top of page

Dean DeLeo

האח Dean DeLeo מלהקת "Stone Temple Pilots" חוגג היום יומולדת, הוא נולד ב-23 באוגוסט 1961.

(Photo: Stone Temple Pilots)


אחיו הצעיר, רוברט, פגש את הסולן Scott Weiland בהופעה של "Black Flag". רוברט החליט להכיר לאחיו הגיטריסט את סקוט והעלה רעיון להקים להקה. השלושה התחברו עם המתופף Eric Kretz, והקימו להקה. הם העניקו לה את השם "Mighty Joe Young" בהשראת הסרט עם אותו השם. הם החלו להופיע בבארים ברחבי סאן דייגו ובאזור הוליווד, ובסופו של דבר חתמו על חוזה תקליטים עם "Atlantic Records" בשנת 1992. אך הם היו צריכים לשנות את שם הלהקה כי הוא כבר נתפס על ידי מוזיקאי בלוז. סקוט הוא זה שהביא את השם "Stone Temple Pilots" רק בגלל ראשי התיבות "המגניבים" שנלקחו מחברת השמנים "STP".

הלהקה עלתה במהירות לתהילה עם יציאת אלבום הבכורה שלהם "Core", שמכר למעלה מ- 8 מיליון עותקים. האלבום זכה להצלחה במיוחד לאור הסינגלים שיצאו ממנו "Sex Type Thing" ו- "Plush", והפכו את STP לאחת מלהקות הגראנג' הפופולריות של התקופה, למרות שמאז ומתמיד היו כאלה שהטילו ספק בשיוכה לסצינה (בעיקר מאחר והיא לא יצאה מסיאטל).


עם אלבומם השני "Purple", הם כבר השאירו לכל המבקרים אבק והוכיחו שהם לא "סטוץ" שרוצה לגלוש על גל הסצנה אלא הרכב רוק אמיתי, בועט ומחוספס. אגב, האלבום הזה הגיע למקום ה- 73 ברשימת אלבומי הגיטרה הגדולים בכל הזמנים, וזו הוכחה קטנה ליכולותיו המדהימות והלא מספיק מוערכות לטעמנו של דה ליאו.

הלהקה שחררה שלושה אלבומים נוספים Tiny Music... Songs from the Vatican Gift Shop" (1996)", "No. 4" (1999) ו- Shangri-La Dee Da" (2001)".

במהלך 1997, כשסקוט החליט לצאת לדרך משלו כשהוא נאבק בסמים ובהתמכרויות, החליטו השלושה להקים להקה חדשה בשם "Talk Show". הם חברו לזמר Dave Coutts מלהקת "Ten Inch Men" ושחררו אלבום אחד הנושא את שם הלהקה. למרות ביקורות חיוביות האלבום נכשל מסחרית והלהקה התפרקה.


בשנת 2005 הקים הזמר Richard Patrick מלהקת "Filter" יחד עם האחים DeLeo והמתופף Ray Luzier (שבהמשך הצטרף ל-"Korn") את ההרכב "Army of Anyone". שנה לאחר מכן הם שיחררו את אלבומם היחיד שגם כאן נושא את שם הלהקה ולצערנו גם כאן האלבום זכה לביקורות חיוביות אך נכשל בקופות. ההרכב התפרק לאחר סיבוב הופעות קצר לקידום האלבום.


בשנת 2008 לאחר 5 שנים של הפסקה חזרו חברי הלהקת STP לנגן יחד ושנתיים לאחר מכן הוציאו את האלבום השישי שלהם שנושא את שם הלהקה. למרות העדרות ארוכה האלבום הגיע למקום ה-2 בבילבורד וזכה להצלחה גדולה.

בשנת 2012 החלו שוב חיכוכים בין חברי הלהקה לסקוט כשהפעם מרכז העימות היה יכולת השירה של סקוט. האלבום "Core" חגג 20 שנה וסקוט רצה לצאת לסיבוב הופעות לחגיגות האלבום, אך חברי הלהקה התנגדו בטענה שהוא לא יצליח לבצע את השירה עם בעיות הקול שיש לו. סקוט החליט להתעלם מדרישות הלהקה וביצע מחווה לאלבום בסיבוב הופעות הסולו שלו. כנראה שהמתח בין חברי הלהקה הגיע לשיאו כי בפברואר 2013 פירסמה הלהקה כי סקוט פוטר מההרכב.


באותה שנה שלושת חברי הלהקה צירפו מעריץ וותיק ונלהב בשם Chester Bennington והוציאו יחד עימו EP בשם "High Rise". אך הרומן לא החזיק מעמד זמן רב וצ'סטר חזר ל- Linkin Park.

בשנת 2017 לאחר קמפיין מתוקשר לבחירת זמר, Jeff Gutt נבחר לתפקיד ונכנס בהצלחה לנעליו של סקוט וכבר שנה לאחר מכן הוציאה הלהקה את אלבומה ה-7 שגם הוא נושא את שם הלהקה.


ביולי 2019 קיימה הלהקה יחד עם הזמר החדש שלה את הופעתה הראשונה בישראל וזו הייתה הופעה מדהימה שהעניקה למעריצים הבוגרים שלה טעימה כל כך מענגת משנות ה-90.


בשנת 2020 הוציאה STP את האלבום האחרון שלה נכון להיום "Perdida". אלבום שכולו אקוסטי והוקלט עם כלי נגינה אנלוגיים ישנים.


להאזנה לאלבום "Perdida" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page