top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Glenn Danzig

הוא בין היתר ידוע כמייסד של הלהקות "The Misfits", "Samhain" ו- "Danzig". הוא הבעלים של חברת תקליטים וחברת הוצאת קומיקס למבוגרים. הוא השפיע על אמנים רבים במיוחד על "Metallica" שהוציאו גרסאות כיסוי לכמה משיריו. הנה כמה עובדות מעניינות על Glenn Danzig:


(Photo: IMDB)


= דנציג נולד ב-23 ביוני 1955 ב- Lodi שב"ניו ג'רזי" בשם Glenn Allen Anzalone.

= הוא החל להאזין למוזיקת ​​רוק כבד כבד בגיל צעיר, וציין את"Black Sabbath", "the Ramones", "Blue Cheer", ו- "The Doors" כהשפעות המוזיקליות המוקדמות שלו.

= דנציג לקח שיעורי פסנתר וקלרינט בילדותו. מאוחר יותר הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה.

= הוא נכנס לעסקי המוזיקה כבר בגיל 11, כפועל במה של מתופפים.

= דנציג מעולם לא לקח שיעורי שירה או פיתוח קול.

= בשנות העשרה שלו הוא היה הזמר של כמה להקות מקומיות, כמו "Talus" ו- "Koo-Dot-N-Boo-Jang" אשר שילבו שירים מקוריים שלהם עם קאברים של "Black Sabbath".

= בשנת 1974, שלוש שנים לפני שהקים את "The Misfits", כתב גלן את השיר "Bullet" כשיר בן שלושה בתים, והפגין את כישרונו המוקדם למזג פאנק רוק עם מילים פרובוקטיביות.

= בשנת 1977, הוא הקים את "The Misfits" ב"ניו ג'רזי", להקה שתהפוך לאגדה בז'אנר הפאנק והאימה.

= להקת "The Misfits" הוציאה את הסינגל הראשון שלה, "Cough/Cool", בשנת 1978. הסינגל סימן את תחילת השפעתם על סצנת הפאנק, המאופיינת בשילוב הייחודי שלהם של נושאי אימה ופאנק רוק.


= בינואר 1980 "The Misfits" הוציאו את "Beware" - אי. פי. המכיל בין היתר את השיר "Last Caress", אשר מאוחר יקבל גרסת כיסוי של "Metallica".

= בשנת 1982, "The Misfits" הוציאו את אלבומם הראשון "Walk Among Us", אשר נחשב עד היום לאלבום מכונן בז'אנר הפאנק רוק.

= הלהקה הוציאה את אלבומה השני "Earth A.D./Wolfs Blood" בשנת 1983. השיר "Green Hell" מתוכו קיבל גם הוא גירסת כיסוי של "Metallica".

= בשנת 1983 "The Misfits התפרקה בעקבות חיכוכים ופערים יצירתיים של חברי הלהקה. זה הוביל את דנציג לחקור כיוונים מוזיקליים חדשים.

= 7 חודשים לאחר התפרקות הלהקה הוציא דנציג את השיר "Die, Die My Darling" תחת "The Misfits". גם השיר הזה קיבל גרסת כיסוי של "Metallica".

= לאחר הפירוק של "The Misfits", גלן דנציג הקים להקה חדשה בשם "Samhain". ללהקה היה צליל אפל וגותי והיא שימשה כסוג של גשר בין "The Misfits" לעבודותיו המאוחרות של דנציג.

= להקת "Samhain" הוציאה את שלושת התקליטים הראשונים שלה: - "Initium" מ-1984, ה-EP "Unholy Passion" מ-1985, ו-"Samhain III: November-Coming-Fire" מ-1986 - בלייבל העצמאי של דנציג, אשר נקרא "Plan 9".

= ביולי 1986 ראה Rick Rubin את "Samhain" בהופעה ב- "The Ritz" aבניו יורק. רובין לא היה מעריץ של "The Misfits" או "Samhain" אבל זיהה את הפוטנציאל של גלן, החתים אותו והציע לו להקים להקה חדשה בשם "Danzig".

= שירים כמו "Twist of Cain" ו-"Possession", שנועדו בתחילה לאלבומה הרביעי של "Samhain", הופיעו בספטמבר 1986 עם Danzig בשירה Eerie Von בגיטרה ובבס, ו- London May בתופים.

