top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Dire Straits - Alchemy: Dire Straits Live

ב- 16 למרץ 1984 שחררה "Dire Straits" את אלבום ההופעה הכפול "Alchemy: Dire Straits Live".


עשרה חודשים לאחר שחרורו של האלבום המצוין "Love Over Gold" ורגע לפני שתהפוך ללהקת איצטדיונים בעקבות האלבום "Brothers In Arm", מתייצבת "Dire Straits" באולם Hammersmith Odeon שבלונדון, מחוזקת בשלושה נגנים אורחים, בכדי להקליט את אלבום ההופעה הראשון שלה.


ההקלטות נערכות במהלך שתי הופעות הסיכום של סיבוב ההופעות "Love Over Gold Tour" אשר התקיימו ב- 22-23 ליולי 1983.


האלבום כולל שירים מכל ארבעת אלבומיה הראשונים של הלהקה וכן מה- EP ששוחרר במהלך סיבוב ההופעות שארך שמונה חודשים - "ExtendedancEPlay", כמו גם מפסקול הסרט "Local Hero", והוא מציג לנו את "דייר סטרייטס" כפי שהיא לא נשמעה באלבומי האולפן שלה. חיה, אנרגטית ומחשמלת!


הרכב הנגנים הבסיסי זהה לזה שאיתו הקליטה הלהקה את "Love Over Gold" למעט המתופף Terry Williams שהחליף את המתופף Pick Withers, אשר עזב את הלהקה בשלהי שנת 1982 בכדי לבלות זמן עם משפחתו, לאחר שהיה שותף בכל ארבעת האלבומים הראשונים של הלהקה.


מבלי לגרוע מהיכולות הפנטסטיות של Pick Withers, נראה שהתוספת של Terry Williams תרמה לדינמיות ולדרייב של שירים כמו “Romeo and Juliet”, “Tunnel of Love” ו- “Telegraph Road”, אשר נשמעים מעט יותר רזים בגירסת האולפן.


מעבר לחברי הלהקה הקבועים, עיבתה הלהקה את הצליל בסיוע קלידן נוסף - Tommy Mandel שניגן עם Brian Adams ומסייע כאן ל- Alan Clark המוכשר, אשר הצטרף ללהקה בשנת 1980 וכן באמצעות נגן כלי ההקשה Joop de Korte והסקסופוניסט Mel Collins. כאן המקום לציין שהסאונד של ההופעה הזאת מדהים. רמת האיכות משתווה מבחינתו כמעט לרמה של אולפן, דבר שהופך את ההאזנה לאלבום הזה לתענוג אחד גדול.


מעבר לעובדה שהביצועים כאן נשמעים הרבה יותר מלאים ואנרגטיים מאשר אלו של אלבומי האולפן, הרי שהגרסאות של מרבית השירים כאן הינן ארוכות יותר וכוללות קטעי אילתור ותוספות, ובכך הערך המוסף של האלבום. כך לדוגמא, "Sultans of Swing" מאלבום הבכורה נמתח לכמעט 11 דקות עם סולו אדיר ומטורף, אחד הגדולים אי פעם, "Tunnel Of Love" מהאלבום "Making Movies" נושק כמעט ל- 15 דקות, ועדיין הזרימה של האלבום קלילה, קולחת ורחוקה מלהיות משעממת.


הגיטריסט, הזמר והקפטן הבלתי מעורער Mark Knopfler פשוט מתעלה כאן על עצמו' לא רק בכך שהוא מנהיג, מושך וסוחף את כל הנגנים אחריו, אלא בנגינה פשוט פנטסטית המוכיחה איזה גיטריסט מחונן ומוכשר הוא ועד כמה הוא ראוי להיכלל בין נגני הגיטרה הגדולים בכל הזמנים. Mark Knopfler מוכיח את הוורסטיליות העשירה שלו בנגינה המשלבת טכניקה מדהימה ורגש אדיר. זה קורה עם הגיטרה הקלאסית בשיר "Private Investigations", זה עובר היטב בנגינת הבלוז שלו "Once Upon A Time In The West", זה חודר לעצמות בנגינה על גיטרת המתכת המפורסמת "National Style O Weathered Steel Resonator" בשיר "Romeo And Juliet" וזה מחשמל לנו את הגוף כשהוא מפלרטט עם הפנדר סטרטוקסטר בשיר "Sultans of Swing".


האלבום מסתיים עם "Going Home: Theme of the Local Hero" הלקוח מפסקול הסרט לו כתב Mark Knopfler את המוזיקה.


אין ספק, שיאה של הלהקה עוד לפניה, אבל דווקא הבחירה המוזרה הזאת לכלול קטע מפרוייקט סולו של Mark Knopfler באלבום הופעה של הלהקה, מרמזת כנראה על ההתחלה של הסוף של "דייר סטרייטס", בעוד נופלר מצהיר "קבל קהל ואלבום" כי Mark Knopfler הוא דייר סטרייטס ו"דייר סטרייטס" היא Mark Knopfler.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

313 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page