top of page

Courtney Love

היא לא רק אשתו של...

היא לא רק דמות פרובוקטיבית...

והיא לא רק זמרת...


המוסיקאית, השחקנית, והציירת Courtney Love חוגגת היום יומהולדת !!

בואו נראה אתכם מצליחים לעקוב אחר חייה המופרעים, הבלתי שגרתיים והיצירתיים !!

(Photo: David Roemer)


1. היא נולדה ב- 9 ליולי 1964. שמה המלא הוא Courtney Michelle Harrison והיא נולדה בסן פרנסיסקו. בשלב מאוחר יותר בחייה היא שינתה את שם משפחתה ל- Love.


2. כבר מגיל אפס היא גדלה על מוסיקה כשהסנדק שלה הוא אחר מאשר Phil Lesh הבסיסט ואחד ממקימי להקת ה- "Grateful Dead".


3. בשנת 1970 הוריה של קורטני התגרשו כשתהליך הגירושים היה מכוער וקשה והשפיע רבות על קורטני.



4. בגיל 9 אובחנה קורטני ע"י פסיכולוג בית הספר בו למדה עם סימנים של אוטיזם.

(Photo: Courtney Love Facebook)


5. אימה של קורטני יצרה סביבה היפית, חסרת מעצורים וגבולות בביתה, קורטני סיפרה שבביתה היו מסתובבים אנשים שונים, לעיתים ללא בגדים אפילו, והיו עושים יוגה וטקסי דת שונים.


6. בגיל 14 קורטני קיימה את הבכורה שלה בתא המעצר, כשנעצרה על גניבה מלבו.


7. לאחר שחרורה אומצה קורטני ע"י משפחה אומנה עד ל-1980, שם היא גדלה על המוסיקה של Patti Smith, The Runaways" ו- "The Pretenders".


8. עד חזרתה לארה"ב ב-1982 קורטני טיילה ביפן, בריטניה ואירלנד כשהיא עובדת בעבודות מוזרות וחוברת לאביה הביולוגי. אחת מהחוויות שאספה שם הייתה השהייה בביתם של להקת "The Teardrop Explodes", להקת פוסט פאנק רוק מקומית.


9. באותה שנה במהלך הופעה של להקת "Faith No More", קורטני ביקשה מהלהקה לקחת אותה כזמרת. הלהקה הסכימה ואפילו הקליטה עימה מספר שירים, אך ההתנסות הסתיימה מהר מאוד וקורטני פוטרה מהלהקה.


10. אחרי גיחה נוספת מחוץ לארה"ב ושוב עבודות מוזרות, חזרה קורטני לארה"ב והקימה את ההרכב הראשון שלה עם Ursula Wehr ו-Robin Barbur. בשנת 1984 היא הקימה את ההרכב הרשמי הראשון שלה "Pagan Babies", הם הקליטו דמו קצר של ארבעה שירים והתפרקו.


11. קורטני החליטה שהיא עושה הסבה מקוצעית והחלה וללמוד קולנוע ותאטרון, היא קיבלה מספר תפקידים מאוד קטנים וב- 1987 היא לוהקה לתפקיד ראשי בסרט הקומדיה-פעולה "Straight to Hell" שביים Alex Cox.


12. הסרט תפס את תשומת ליבו של Andy Warhol שליהק את קורטני לתוכנית הארוח שלו Andy Warhol's Fifteen Minutes. באותה שנה היא גם מופיעה בקליפ של להקת Ramones לשיר "I Wanna Be Sedated".


13. שנה לאחר מכן עזבה קורטני את תחום המשחק והחלה לעבוד כחשפנית במספר ערים בחוף המערבי. היא הרגישה שהיא לא מוצאת את עצמה ויעודה ולאחר מספר חודשים היא עברה לגור באלסקה למספר חודשים.


14. בסוף שנת 1989 עברה קורטני ללוס אנג'לס והחליטה להקים להקה. היא גייסה את הגיטריסט Eric Erlandson והשניים החלו לעבוד על חומרים ביחד. בלילה היא הייתה עובדת כחשפנית על מנת לרכוש ציוד ללהקה ובשעות היום הם היו עושים חזרות באולפן שהושאל להם ע"י ה-"RHCP".


