top of page

David Crosby - If I Could Only Remember My Name

המלצת המערכת..


והיום האלבום "If I Could Only Remember My Name", אלבום הסולו הראשון של David Crosby ששוחרר ב- 22 לפברואר 1971.



אלבום פולק-פסיכדלי רגוע, קסום ואקוסטי, הרבה אקורדים פתוחים, כיוונוני גיטרה לא שיגרתיים, קשת כלים רחבה ומגוונת והרמוניות ווקאליות מדהימות.


ואיזה הרכב נגנים מדהים משתתף פה. כל המי ומי של סצינת הפולק-רוק והפסיכדליה של אותה תקופה. Graham Nash, Neil Young, Jerry Garcia, Joni Mitchell, Paul Kantner, Grace Slick, Gregg Rolie ועוד ועוד.


זה אלבום הסולו הראשון של David Crosby והוא הושפע מאוד ממותה של חברתו דאז, Christine Hinton, אשר נהרגה בשנת 1969 בתאונת דרכים.


קרוסבי וכריסטין היו זוג מאוהב וניהלו זוגיות מושלמת. מספר ימים לפני התאונה הם עברו השניים להתגורר ב- Bay Area שך סן פרנסיסקו. בעוד קרוסבי מארח חברה לחבריו במסיבת בריכה שהשניים ערכו במעונם החדש, נטלה כריסטין את החתולים שלהם לוטרינר. אחד מהחתולים השתחרר מהכלוב במהלך הנסיעה, קפץ על כריסטין ותקף אותה בפראות. כריסטין איבדה שליטה על הרכב, התנגשה ברכב אחר ונהרגה במקום.


קרוסבי לא סלח לעצמו. הוא שקע בדיכאון והחל לשתות ולצרוך סמים עד איבוד חושים. האלבום הזה היה מעין תהליך ריפוי של קרוסבי שלווה בתמיכה של חבריו הקרובים שסייעו לו בתהליך היצירה.


הקטע "I'd Swear There Was Somebody Here" נשמע ממש כמו תפילה, קינה, רקוויאם שכתב קרוסבי על אהובת ליבו. הוא סיפר שהרגיש את נוכחותה באולפן במהלך ההקלטה.


ואיזה אלבום הוא רקחו פה קרוסבי ומעגל התמיכה שלו. "Music Is Love" המהפנט שנכתב יחד עם גראהם נאש וניל יאנג, "Cowboy Movie" הבלוזי עם הגיטרה "המחשמלת" של ג'רי גרסיה, "Laughing" המדהים עם כיוונוני הגיטרה הלא שיגרתיים והפדל סטיל גיטר של גרסיה, קולות הרקע של ג'וני מיטשל וגראהם נאש בשיר "Song with No Words (Tree with No Leaves)" שמדבר ישר ללב בלי להוציא אפילו מילה אחת, ועוד.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page