top of page

Def Leppard - High 'n' Dry

ב- 6 ליולי, 1981 הוציאה "Def Leppard" את אלבומה השני, "High 'n' Dry".



אם בא לכם לשמוע את "Def Leppard" "האורגינלית" (והיינו מוסיפים אפילו "האמיתית"), אז זה האלבום שאתם צריכים להתחיל איתו. לפני ה"גלאם", לפני האצטדיונים הגדולים וההצלחה הענקית, מדובר באלבום שכולו על טהרת הגל החדש של ההבי מטאל הבריטי (NWOBHM). "טור-דה-פורס" של הארד רוק שמציג את "Def Leppard" בשיאה בתקופת ההבי מטאל הטהור שלה. זהו האלבום המלא האחרון של Pete Willis עם "Def Leppard" והוא מהווה קפיצת מדרגה משמעותית מאלבום הבכורה שלה, "On Through the Night", בעיקר בזכות שיתוף הפעולה הראשון של הלהקה עם מפיק העל Robert John "Mutt" Lange. אפשר לומר שהאלבום הזה הוא הגשר בין אלבום הבכורה הלא מהוקצע שלהם "On Through the Night", לאלבום "Pyromania" הקליט והנגיש שלהם.


בעבודה עם לאנג, "Def Leppard" עשתה צעדים משמעותיים בשיפור הסאונג והסגנון, תוך שמירה על חלק מהאנרגיה הגולמית שאפיינה אותם. ההרכב שכלל את Joe Elliott (שירה), Steve Clark (גיטרה), Pete Willis (גיטרה), Rick Savage (בס) ו- Rick Allen (תופים) - נמצא כאן בכושר שיא, והוא מציג מוזיקליות מדהימה וסאונד מגובש. ההפקה של לאנג הביאה תוספת מעודנת וזאת מבלי לשייף לחלוטין את ההיבטים מחוספסים יותר של הלהקה, דבר שהופך את האלבום הזה לאחד מהאהובים עלינו של "Def Leppard", אולי הטוב ביותר בתוקפת ההבי מטאל הטהור שלה.



האלבום כולל שירים מצויינים כמו "Let It Go" הבועט שפותח את האלבום עם פאנץ' עוצמתי, ונותן טון אנרגטי שמושך את תשומת ליבו של המאזין כבר מההתחלה, "Another Hit and Run" שממשיך את האווירה האנרגטית הגבוהה עם עבודת גיטרה אגרסיבית וקצב בלתי פוסק שהמדגים את הצד הכבד יותר של הלהקה, שיר הנושא "High 'n' Dry (Saturday Night)" שמזכיר קצת את "AC/DC" ולוכד את רוח הרוקנ'רול של הלהקה, הקטע האינסטרומנטלי "Switch 625" שכולל דו-קרב גיטרות ברוח "Thin Lizzy" הקלאסית ומציג את התעוזה המוזיקלית של הלהקה וכמובן הבלדה "Bringin' On the Heartbreak" השיר המפורסם ביותר באלבום, שרומז על הקרוסאובר פופ שיגיע בהמשך ויביא עמו הצלחה מטאורית ללהקה.



האלבום "High 'n' Dry" נחשב לאלבום הכבד והמחוספס ביותר של "Def Leppard". הוא מאופיין בכתיבת שירים חדה וממוקדת. הזמר Joe Elliott ציין שהאלבום הזה היווה צעד חשוב ומכריע באבולוציה של הלהקה, והדגיש את ההשפעה של מט לאנג בתהליך היצירה שלו. האלבום מהווה מבט היסטורי על להקה צעירה, רעבה להצלחה שמוכנה לכבוש את העולם. הוא בולט כאלבום הבי מטאל טהור, אמיתי, גולמי וללא פילטרים שעומד בסתירה מסויימת לאלבומים המהוקצעים והמסחריים שיבואו לאחר מכן. האלבום מאזן את אנרגיית הרוק הגולמית של "Def Leppard" עם רגישות מלודית והפקה מצוינת, נוסחה שתהפוך למזוהה עם "Def Leppard".


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page