top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Foo Fighters - Saint Cecilia

פינה בקטנה...


מכירים את Saint Cecilia ?


ססיליה הקדושה (Saint Cecilia) היא הקדושה הפטרונית של המוזיקה, וה-22 בנובמבר הוא יום החג שלה.


יום לאחר מכן ב- 23 לנובמבר 2015 הוציאו "Foo Fighters" לאור את ה- EP הרביעי שלהם "Saint Cecilia".


ה- EP כולל חמישה שירים שהוקלטו באוסטין, טקסס, במלון "Saint Cecilia" במהלך שני סופי השבוע בין ה- 1 ל- 11 לאוקטובר 2015. בתקופה זו שהתה הלהקה במקום לרגל פסטיבל "Austin City Limits" והם חשבו להקליט את השירים כמחווה למעריצים שתציין את סיום סיבוב ההופעות שנועד לקידומו של האלבום "Sonic Highways". עם זאת, מתקפת הטרור המשולבת שבוצעה במספר מוקדים בפריז בחודש נובמבר 2015, במיוחד הטבח שהתרחש בתיאטרון בטאקלאן במהלך הופעתה של "Eagles of Death Metal" גרמו ללהקה לעצור את סיבוב ההופעות מוקדם מהצפוי ולשחרר את ה-EP בחינם להורדה באינטרנט כהקדשה להרוגי הפיגועים.


אחרי "Sonic Highways" שזכה בזמנו לביקורות מעורבות, ה- EP הזה זכה לשבחים וביקורות טובות, ביניהן של Krist Novoselic שתיאר "סיינט ססיליה" כהצהרת כוונת של ה"פו פייטרס" על איך להקת הרוק הגדולה בעולם צריכה להישמע.


חמשת השירים במיני אלבום שונים ומגוונים, אבל המכנה המשותף שלהם הוא רוק גולמי נחוש ובועט!


שיר הנושא "Saint Cecilia" הוא כנראה הטוב ביותר במיני אלבום. לחן קטלני וממכר להפליא. חתימת סגנון, צבע וסאונד שכל-כך אופייניות ל- "Foo Fighters" והופכות אותם לאחת הלהקות הגדולות של דורנו. אחרי מגיע "Sean" שמושך לכיוון גראז' רוק מחוספס שמחזיר אותנו קצת לימים של אלבום הבכורה "Foo Fighters". הקטע השלישי "Savior Breath" הוא כבר קטע מטאל מהיר וכבד שבוודאי יזכיר לחלקכם את "Motorhead". ואז מגיע הטוויסט בעלילה עם "Iron Rooster" שמזכיר לנו את Neil Young מימי "Harvest". איזו רכות, איזו מלודיה יפה ואיזה הרמוניות קוליות עם Taylor Hawkins שתומך כאן ב- Dave Grohl ומנגן כאן על פסנתר. האלבום הקצר הזה מסתיים עם עוד רוקר גולמי לפנים בדמות "The Neverending Sigh". השיר הזה נקרא במקור "7 Corners" ונכתב במהלך הסשנים לאלבום "The Colour and the Shape", מה שבהחלט מתכתב עם הסגנון והסאונד.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page