15. קורטני גייסה את Lisa Roberts ויחדיו הן צרחו את נשמתן לצלילי הגיטרה של אריק. לאחר מספר שבועות קורטני גייסה את המתופף Caroline Rue וגיטריסט נוסף Mike Geisbrecht, אך האחרון לא החזיק מעמד זמן רב והוחלף ע" Jill Emery. ההרכב הנ"ל נקרא "Hole".

(Photo: Spotify)


16. בשנת 1991 שוחרר אלבום הבכורה "Pretty on the Inside", הוא הופק ע"י Kim Gordon מ- "Sonic Youth" והזמר Don Fleming מ- "Gumball". האלבום היה מאוד מחוספס והושפע מאוד מפאנק רוק ומטאל, הוא נחל הצלחה מסחרית כשהסינגל היחיד שיצא מהאלבום היה "Teenage Whore".


17. לאחר שחרור האלבום, יצאה הלהקה לסיבוב הופעות לקידום האלבום יחד עם "Mudhoney" באירופה ו- "Smashing Pumpkins". דרך סיבוב ההופעות הכירה קורטני את Billy Corgan והשניים ניהלו מערכת יחסים מספר חודשים.


18. במאי 1991 הכירה קורטני את Kurt Cobain והשניים ניהלו מערכת יחסים עד לחודש פברואר 1992 בו הם התחתנו והיא הפכה לרשמית שלו.


19. באפריל 1993 נולדה ביתם היחידה "Frances Bean Cobain".


20. באותה שנה הופיעה קורטני על שער המגזין המפורסם "Vanity Fair" שכלל כתבה שהציגה את זוג הרוקרים באור מאוד שלילי, כשהם מכורים לסמים ומגדלים ילדה בתת תנאים וחוסר אחריות. קורטני סיפרה שלכתבה הייתה השפעה קשה ועמוקה מאוד על קוביין ועל הזוגיות שלהם.


21. עוד באותה שנה קיימו הזוג את ההופעה היחידה שלהם יחד באירוע נגד אונס בהוליווד בו הם ביצעו את השירים "Pennyroyal Tea" ו- "Where Did You Sleep Last Night".


22. האלבום השני של הלהקה "Live Through This" שוחרר בשנת 1994, שבוע לאחר מותו של קוביין. האלבום הכיל צדדים יותר רכים ומלודים של הלהקה, אך שמר על הגרעין הקשה והמחוספס. מלבד אריק הגיטריסט כל שאר חברי הלהקה התחלפו.


23. האלבום נחל הצלחה עוד יותר גדולה מקודמו והיווה אלבום הפריצה של הלהקה, הוא זכה להיכנס לרשימת 500 האלבומים הטובים ביותר בכל הזמנים של המגזין רולינג סטון.


24. סיבוב ההופעות לקידום האלבום היה אחד הארועים הפרועים והידועים לשימצה בהיסטוריה של הלהקה. קורטני הייתה עולה לבמה שלוחת כל רסן כשהיא פורקת את עמדותיה על המיקרופון, משתלחת בעובדי במה ובצופים ופיסית מפרקת את הבמה ואת הקהל, שלא לדבר על מספר ארועים שגרמו למעצרים רבים של הגברת.


25. לאחר סיום סיבוב ההופעות בשנת 1996 חזרה קורטני למקצוע השני שלה והחלה לשחק במספר סדרות, עד שלוהקה לתפקיד ראשי בסרט "The People vs. Larry Flynt", המגולל את סיפורו של בעל המגזין הפורנוגרפי "Hustler".


26. שנה לאחר מכן חזרה קורטני לעולם המוסיקה ושחררה עם "Hole" אלבום אוסף בשם "My Body, the Hand Grenade". עוד באותה שנה שחרר ההרכב גם EP בשם "The First Session".


27. בשנת 1998 שיחררה "Hole" את אלבומה השלישי "Celebrity Skin". באלבום משתתפים מספר מוסיקאים מחוץ להרכב הלהקה כמו Billy Corgan שהוזכר למעלה וכתב גם חלק מהשירים, "Jordon Zadorozny" ו- "Charlotte Caffey", קורטני כתבה את כל הטקסטים באלבום. זהו האלבום המצליח ביותר של הלהקה עד היום והוא הגיע למקום ה-9 בבילבורד 200. קורטני לא הסתירה את העובדה שהאלבום משלב מבחינתה מסחריות ואמנות !


