top of page

Ginger Baker

היום נספר לכם כמה עובדות מעניינות על המתופף האגדי Ginger Baker, הידוע בעיקר כמקים וחבר בהרכבים: "Cream", "Blind Faith", "Ginger Baker's Air Force" ועוד:


(Photo: David Redfern)


= הוא נולד ב-19 באוגוסט 1939 בלואיסהאם, דרום לונדון, אנגליה. שמו המלא הוא Peter Edward "Ginger" Baker.


= בייקר החל לנגן תחילה בחצוצרה, אך עבר לתופים בגיל 15, לאחר שהצטרף ללהקה מקומית.


= הוא הושפע מאוד ממתופפי ג'אז כמו Max Roach, Art Blakey, ו- Phil Seamen, TA אשר עצבו את סגנון התיפוף הייחודי שלו.


= ההקלטה הראשונה שלו הייתה עם "The Storyville Jazz Men and the Hugh Rainey Allstars", והוציא את האלבום "Storyville Re-Visited" בשנת 1958. באלבום הופיע גם ג'ק ברוס.


= בשנת 1960 הצטרף בייקר ל-"Blues Incorporated", בראשותו של אלכסיס קורנר, עם הבסיסט ג'ק ברוס. הם הוציאו את האלבום "Alexis Korner and Friends" ב-1963.


= הוא הצטרף ל-"The Graham Bond Organization" עם ג'ק ברוס בשנת 1962. זה היה כאשר סגנון התיפוף האגרסיבי שלו הפך לחתימתו. הוא הוציא 3 אלבומים עם הלהקה, החל מ-"Live at Klooks Kleek" מ-1964.


= בשנת 1966 הוא ייסד את אחת מהסופרגרופס והפאוור טריו הראשונות - "Cream" יחד עם Eric Clapton ו- Jack Bruce, והפך לחלוץ תיפוף הפיוז'ן שממזג רוק רוק ובלוז יחד סגנון הג'אז ממנו הושפע מאוד.


= סגנון התיפוף של בייקר מאופיין בין היתר בשימוש שהוא עשה בשני תופי בס במקום הסינגל שהיה מקובל בזמנו.


(Photo: Fanart.TV)


= במהלך שלוש שנות הקריירה הקצרה שלהם, הוציאו "Cream" ארבעה אלבומים: "Fresh Cream" (1966), "Disraeli Gears" (1967), "Wheels of Fire" (1968), ו- "Goodbye" (1969) שניים מתוכם מדוקגים ברשמית "מגזין רולינג סטון" של "500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים" וברשימת "All Time Top 1000 Albums" של Colin Larkin.


= חוץ מנגינה בתופים ובכלי הקשה בייקר גם שר קולות רקע ואפילו שירה מובילה בחלק משירי הלהקה.


= בנובמבר 1968 "Cream" התפרקה עקב מתחים בין בייקר לברוס, זאת למרות ואוליי בגלל הצלחתם המטאורית.


= בשנת 1969 הקים בייקר סופרגרופ נוספת - "Blind Faith", עם Eric Clapton, Steve Winwood, ו- Ric Grech. הלהקה הוציאה אלבום אחד לפני שהתפרקה.



= בשנת 1970 הקים בייקר את "Ginger Baker’s Air Force", ​​להקת פיוז'ן ג'אז-רוק המשלבת רוק, ג'אז ומוזיקה אפריקאית. הם הוציאו שני אלבומים עוד באותה שנה.


= הוא עבר לניגריה בשנת 1971 כדי לשתף פעולה עם Fela Kuti ולטפל בהתמכרות שלו להרואין. הם הוציאו 3 אלבומים (מתוכם אחד בהופעה), החל מהאלבום "Fela's London Scene" שיצא בשנת 1971.


= בשנת 1973 הוא הקים את אולפן ההקלטות "Batakota ARC" בלאגוס, ניגריה, אולפן מיתולוגי שמשך אליו אמנים גדולים כמו Paul McCartney ו-Wings שהקליטו שם את האלבום האייקוני "Band On The Run".


