שנה? אז זהו שלא!!

זוהי סדרה חדשה לחלוטין, עם שחקנים שמקבלים הזדמנות להביע את עצמם הרבה יותר מבעבר כי אינם נמצאים תחת צילו של השחקן הראשי ומצרפים אליהם טאלנט חיזוק מוביל שיודע לקחת אותם למימדים אחרים.

(Photo: promediabank.com)


האלבום הזה של "Alter Bridge" הוא בדיוק הפילוט הזה וכך הוא גם נוצר. באותה השנה בא הודיעו חברי להקת "Creed" כי הם מפרקים את החבילה, יצא אלבום הבכורה הזה של אלטר !

כבר בסביבות שנת 2000 החלו הדברים בקריד לבעבע, חילוקי דעות בעיקר בין סקוט הזמר ומוביל הלהקה לבין שאר חברי הלהקה החריפו והדבר קיבל משנה תוקף עם עזיבתו של Brian Marshall כשב 2004 הם הודיעו שהם מפרקים את החבילה (למרות שהם חזרו לאלבום נוסף “Full Circle” שיצא ב-2009). זה לא כל כך פשוט לפרק חבילה עם נוסחה מנצחת אחרי שלושה אלבומים מצליחים, שלוש מועמדויות לגראמי וזכייה אחת ב-Best Rock Song בשנת 2001, במיוחד כשבנוסף לכך יש להם קהל מעריצים גדול ואדוק.

החבר המיוחד שלנו, המנסר מטקסס Mark Tremonti היה נחוש להמשיך ליצור ולהקים להקה וביחד עם שאר חברי קריד הם חיפשו זמר...

שלוש שנים לפני כן (במימד אחר) יצא האלבום השני של להקת “The Mayfield Four” שלאחר כשלון מסחרי של האלבום הראשון (אך הצלחה גדולה מצד המבקרים ואנשי מוסיקה) גם האלבום הזה לא ממש הצליח והסוף כבר החל לתת את אותותיו. זמר הלהקה, מקים הלהקה והמוביל שלה Myles Kennedy, נכנס לדיכאון בעקבות הכשלון של להקתו וחזר ללמד גיטרה, מה שעשה בדיוק לפני שהקים את הלהקה. יש אומרים שזו גם הסיבה לסירוב, כשהוא קיבל פנייה מ-"Velvet Revolver" (לא סגור אם סלאש או מאט פנו אליו) אבל הוא סירב, כן...כן...הוא סירב להרכב של גאנס!!

בכל אופן, הוא סירב לסלאש ומאט אך כשטרימונטי פנה אליו שנה לאחר מכן, הוא כבר אמר כן!! (וכמה אנחנו שמחים שהוא אמר כן)

(Photo: wallpapaerflare.com)


באותה השנה, 2003, החברים החלו לעבוד על האלבום, כשטרימונטי מביא לאולפן כמעט את כל המוסיקה ובערך מחצית מהטקסטים ומיילס משלים את הטקסטים האחרים. והנה לו אלבום "פילוט" מוכן. כמה פשוט וקל! אמנם נשמע פשוט וקל אך זה היה יותר קשה ממה שזה נשמע.


כולם ציפו לקבל את קריד, הרי אלו אותם השחקנים! אז החליפו את השחקן הראשי אבל זה אמור להיות אותו הדבר! חברי קריד היו חשופים ללחצים לא רק מצד המעריצים אלא גם ממפיקים, מנהלים וחברות תקליטים. כולם דרשו את קריד ואת חזרת הלהקה לסקוט. דמיינו איזה קשה זה לשחקן חדש להגיע ל"קאסט" שכולם מכירים ואוהבים, כשחוץ מאותו הקאסט אף אחד לא רוצה אותו. אך בניגוד למה שקרה מסביב, החיבור הזה היה כל כך טבעי ומדהים שחברי הלהקה לא נתנו ללחצים מבחוץ להכתיב להם את הדרך והם הוציאו את האלבום הזה באותה השנה בא הם הכריזו על הלהקה. אז כל מי שציפה לקבל את קריד, קיבל להקה חדשה ואחרת לחלוטין.