= לאחר חיפוש קדחתני, הצטרף John Christ כגיטריסט בלהקה, ו- Chuck Biscuits נבחר למתופף, אשר השלים את ההרכב "Danzig".

= להקת "Danzig" הוציאv את אלבום הבכורה שלה ב- 1988, בהפקתו של Rick Rubin. האלבום כלל את הahr "Mother" שהפך ללהיט הגדול ביותר בקרירה של דנזיג.


= הזמר והגיטריסט James Hetfield סיפק קולות רקע בשירים "Twist of Cain", "Possession", ואולי שיר אחד נוסף באלבום הבכורה של "Danzig", זאת למרות שלא זכה לקרדיט בשל בעיות משפטיות.

= למרות הקרדיט לזכותו של גלן דנציג, השיר "The Hunter" שיצא ב-1988 נכתב במקור על ידי חברי "Booker T. and the MGs" עוד בשנת 1967. דנציג ערך בו כמה שינויים ליריים ולקח קרדיט מלא על כתיבת השיר.

= השיר "Mother", שיצא לראשונה בשנת 1988, זכה לפופולריות נרחבת עם הוצאת גרסת הרימיקס שלו משנת 1993, מה שהוביל להצלחה משמעותית של "Danzig" במיינסטרים ולשידורים חוזרים ונשנים בערוץ ה- MTV.

= ריק רובין שלח בטעות את הגרסה הלא מצונזרת של הקליפ "Mother" ל-MTV, מה שהוביל לכך שהרשת אסרה את שידורו. הסרטון הציג תמונות שנויות במחלוקת ואת דנציג במה שנראה כמו הקרבת תרנגולת.

= הגולגולת האיקונית על עטיפת אלבום הבכורה של "Danzig", ששימשה גם באלבום של "Samhain", נוצרה בהשראת עטיפת קומיקס של "MARVEL" בשם "The Saga of Crystar", גיליון 8.

= בנוסף לקריירה המוזיקלית שלו, גלן דנציג הוא גם שחקן ובמאי. הוא הופיע במספר סרטים, כולל "The Prophecy II" (1998) כמו גם ביים קליפים שונים.

= גלן דנציג הקים את "Verotik", חברת הוצאת קומיקס, בשנת 1994. "Verotik" מתמחה בקומיקס אימה למבוגרים, המשקף את ההתעניינות רבת השנים של דנציג בנושאים אפלים ומקאבריים.

= האלבום "Danzig IV" שיצא ב-1994, הציג צליל אפל ואווירתי יותר בהשוואה לאלבומים הקודמים של הלהקה, ובכך ביסס את מקומו של דנציג בסצינות ההבי מטאל והרוק הגותי.

= גלן דנציג הוציא שני אלבומים קלאסיים, "Black Aria" (1992) ו- "Black Aria II" (2006). האלבומים מציגים את הרבגוניות שלו כמלחין ואת התעניינותו במוזיקה קלאסית אפלה.

= בשנת 2016, גלן דנציג התאחד עם חברי "Misfits" המקוריים Jerry Only ו- Doyle Wolfgang von Frankenstein לסדרת מופעי איחוד שסימנו רגע היסטורי בתולדות הפאנק רוק.

= גלן הוא חובב סרטי אימה ואנימציה יפנית, השפעות שחלחלו למוזיקה ולקומיקס שלו.

= לפי גיליון דצמבר 2007 של "Revolver Magazine", גלן הוא מעריץ ענק של להקת הפופ השוודית האייקונית "ABBA".

= גלן כתב שירים למוזיקאים אחרים, כולל Johnny Cash ו- Roy Orbison, דבר שללא ספק מוכיח את יכולות כתיבת השירים שלו.

= הוא הבעלים של "Evilive Records", שהוציאה בעיקר הקלטות של להקת "Danzig".

= בשנת 2020, הוציא דנציג אלבום בשם "Danzig Sings Elvis", בו הוא חולק כבוד לאחד האומנים שהשפיעו עליו בילדותו, Elvis Presley. אלבום זה מציג את יכולתו של דנזיג למזג את הסגנון הייחודי שלו עם רוקנרול קלאסי.

= גלן דנציג הותיר השפעה משמעותית על ז'אנרים מוזיקליים רבים, כולל פאנק רוק, מטאל ורוק גותי. עבודתו ממשיכה להשפיע על דורות חדשים של מוזיקאים ומעריצים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page