= בשנת 1974 הוציא בייקר את אלבום הסולו הראשון שלו "Ginger Baker at His Best". עד שנת 2014 הוציא בייקר 16 אלבומים נוספים כאמן סולו.


= באותה שנה הוא היה מעורב ב-"Baker Gurvitz Army" שהוציאו את אלבומם הראשון בעל אותו השם. עד 1976 הם יוציאו שני אלבומי אולפן נוספים.


= בשנת 1976 חזר בייקר לאירופה לאחר שמיזם האולפן הניגרי שלו נכשל.


= בשנת 1980 הוא חי באיטליה והקים עסק לשמן זית, ואפילו הוטרד בשל כך על יד המאפיה האיטלקית.


= באותה שנה ניגן בייקר עם "Hawkwind" באלבומם "Levitation". הוא ימשיך לנגן איתם באלבומים "Zones" משנת 1983 ו- "This Is Hawkwind, Do Not Panic" משנת 1984.


= בשנים הבאות בייקר הופיע באלבומים של אמנים אחרים כמו "Masters of Reality", "Public Image Ltd" Andy Summers, Jens Johansson ועוד.


= בשנת 1993 "Cream" הוכנסה ל"היכל התהילה של הרוקנרול" והתאחדה מחדש לרגל האירוע החגיגי.


= בשנת 1994 הוציא בייקר יחד עם ההרכב BBM" ("Baker Bruce Moore")" את האלבום היחיד של הפאוור טריו קצר-הימים, שהוקם בשנת 1993 על ידו, יחד עם הבסיסט Jack Bruce והגיטריסט Gary Moore.


= בשנת 1997 הוא עבר לדרום אפריקה כדי לחיות חיים שקטים יותר ולגדל סוסי פולו.


= בשנת 2005 "Cream" התאחדה למופעי ענק ב"רויאל אלברט הול" וב"מדיסון סקוור גארדן" שהוקלטו ושוחררו כאלבום הופעה ובפורמטי וידאו שונים.


= כבר בימיו הראשונים ביצע בייקר סולואים ארוכים בתופים, בעיקר בשיר "Toad" של Cream", שמהווה את אחת הדוגמאות המוקלטות הראשונות במוזיקת ​​רוק.



= בשנת 2009 הוא היה חלק מהסרט התיעודי "Beware of Mr. Baker", אשר התמקד את אישיותו הפכפכה.


= בשנת 2010 הוא פרסם את האוטוביוגרפיה שלו "Hellraiser".


= בשנת 2016 הוא הודיע ​​על פרישה מהופעות עקב בעיות לב ודלקת פרקים כרונית.


= בנו של בייקר, Kofi Streatfield Baker, הוא גם מתופף, ומנגן בין היתר עם Uli Jon Roth ו- Glenn Hughes.


= ג'ינג'ר בייקר הלך לעולמו ב- 6 באוקטובר שנת 2019 והוא בן 80 במותו.



= סגנון התיפוף הייחודי של בייקר השפיע על מתופפים רבים, וביניהם: John Bonham, Peter Criss, Neil Peart, Stewart Copeland, Ian Paice, Terry Bozzio, Dave Lombardo, Tommy Aldridge, Bill Bruford, Alex Van Halen, Nick Mason ועוד.


= המגזין "Modern Drummer" תיאר אותו כ"אחד מכוכבי התיפוף הראשונים המשפיעים של הרוק הקלאסי בשנות ה-60" ו"אחד מאלהי התופים האמיתיים של הרוק הקלאסי".


= מגזין "Drum!" דירג את בייקר בין "50 המתופפים החשובים בכל הזמנים" והגדיר אותו כ"אחד ממתופפי שנות ה-60 המשפיעים ביותר".


= הוא דורג במקום השלישי בכל הזמנים בסקר קוראי הרולינג סטון.


= בשנת 2016, הוא דורג במקום השלישי ברשימת "100 המתופפים הגדולים בכל הזמנים" של רולינג סטון.


= המתופף האגדי Neil Peart אמר עליו את המילים הבאות: "His playing was revolutionary – extrovert, primal and inventive. He set the bar for what rock drumming could be... Every rock drummer since has been influenced in some way by Ginger – even if they don't know it".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page