האלבום הזה מיוחד מהרבה מאוד סיבות, נתחיל בזה שללא ספק מרגישים שיש כאן נגיעות מקריד אבל טרימונטי כאן נותן דרור ליצירתיות שלו ואינו מוכתב ע"י אף אחד (במיוחד לא ע"י אנשים שחושבים שהם בדמותו של המשיח). הריפים והסאונד של הגיטרה מרגיש לעיתים גראנג'י, לעיתים מטאלי כבד ולעיתים הארד רוק מלודי.


מיילס מביא פה כשרון ווקלי מדהים ומגיש את השירים בליטופים, שאגות, אסרטיביות וסינכרון מלא עם טרימונטי. יש גם ביצועים טובים של בריאן על הבס ו- Scott Phillips על התופים אך הם לא באים לידי ביטוי בצורה בולטת בכל האלבום אלא פה ושם בשירים מסויימים.


מלבד היותו זמר מוכשר, מיילס הוא גם גיטריסט בחסד אך אינו מבצע גיטרות באלבום הזה, לפחות לא מקבל על זה קרדיט, בניגוד למה שקורה באלבומים הבאים.


האלבום מביא מספר שירים שמרכיבים את הבסיס של הלהקה מבחינת הסאונד, המלודיה והטקסטים. השיר “One Day Remains” שמתחיל עם הריקוד של טרימונטי והמקצב של בריאן וסקוט הוא אחד מיסודות הלהקה.

ממשיכים ל-“Open Your Eyes” שהוא אחד מהמרגשים באלבום וחלק בלתי נפרד מהסטליסט של הלהקה בהופעות, עם מבנה מלודי וקליט שעושה לך חשק לשיר בקול גדול.


השיר “Metalingus” הוא אחד השירים הבולטים באלבום ואחד מסימני ההיכר של הלהקה בתחילת דרכה, למרות שלא יצא בסינגל, הוא הפך להיות שיר הנושא של מתאבק ה-"The Edge" הוא לגמרי משהו חדש שמרגיש כמו יצירה שכל חברי הלהקה רצו ליצור כבר הרבה זמן ולא הצליחו עם ההרכב הקודם שלהם, כשמיילס כפי שאמרנו מתברג בצורה מדהימה עם נמוכים מפחידים וגבוהים מבהילים.


עוברים לשיר המרגש ביותר באלבום (לדעתנו כן!) “Broken Wings”, הפריטה של טרימונטי עם הטקסט והקול של מיילס שמראה כאן שזוהיא רק ההתחלה של כמויות הרגש שאנחנו הולכים לקבל ממנו היא פשוט ירית פתיחה מדהימה.


אם זה לא מספיק אז אחריו מגיע עוד ריגוש קטן “In Loving Memory” שמפרק אותך טוטאלית. אחד השירים המרגשים ביותר שלנו בשנים האחרונות מאחר ויש לו ייחוס אישי, שיר שמחבק את היקרים שלנו שהלכו לאיבוד ונפרד מהם לשלום כשהוא מבטיח לא לשכוח.

אבל עם השיר “Watch Your Words” אתה כבר יודע... בזמן שפה טרימונטי "המנסר מטקסס" (אנחנו המצאנו את זה) מפיל עלייך ריפים "פצצות" שנרקחו אי שם במרתפי המטאל, בריאן וסקוט נושאים אותו על כתפיהם ומיילס כמו גנרל ענק מוביל אותך לעבר האופק, זה קורה... חיוך קטן לאט לאט מתרחב על פנייך עם הפנמת התובנה שיש פה משהו חדש, מרגש, בועט, אגרסיבי ומדהים. אם עד עכשיו היו ספקות או אי ודאות, עכשיו אתה כבר יודע שזה זה!!


אז לכבוד הסיום נקנח עם שיר אפוקליפטי שגם מאפיין בצורה מובהקת את הסאונד של הלהקה “The End Is Here” , "הנה מצאת לשארית ימייך את התשובות..."


אנחנו יודעים שהרבה ממעריצי הלהקה לא ממש נחשפו לאלבום הזה במיוחד לאור העובדה שהאלבום השני "Blackbird" הוא זה שהיווה את פריצת הדרך של הלהקה והביא אותה להצלחה הבינלאומית ואנחנו משוכנעים שיש אפילו סיכוי שהוא לא בארסנל שלכם.


אז זה לא מאוחר וזו הזדמנות טובה לחזור אחורה ולהאזין לאלבום שממנו הכל התחיל, כי היום אנחנו כבר יודעים מי הם "Alter Bridge" ואנחנו פשוט מטורפים עליהם!!

להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page