top of page

Deep Purple - Turning To Crime


ב- 26 לנובמבר 2021 יצא לאור האלבום "Turning To Crime", אלבום האולפן הראשון של "Deep Purple" שעשוי כולו משירים שלא נכתבו על ידי הלהקה, אלא מגרסאות כיסוי ללהקות אחרות.


טוב, זה לא סוד שלסולן Ian Gillan יש חולשה לשירי רוקנרול ואולדיז. בשנת 2018 הוא אפילו דאג להחיות את להקתו הראשונה "The Javelins" אשר שחררה אלבום קאברים שכלל גירסאות כיסוי לאומנים עליהם גדל גילאן וביניהם: Chuck Berry, The Drifters, Jerry Lee Lewis, Ray Charles, Buddy Holly, Bo Diddley ועוד. באלבום הזה התארח גם הקלידן Don Airey שככל הנראה נסחף גם הוא בגלי הנוסטלגיה שהולידו את האלבום הנוכחי.


זה גם לא סוד ש- "Deep Purple" התחילה למעשה כלהקת קאברים כאשר ארבעת הסינגלים הראשונים שלהם היו של אומנים אחרים: Joe South, Neil Diamond, Ike & Tina Turner ו- "the Beatles" ועוד לא התחלנו לדבר אפילו על "Lalena" של Donovan.


עכשיו תוסיפו על זה את השעמום של סגרי הקורונה והנה לכם קרקע פורייה עליה האלבום הזה צמח. חברי הלהקה סיפרו כי כדי להעביר את הזמן במהלך הסגרים הם החליטו להקליט גירסאות כיסוי לשירים שהם אוהבים. כל אחד מהחברים בחר כמה שירים והם החלו להקליט אותו בשיטת "שלט רחוק".


האלבום כולל 12 הרצועות שלאו דווקא הייתם מצפים לשמוע מ- "Deep Purple". בחירות כמו "Rockin' Pneumonia and the Boogie Woogie Flu" של Huey "Piano" Smith, השיר "Dixie Chicken" של "Little Feat" או "Let the Good Times Roll" של Louis Jordan די מפתיעות. גם "Watching the River Flow" של Bob Dylan ו- "The Battle of New Orleans" של Jimmy Driftwood הם לא ממש הביצועים שהיית מצפה לשמוע מ"הסגולים".


אבל יש כאן גם כמה הפתעות וגיוון פסיכדלי של "7 & 7 Is" של "Love", הקלאסיקה "Shapes of Things" של ה-"Yardbirds" או "White Room" של "Creem" שמסתדרים היטב עם הרפרטואר של הלהקה. ביצועים מעניינים נוספים הם "Lucifer" של Bob Seger, הבלוז המופתי "Oh Well" של "Fleetwood Mac" וקטע הסיום הארוך "Caught in the Act", שממזג יחד חמש קלאסיקות משנות ה-60 למחרוזת מדהימה: "Going Down" של "Jeff Beck Group", האינסטרומנטאלי "Green Onions" של "Booker T. & the MG's" הבלוז הדרומי "Hot 'Lanta" של "Allman Brothers Band", הבלוז הכבד "Dazed and Confused" של "Led Zeppelin" והלהיט "Gimme Some Lovin'" של "Spencer Davis Group".


מי שהפיק את האלבום הוא Bob Ezrin, שבין היתר הפיק גם את אלבומם המצוין האחרון "Whoosh!" ששוחרר בשנה שעברה.


רשימת השירים:


01. 7 And 7 Is (LOVE)

02. Rockin' Pneumonia And The Boogie Woogie Flu (Huey "Piano" Smith)

03. Oh Well (FLEETWOOD MAC)

04. Jenny Take A Ride! (MITCH RYDER & THE DETROIT WHEELS)

05. Watching The River Flow (Bob Dylan)

06. Let The Good Times Roll (Ray Charles & Quincy Jones)

07. Dixie Chicken (LITTLE FEAT)

08. Shapes Of Things (THE YARDBIRDS)

09. The Battle Of New Orleans (Lonnie Donegan/Johnny Horton)

10. Lucifer (BOB SEGER SYSTEM)

11. White Room (CREAM)

12. Caught In The Act (Medley)

לינק להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page