top of page

Gojira - Fortitude

ברוכים הבאים לבית הספר של מוזיקת המטאל של המאה ה -21, אתם נדרשים להגביר את הווליום למקסימום, לשים לב לכל תו וצליל ולהפנים באופן מופתי !!

כולם בעולם המטאל יגידו לכם ש -"Gojira" היא אחת מלהקות המטאל המשמעותיות ביותר שהעולם צריך לשים לב אליהן בעידן המודרני, אחרי שתלחצו פליי על הקישור בתחתית תבינו למה !!


כתוצאה מכל ההברקה החלוצית הזאת, הרבה מאוד מצופה מגוג'ירה, יותר מאשר מכל להקת מטאל אחרת. האלבום הזה מגיע בתוך שטף של טרוף מוצדק לחלוטין, שחלק גדול ממנו נוצר על ידי ההצלחה האדירה של אלבומה הקודם של הלהקה, "Magma". האלבום הזה היה ללא ספק קצת פחות הרפתקני מכמה מהביצועים הקודמים של הלהקה, אך דרך המגנטיות הבלתי מעורערות של "Stranded" ו-"Silvera", גוג'ירה אישרו כי הם יכולים לבצע הימנונים גדולים תוך שמירה על האינדיבידואליות והיושר היצירתי שתמיד היה סימן ההיכר שלהם.



האלבום "Fortitude" מציע שפע של רגעים מיוחדים שאף להקה אחרת לא יכולה לחקות.

גם "Born For One Thing" וגם "Another World", הסינגלים הראשונים שיצאו מהאלבום, מספקים את הסחורה, ובעוד שאף אחד מהם לא זינק כקלאסיקה מיידית, שניהם מלאים במקצבים זריזים אך מתחבקים באותם ריפים חזקים שלא ניתן לטעות בהם ובפרצי הרמוניה.


השיר "Amazonia" הוא גוג'ירה במצב גרובי מדליק ומעורר שמזכיר את להקת "Killing Joke" לפרקים, לפני שהוא נשטף בריף דינמי שיורד ומרגיש שנועד, להרעיד קהל עצום שדופק את ראשו ללא היכר.


השיר "New Found" הוא פנינה נוספת, עם ריף פתיחה הורג וירידה בקצב באמצע השיר שמאפשרת דאייה אמיתית ומדהימה. אפילו יותר טוב, "Sphinx" נשמע כמו ביצוע גוג'ירה קלאסי, אך משודרג ואיכשהו אפילו יותר קשוח מרגעי השיא הקודמים.


אם יש לכם איי אילו הסתייגויות, בעת האזנה ל- "Fortitude" הן ייעלמו ברגע אחד טוטאלי שמתפרץ עם "Grind" שסוגר את האלבום באופן מושלם. ומציג לפחות שני ריפים מפוארים ומספיק אנרגיה אטומית על מנת ליצור צונאמי ולקבור אתכם תחתיו.


האלבום נשמע באופן "שגרתי" כאלבום הבא המתבקש של הלהקה, התפתחות נוספת ועליית מדרגה מוזיקלית.

הם לא זרים למנגינות ומלודיות קליטות, אבל הם מעולם לא יצרו דבר כזה לפני כן. בשילוב הגישה הישירה עם האווירה הרחבה יותר של האלבום האחרון "Magma" ועוד כמה ביצי הפתעה, זהו האלבום הקטלני ביותר אך המפתיע ביותר שהפיקו עד כה.


(Photo: Jimmy Fontaine)


מבחינה לירית הם יצאו מההתבוננות המופנמת והמדיטציות על תמותה שאפיינו את "Magma" שהושפע ממותה של אימם של שני האחים, ופנו חזרה אל העולם סביבם. ההרכב תמיד התייחס לנושאים סביבתיים והוא חוזר אליהם כאן. למרות העובדה כי נראה שהאנושות רצה לקראת אסון, ההרגשה הכללית אינה אכזבה, או אפילו זעם. במקום זאת יש תחושה של תקווה וחיוביות - קריאה לעוצמה שעדיין שוכנת הן בפרט והן בקולקטיב, מכיוון שכוכב הלכת מתמודד עם משבר קיומי.


זהו אלבום חשוב, לא רק משום שהוא מרחיב את הגוון המוסיקלי של גוג'ירה ומכתיר את מקומה כאחת מהלהקות המיומנות והבלתי מתפשרות של מטאל. הוא גם מלא השראה כשהוא קורא לכוח, לעשייה ובעיקר לאומץ.


האזינו לאלבום עכשיו Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

192 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page