top of page

Demon - The Unexpected Guest

ב- 3 ליולי, 1982 "Demon" הוציאו לאור את אלבומם השני "The Unexpected Guest".



למי מכם שמעולם לא שמע על הלהקה, "Demon" הוקמה באנגליה בשנת 1979, כלהקת הבי מטאל, על ידי הסולן Dave Hill והגיטריסט Mal Spooner, שניהם מלהקת הגלאם רוק "Iron Cross". השניים גייסו את חברי "Hunter" לשעבר, Les Hunt (גיטרה מובילה), Chris Ellis (בס), ו- John Wright (תופים) ובכך הושלם ההרכב הקלאסי של הלהקה. אלבום הבכורה שלהם, "Night of the Demon", שוחרר בשנת 1981 והציג שילוב של הארד רוק, בלוז רוק והבי מטאל, כשהם יוצרים צליל שמזכיר יותר את להקות ההארד רוק/AOR אמריקאי, מאשר רוק כבד בריטי, עם צליל מלודי, מסחרי. הלהקה התפרסמה מהר מאוד בזכות ההופעות המזעזעות שלהם, כשהם צובעים את גופם בצבע מציירים עליו פנטגרמות ומגיחים מתוך ארונות המתים על הבמה. האלמנטים האלה של Shock-Rock הבדילו אותם מלהקות אחרות בסצנת ה"גל החדש של ההבי מטאל הבריטי" (NWOBHM). די במבט חטוף על עטיפת אלבום הבכורה של הלהקה כדי ללמוד שזהו אולי אלבום המטאל הראשון שהציג תמונה כה מקאברית ומזעזעת על העטיפה שלו. אבל זה לא רק זה, כי גם המוזיקה והמילים היו קודרות ואפלות.


האלבום השני שלהם נושא סיקורנו, "The Unexpected Guest", בולט כאלבום ייחודי ומשפיע בעידן הגל החדש של ההבי מטאל הבריטי (NWOBHM). הוא ידוע בשילוב הייחודי של הארד רוק מלודי, הבי מטאל וגוונים של בלוז רוק. באופן זה "Demon" חרטו לעצמם נישה עם אלבום הקונספט החשוב הזה, שסיפורו סובב סביב טקס סיאנס שהשתבש. באלבום יוצאת הלהקה למסע אל ההיבטים האפלים יותר של המוח האנושי, עם שירים שהקשר ביניהם עובר כחוט השני עם נרטיב משכנע.


האלבום מתחיל באינטרו אינסטרומנטלי קצר ("An Observation") שמכניס אותנו לאווירת הסיאנס הקודרת והוא מסתיים ברצועה "Outro". שני הקטעים הכמעט זהים נונים לאלבום מסגרת של התחלה וסוף אשר מתאימה לאלבום קונספט. מבט חטוף על רשימת השירים יגרום לכם להבין שהאלבום הזה סובב סביב הקונספט של טקס הסיאנס שהשתבש (אולי אחת ההשפעות על "A Dangerous Meeting" של King Diamond עם "Merciful Fate"). האלבום בוחן נושאים שונים, כגון טירוף, דיבוק, גורל ואובדן המציאות, עם רצועות כמו "Don't Break the Circle," "The Spell," "Total Possession," "Sign of a Madman," "A Strange Institution," "Victim of Fortune," "Beyond the Gates of Hell," "Deliver Us From Evil" אשר רוקמות את סיפור הקונספט העל-טבעי והקיומי וכוללות אזהרה מפני הסכנות של תורת הנסתר.



מבחינה מוזיקלית, "The Unexpected Guest" נשלט על ידי צליל ה "הגיטרה התאומה" של Mal Spooner ו-Les Hunt, והקול החריף, המחוספס והנלהב של Dave Hill. למרות שאינו ממש יוצא דופן מבחינה ווקאלית, הקול של היל מתגלה כחזק במיוחד, מחוספס ועדיין מלא בהרבה רגש, מה שהופך את ההגשה שלו לבלתי נשכחת ומשפיעה מאוד על הווייב של האלבום. ההפקה, בניהולו של מייק סטון, לוכדת את המהות האנרגטית של הלהקה, תוך שמירה על סאונד מלוטש וחם. שילוב הקלידים מוסיף מימד מלודי, לעיתים אף מצמרר ואווירתי, ובכך מייחד את האלבום מרבים אחרים בז'אנר ה- NOWBHAM באותה תקופה.


הסאונד של "Demon" באלבום הזה שואב מאוד מהשפעות ההארד רוק של שנות ה-70 כמו "UFO", "Thin Lizzy" ו- "Black Sabbath" המוקדמים, עם אווירת הארד רוק אמריקאית מובהקת ופזמונים מלודיים. ה"להיט" הגדול של האלבום הוא "Don't Break the Circle", שמאוחר יותר יקבל גרסת כיסוי של "Blind Guardian". הרצועה הזו היא גולת הכותרת של האלבום ואולי אף של הלהקה, שכבות של גיטרות, תחת שטיח קלידים ופזמון "מהפנט" שאט אט נבנים לקרשנדו עוצמתי. אין ספק שהשיר הזה מגבש את המהות המלודית והאווירתית של האלבום כולו אך יש בו רצועות בולטים נוספות כמו: "The Spell" שמשתלב היטב עם הקונספט האפל של האלבום, "Total Possession" האנרגטי, "The Grand Illusion" - אחת הרצועות הכבדות של "Demon" שמציגה את הוורסטיליות שלה, "Have We Been Here Before?" - טראק מלודי יותר שעוסק בגלגול נשמות, "Strange Institution" - סמי-בלדה אפלה עם סולו גיטרה בלוזי שמוסיף עומק למנעד הרגשי של האלבום, וכמובן "Deliver Us From Evil" הקליט.


האלבום "The Unexpected Guest" הוא אלבום מגובש ומשכנע שדורש האזנות חוזרות כדי למצוא את הקסם שבו, שכן בכל האזנה נחשפים פרטים וניואנסים חדשים. לחובבי NWOBHM ורוק כבד משנות ה-70, האלבום הזה הוא אלבום חובה. הוא לוכד את היצירתיות הייחודית של "Demon" ברגעי השיא שלה, עוד לפני שהם יצאו לחפש את עצמם עם התנסויות חדשות ופחות עקביות. בעוד שסגנון NWOBHM עזר בהתחלה ל-"Demon" לזכות בהכרה, לאחר האלבום הזה, היתה הלהקה מספיק בטוחה בעצמה כדי להתנסות בסאונדים חדשים ולהתקדם לעבר סגנונות מוזיקליים מלודיים ומגוונים יותר, אפילו רוק מתקדם. "The Unexpected Guest" נשאר נקודת שיא בקריירה של "Demon", והוא מציג את השילוב הייחודי שלהם בין הארד רוק והבי מטאל מתובל באווירה אפלה. זו יצירה נצחית ומשפיעה בז'אנר ההבי מטאל. השילוב של נושאים ליריים אפלים, מוזיקליות ברמה גבוה ושירים בלתי נשכחים הופכים את "The Unexpected Guest" לאלבום בולט שממשיך לרתק את המאזינים עשרות שנים לאחר יציאתו.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page