28. אגב, קורגן נשאר מיודד עם קורטני לאב ובהמשך ניהל עימה מערכת יחסים, כאשר בשנת 2006 הוא אפילו עבר להתגורר איתה ועם בתה Frances Bean Cobain באחוזה שלה שבהוליווד.


29. עוד בשנת 1998, קורטני עיצבה גיטרה בשיתוף פעולה עם "Fender" תחת מותג ה-loe-cost של פנדר Squier גיטרה בשם "Vista Venus".


30. בשנת 1999 היא שיחקה בסרט "Man on the Moon" יחד עם Jim Carry.


31. שנה לאחר מכן היא שיחקה בסרט "Beat" יחד עם Kiefer Sutherland.


32. בשנת 2001 היא שיחקה בסרט Julie Johnson לצידה של השחקנית Lili Taylor.


33. באותה שנה קורטני הקימה פאנק רוק סופרגרופ בשם Bastard עם Veruca Salt, Louise Post ו- Gina Crosley. ההרכב הקליט דמו של מספר שירים בלבד והתפרק זמן קצר לאחר מכן.


34. שנה לאחר מכן בשנת 2002, היא שיחקה בסרט "Trapped" יחד עם Kevin Bacon ו- Charlize Theron.


35. באותה שנה "Hole" התפרקה רשמית !


36. בשנת 2004 הוציאה קורטני את אלבום הסולו היחיד שלה בשם "America's Sweetheart". האלבום שונה מאוד מבחינה מוסיקלית מהחומרים של "Hole" והוא היווה כשלון מסחרי, כשבשלב מאוחר יותר קורטני כינתה אותו טעות.


37. בשנת 2005 היא הייתה שותפה לכתיבה והוצאה של מנגה (קומיקס יפני) בשם Princess Ai עם הכותב Stu Levy.


38. בשנת 2009 קורטני החזירה לחיים את "Hole" ושנה לאחר מכן, מה שהתחיל כאלבום סולו שני הפך לאלבומה הרביעי והאחרון של הלהקה Nobody's Daughter. גם באלבום הזה היו שותפים לינדה וקורגן ולמרות ביקורות מעורבות מצד המעריצים והמבקרים, קורטני הכריזה שזהו האלבום הטוב ביותר שעשתה.


39. גם הפעם Billy Corgan היה שותף לכתיבה והפקה של מספר שירים מהאלבום. מיד לאחר שחרורו קורגן התעצבן על קורטני שפעלה ללא רשותו עם השירים והם החלו להחליף ביניהם "מהלומות" בטוויטר ובפייסבוק. זה היה כל-כך מכוער ופוגעני עד כי השניים לא מדברים עד היום.


40. בשנת 2012 היא הוציאה אוסף של 40 ציורים ואיורים מעשה ידיה בשם And She's Not Even Pretty.

(Photo: Courtney Love Facebook)


41. בשנת 2014 שיחקה קורטני בעונה השביעית של הסדרה "Sons Of Anarchy".


42. בשנת 2016 היא הוציאה קולקציית בגדים יחד עם אשת העסקים Sophia Amoruso בשם Love, Courtney.


43. בשנת 2018 הופיעה בקליפ לשיר "Tattooed in Reverse" של Marilyn Manson יחד עם Lisa Marie Presley.


44. בשנת 2020 קיבלה קורטני את פרס ה-"Icon" בטקס מפרסי ה-NME הבריטי על היותה... "אחת הזמרות המשפיעות ביותר בתרבות האלטרנטיבית ב-30 השנים האחרונות".


45. הסמים היו חלק בלתי נפרד ממרבית חייה של קורטני, היא עברה מספר תהליכי גמילה ואפילו נעצרה מספר פעמים.


46. לכל אורך חייה, היא הייתה מעורבת בשערוריות כאלה ואחרות שכללו אלימות כלפי מעריצים וכתבים, התנהגות פרובוקטיבית בהופעות ותוכניות טלוויזיה, הוצאות דיבה ותביעות וסדרה של מעצרים רבים ומשונים.

אתם מוזמנים להאזין לאלבום האחרון שהוציאה במסגרת ההרכב "Hole": כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page