top of page

Gary Moore - Still Got the Blues

המלצת המערכת 2...


ההמלצה השנייה שלנו להיום, היא האלבום "Still Got the Blues", אלבום הסולו השמיני של הגיטריסט האגדי Gary Moore ששוחרר ב- 26 למרץ 1990.


האלבום הזה כולל שינוי מהותי בסגנון של Gary Moore ומעבר מסגנון ההארד רוק שאפיין אותו באלבומי הסולו הקודמים, לסגנון הבלוז-רוק.


מור חוזר כאן לשורשים שעיצבו אותו מוזיקלית. הוא גדל על Albert King, על "John Mayall's Bluesbreakers" ועל Peter Green האגדי המוכר לנו מהגלגול הראשון של "Fleetwood Mac", והוא שב כאן למקורות הללו, תוך שהוא משלב את הבלוז הבסיסי והשורשי יחד עם הצליל העבה והמחוספס שהוא מביא מההארד רוק, לשם יצירת תערובת מדהימה של הטוב מבין שני הסגנונות, ממש "הארד-בלוז".


האלבום הזה אחראי לא מעט להחייאת סגנון הבלוז והבאתו למיינסטרים, אבל לא רק. הוא הפיח רוח חדשה ורעננה בקריירה המדשדשת של גארי מור והעלה את הפופולאריות שלו למימדי ענק.


האלבום מורכב מחומרים שגארי מור כתב בעצמו כמו שיר הפתיחה "Moving On" ושיר הנושא "Still Got the Blues", וכן קלאסיקות בלוז כמו "Oh Pretty Woman", "Walking By Myself" ועוד.


מור זוכה לשתף כאן פעולה עם גיבורי הילדות שלו ואפילו לנהל עימם דו-שיח גיטרות כמו זה עם Albert King בשיר "Oh Pretty Woman" ועם Albert Collins בשיר "Too Tired".


בנוסף יש באלבום שיתוף פעולה מעניין עם George Harrison שכתב, הלחין, שר ומנגן בגיטרה בשיר "That Kind of Woman".


גרי מור מתגלה כאן כנגן בלוז מבריק שמסוגל לתרגם את הסולואים הכבדים והריפים העוצמתיים שלו מההארד רוק ולהכניס אותם לפורמט של הבלוז מסורתי, תוך שהוא יוצר בדרך "בלוז-רוק" אדיר ומקורי.


למרות שלכאורה מדובר כאן בסגנון מאוד ספציפי, האלבום הזה עדיין מאוד מגוון. יש בו את הבלוזים הקצביים והמרוממים עם המקצבים האופטימיים כמו "Moving On" ו- "Too Tired" ויש כאן את הבלוזים המלנכוליים, המלטפים והממיסים כמו "Still Got the Blues (For You)" ו- "Midnight Blues".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page