top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Gilby Clarke

קבלו כמה עובדות מעניינות על Gilby Clarke גיטריסט, זמר, כותב שירים ומפיק אלבומים, הידוע בין היתר כגיטריסט הקצב של "Guns N' Roses":


(Photo: Ethan Miller)


= הוא נולד ב-17 באוגוסט בקליבלנד, אוהיו. שמו המלא הוא Gilbert J. Clarke.


= קלארק החל את הקריירה המוזיקלית שלו במחצית הראשונה של שנות השמונים, כשהוא מחליף את Geoff Siegel הגיטריסט המקורי של להקת "Candy". בהמשך הפך קלארק לסולן הראשי של הלהקה. הוא תרם לאלבום האולפן היחיד שלה "Whatever Happened to Fun..." שיצא בשנת 1985.


= בשנת 1988 הקים קלארק את "Kill for Thrills", להקת מטאל שהוציאה מיני אלבום "Commercial Suicide" בשנת 1989 ואת האלבום "Dynamite from Nightmareland" בשנת 1990.


= בשנת 1991 קלארק הצטרף ל-"Guns N' Roses" כגיטריסט הקצב, והחליף את Izzy Stradlin במהלך סיבוב ההופעות "Use Your Illusion". ההופעה הראשונה שלו עם הלהקה הייתה ב-5 בדצמבר 1991 בווסטר, Massachusetts.


= בשנת 1993 ניגן קלארק באלבום "The Spaghetti Incident?" של "Guns N' Roses", אשר כלל קאברים לשירי פאנק וגלאם רוק.



= בשנת 1994 הוא הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו "Pawnshop Guitars", בו התארחו חברי "Guns N' Roses". האלבום זכה למעמד זהב בארגנטינה. באותה שנה החוזה של קלארק עם "Guns N' Roses" לא חודש, מה שהוביל לעזיבתו את הלהקה.


= באותה שנה הוא ניגן בגיטרה מובילה בשיר "Wish I Could Fly" של להקת "The Loveless" הלקוח מהאלבום "A Tale of Gin and Salvation".


= בשנת 1995 קלארק הצטרף ל-"Slash's Snakepit" וניגן באלבום "It's Five O'Clock Somewhere". הוא גם היה שותף לכתיבת השיר "Monkey Chow" מתוך האלבום.


= בשנים 1997-2002 קלארק הוציא שלושה אלבומי סולו נוספים: "The Hangover" (1997), "Rubber" (1998), ו-"Swag" (2002). הוא גם הוציא אלבום הופעה חיה בשם "99 Live" בשנת 1999.


= בשנת 1999 ערך קלארק הופעת אורח באלבום "Shrinking Violet" של "L.A. Guns", אותו הוא גם הפיק. קלארק ימשיך להפיק את האלבום של "Man in the Moon" של "L.A. Guns" משנת 2001.


= בשנת 2001 הקים קלארק את "Col. Parker" עם Slim Jim Phantom ו- Teddy "Zig Zag" Andreadis, שהוציאו את האלבום "Rock N Roll Music".


= בשנת 2002 הוא שיתף פעולה עם Nancy Sinatra באלבומה "California Girl".


= בשנת 2003 הוא הפיק את אלבום הבכורה של "The Bronx" שנקרא "The Bronx".


= באותה שנה יצא "Teenage Neon Jungle" - אלבום אוסף של קטעים נדירים וקטעים שלא שוחררו של להקתו לשעבר "Candy".


= בשנת 2005 הוא ניגן בגיטרה עם ההרכב המחודש של "MC5", בעודו מצטרף לחברים המקוריים Wayne Kramer, Dennis Thompson, ו- Michael Davis.


= בשנת 2006 קלארק הצטרף ל-"Rock Star Supernova", סופרגרופ שהוקמה עם Tommy Lee מ-"Mötley Crüe" ו- Jason Newsted מלהקת "Metallica". הלהקה הייתה המוקד של תוכנית הריאליטי "Rock Star: Supernova" במסגרתה בחרה את סולן הלהקה. לאחר מכן הוציאה הלהקה את אלבומה היחיד הקרוי על שמה עם הסולן הנבחר Lukas Rossi.



= בשנת 2007 הוא הוציא אלבום אוסף הכולל רצועות מעבודת הסולו שלו ו- "Col. Parker", כולל הקלטה מחודשת של "Black" עם שירה של Dilana Robichaux שהגיעה למקום השני בתוכנית "Rock Star Supernova".


= בשנת 2008 הופיע קלארק בפסטיבל הגיטרות "G-TARANaki" בניו זילנד וגם בצפון אמריקה עם "Rock n' Roll Fantasy Camp".


= בשנת 2012 קלארק התאחד עם חברי "Guns N' Roses" לשעבר, Slash, Steven Adler, Matt Sorum, and Duff McKagan להופעה של הלהקה בטקס הכניסה שלה ל- "Rock and Roll Hall of Fame", אם כי קלארק לא זכה להיכנס להיכל התהילה בעצמו.


= בשנת 2019 הוא הוציא את הסינגל "Rock n Roll Is Getting Louder".


= בשנת 2021 הוציא קלארק את אלבומו המצליח ביותר עד כה "The Gospel Truth", בו התארחו Nikki Sixx ומוזיקאים בולטים אחרים.



= לאורך הקריירה שלו קלארק שימש גם כמפיק, ובין היתר הפיק אלבומים עבור "L.A. Guns", "Bullets and Octane", "The Bronx" ו- "Vains of Jenna".


= הוא גם שיתף פעולה עם אמנים כמו Alice Cooper, "Heart", "MC5", ו- Kathy Valentine מה-"Go-Go's".


= קלארק הוא אספן נלהב של גיטרות ואופנועי וינטג', שניהם משפיעים מאוד על המוזיקה שלו ועל סגנון חייו.


= אשתו דניאלה היא מעצבת cdsho. היא נולדה בנצרת, ישראל ועברה לדרום אפריקה בגיל 10. היא הכירה את גילבי בלוס אנג'לס כשהייתה בת 16.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page