top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Heaven & Hell - Live from Radio City Music Hall

ב- 28 לאוגוסט, 2007, "Heaven & Hell" (תכלס "Black Sabbath") הוציאו את אלבום ההופעה "Live from Radio City Music Hall".



האלבום "Live from Radio City Music Hall" של "Heaven & Hell" הוא יותר מסתם אלבום הופעה חיה. הוא עדות להמשכיות של אחד ההרכבים האדירים בתולדות ההבי מטאל. האלבום שיצא לאור בשנת 2007, הוקלט במהלך הופעה שנערכה ב-30 במרץ 2007, באחד הלוקיישנים האייקונים בניו יורק, Radio City Music Hall. האלבום וה-DVD הנלווה מציעים "חלון ראווה" דרכו ניתן להביט בקסם המתרחש כאשר מוזיקאים אגדיים מתאחדים כדי לבצע כמה מהשירים המפורסמים ביותר בהבי מטאל.


ההרכב "Heaven & Hell" הינו בגדר "אותה גברת בשינוי אדרת" של הרכב Dio הקלאסי "Black Sabbath", אשר הקליט שלושה מהאלבומים הנערצים ביותר של הלהקה: "Heaven And Hell" (1980)" (עם המתופף Bill Ward), Mob Rules" (1981)", ו- Dehumanizer" (1992)". ההרכב שמובל על-ידי הזמר האדיר Ronnie James Dio, עם Tony Iommi בגיטרה, Geezer Butler בבס, ו- Vinny Appice בתופים, פעם בזמנו תחת השם "Black Sabbath" אבל הייתה לו זהות מובהקת וייחודית משלו. הופעת האיחוד ב- Radio City Music Hall שמתועדת באלבום הזה הזכירה למעריצים ולמבקרים כאחד את הכימיה הייחודית שהפכה את ההרכב הזה למיוחד כל-כך. אבל לא רק! היא הזכירה לחברי ההרכב כמה טוב הם יודעים לעבוד יחד והובילה לאלבום אולפן מלא בחומרים חדשים שיצא שנתיים לאחר מכן.


הסטליסט באלבום הוא חלומו של כל מעריץ של ההרכב. הוא שואב את המיטב משלושת אלבומי "Black Sabbath" מתקופת Dio, ובמקביל כולל שתיים מתוך שלוש הרצועות החדשות שהוקלטו במיוחד עבור האוסף "Black Sabbath: The Dio Years" שיצא מוקדם יותר באותה שנה - "The Devil Cried" ו- "Shadow of the Wind". ההופעה נפתחת עם "E5150" האטמוספרי מהאלבום "Mob Rules" שמתחבר אל "After All (The Dead)", מתוך "Dehumanizer" וכבר ברור לכל שהלהקה נותנת את הטון לערב של מטאל כבד שמבוצע בצורה מופתית. רצועות כמו "The Mob Rules", "Children of the Sea" ו- "Heaven and Hell" מזכירים לנו את היכולת של הלהקה למזג מלודיה עם ריפים אפלים ועוצמתיים. "Sign of the Southern Cross" המהפנט ו- "Die Young" הנצחי בולטים במיוחד, כשהם חוזרים ומציגים את המנעד הקולי יוצא הדופן של דיו (גם בגילו המופלג ובהופעה חיה) ואת סאונד הגיטרה האייקוני של איומי.



אבל ההופעה החיה הזו לא רק חגגה את העבר המופתי של הלהקה, אלא גם בישרה את העתיד. הכימיה והאנרגיה שהוצגו ב- Radio City Music Hall הניחו את הבסיס למה שיהפוך לאלבום האולפן האחרון של הלהקה, "The Devil You Know" שיצא בשנת 2009. הצלחת האיחוד והתגובה החיובית המוחלטת מצד מעריצים ומבקרים היוו השראה ללהקה לחזור לאולפן ולהקליט אלבום שלפ עם חומרים חדשים. "The Devil You Know" ימשיך להציג כמה מהחומרים האפלים והכבדים ביותר שהלהקה הפיקה אי פעם, עם רצועות כמו "Bible Black" ו-"Fear" והביצוע החי של "The Devil Cried" ו- "Shadow of the Wind" בהופעה הזאת מספק הצצה לסאונד המתפתח של הלהקה שימומש באלבום האולפן שיצא שנתיים מאוחר יותר.


האלבום "Live from Radio City Music Hall" יספק בוודאי הנאה מובטחת לאלו שמעריכים את אלבומי "Black Sabbath" מתקופת דיו. הוא מציג אמנם להקה מתבגרת אך הוא מוכיח שהיא עדיין בשיא תפארתה, ומספק סטליסט מאוזן שהוא גם חגיגה של העבר המפואר שלה וגם הצהרה חזקה על הרלוונטיות המתמשכת שלה. זו לא רק הופעה, זו חתיכת היסטוריה, שכן האלבום הזה משמש כגשר ל- "The Devil You Know", ומציע למעריצים טעימה אחרונה מהיכולת חסרת התקדים של הלהקה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commentaires


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page