top of page

Blaze Bayley

הוא החליף את Bruce Dickinson כזמר של Iron Maiden ולמרות שנכנס לנעליים ענקיות, הצליח להותיר חותם בהיסטוריה המפוארת של הלהקה.

(Photo: Ullstein Bild)


הזמר Blaze Bayley חוגג היום יומהולדת וכמיטב המסורת אנחנו הולכים לספר לכם עליו כמה עובדות:


1. הוא נולד בברמינגהאם אנגליה ב- 29 למאי 1963. שמו בלידה Bayley Alexander Cooke.


2. את ההשראה להפוך לזמר הוא ראה אחרי שצפה בהופעה של Ronnie James Dio במהלך סיבוב ההופעות של האלבום Holy Diver.


3. את הקריירה המוזיקלית שלו הוא החל שנה לאחר מכן, בשנת 1984, כאשר הצטרף ללהקת "Wolfsbane".


4. אלבומה הראשון של הלהקה - "Live Fast, Die Fast" שוחרר בשנת 1989. מאז השתתף ביילי בעוד שלושה אלבומי אולפן של הלהקה, האחרון - "Genius" שוחרר בשנת 2022.


5.יחד עם הלהקה הוא חימם בשנת 1990 את Iron Maiden בסיבוב ההופעות "No Prayer On The Road Tour". הוא אפילו זכה לעלות לבמה במהלך הופעת הלהקה ב- Hammersmith Odeon שבלונדון ולהתארח במהלך ביצוע השיר "Bring Your Daughter To The Slaughter".


6. למרות מנעד הקול המוגבל יחסית והעובדה שיש לו קול בריטון מהטנור של Bruce Dickinson, הוא נבחר בשנת 1994 כזמר המוביל של Iron Maiden. הוא נבחר מבין מאות מועמדים, ביניהם James LaBrie ן- Doogie White.


7. בשנת 1995 שוחרר האלבום הראשון של ביילי עם הלהקה - The X Factor. ביילי השתתף בכתיבת חלק משירי האלבום, ביניהם"Man on the Edge".

(Photo: Ullstein Bild)


8. סיבוב ההופעות שליווה את האלבום לא היה בין המוצלחים של הלקה, וגם זאת בלשון המעטה. על קבלת הפנים הקרה והצוננת לבלייז כסולן התווספו ביטולים הקשורים בדלקת סימפונות בה לקה בלייז, כל זאת בתקופה בה הפופולרית של הלהקה הלכה וירדה.


9. למרות האמור, זכינו לראות את הלהקה כאן בישראל בסדרה של הופעות שנערכו בחיפה, תל אביב וירושלים.


10. הלהקה פתחה למעשה את סיבוב ההופעות שלה בארץ ואפילו צילמה כאן קליפ לשיר "Lord of the Flies" במצדה.

11. בשנת 1996 שחררה הלהקה יחד עם בלייז את הסינגל "Virus". זה היה הסינגל הראשון שהלהקה שחררה ולא נכלל באלבום, מאז "Women In Uniform" משנת 1980.


12. באותה שנה זכתה הלהקה להופיע יחד עם בלייז, לראשונה מזה שנים, בצ'ילי, שם הוחרמה על-ידי הכנסיה.


13. במהלך הופעה שנערכה בעיר סנטיאגו ב- 29 לאוגוסט 1996 "התפוצץ" בלייז על מעריץ בקהל שירק עליו והחל לקלל ולהשתולל על הבמה. ראו בסוף הסרטון כאן:


14. בשנת 1998 שחררה iron Maiden את אלבום האולפן השני שלה יחד עם בלייז - Virtual XI. למרות שהוא נחשב לאחד מאלבומיה החלשים של הלהקה, הוא כולל שירים מצויינים כמו "Futureal" שנכתב על-ידי בלייז והאריס ונבחר במשאל מעריצי מיידן משנת 1999 כאחד השירים הפופולריים של הלהקה, ו- "The Clansman", שניהם בוצעו בהופעות אפילו לאחר חזרתו של דיקנסון, אפילו בסיבוב ההופעות האחרון של הלהקה.


15. בלייז לקה בקולו מספר פעמים במהלך סיבובי ההופעות של הלהקה והדבר הביא לפיטוריו מ- Iron Maiden בינואר 1999.


16. חודשיים לאחר מכן הקים בלייז את ההרכב "BLAZE". אלבומה הראשון של הלהקה - "Silicon Messiah" שוחרר כבר בשנת 2000, כאשר ההרכב משחרר עוד שני אלבומים בשנת 2002 ו- 2004.


17. בעקבות שינויי רכבים רבים החליט ביילי לשנות בשנת 2007 את שם ההרכב ל- "Blaze Bayley Band". האלבום הראשון תחת השם החדש שוחרר בשנת 2008.


18. בשנת 2012 החל בלייז לשחרר אלבומים תחת שמו כאומן סולו. האלבום הראשון ששוחרר במסגרת זו היה "The "King of Metal ומאז שחרר בלייז עוד 4 אלבומי אולפן, האחרון שבהם "War Within Me" שוחרר באפריל 2021.


19. בין האלבומים ששחרר ביילי כאומן סולו ניתן למנות את הטרילוגיה "Infinite Entanglement" שלושה אלבומי קונספט ששוחררו בשנים 2016-2018.


20. בשנת 2019 הגיע בלייז להופעות בארץ תחת הכותרת "Nylon Maiden" - מופע שכלל בין היתר קלאסיקות של איירון מיידן וקריירת הסולו שלו בעיבוד למוזיקה קלאסית.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page