top of page

Iron Maiden - Live At The Rainbow

ב- 21 לדצמבר 1980 נערכה ההופעה המיתולוגית של "Iron Maiden", אשר שנה לאחר מכן תשוחרר כקלטת וידאו הידועה בשם "Iron Maiden - Live At The Rainbow".


מדובר בקלטת הוידאו הראשונה של "מיידן" הכוללת את אחת ההופעות הראשונות של Adrian Smith עם הלהקה. למעשה מדובר באחת מקלטות הוידאו הראשונות של להקת הבי מטאל.


ההופעה הזאת הוקלטה לפני שחרורו של האלבום "Killers", והיא כוללת בין היתר גירסה שונה במקצת של השיר "Killers" עם מילים שונות מאלו שקיימים בגירסה הסופית שבאלבום.


בראשית שנות השמנים הקלטת הזאת שהפכה לפריט אספנים נדיר התגלגלה לארץ. שנים לאחר מכן היא קטעים מהקלטות הופיעו בדי.וי.די. "The History of Iron Maiden – Part 1: The Early Days".


התמזל מזלנו והעתקה פיראטית של אותה הופעה לקלטת VHS מצאה את דרכה גם אלינו, והיא הפכה למוקד עליה לרגל של הקרנות מאורגנות שנערכו לחברים, חובבי "הרוק הכבד". שעות על גבי שעות ישבנו בסלון הקטן וצפינו בקלטת למורת רוחם ואוזנם של ההורים והשכנים.


הקלטת והאלבום הנ"ל היוו עבורנו את כרטיס הכניסה לעולם המופלא של איירון מיידן ומאז ועד היום, במשך יותר מארבעים שנה, התמונות האלה יהיו חקוקות בזכרוננו כרגע המכונן בו הכרנו את הפנים שמאחורי הצלילים.


ההופעה ההיסטורית הזאת נפתחת עם "Ides Of March" בו נראים פול דיאנו ברגעים האחרונים לפני ההופעה. פול חוגר את חגורת הניטים העבה והוא צועד יחד עם החברים מאחורי הקלעים של האולם הייקוני לכיוון הבמה, כשברקע מתנגן לו הקטע האינסטרומנטלי עד לסיומו וה"התפוצצות" שבא אחריו עם הבס הפועם של Steve Harris ואחד מהשירים הגדולים של הלהקה מתקופת דיאנו ובכלל – "Wrathchild".


באופן מצער גירסת הוידאו הזמינה ביוטיוב אינה כוללת את הפתיח המאוד מיוחד הזה, לכן קבלו אותו כאן, רק לא בסנכרון מלא:


רשימת השירים שבקלטת:

  1. "The Ides of March" (intro)

  2. "Wrathchild"

  3. "Killers" (Harris, Paul Di'Anno)

  4. "Remember Tomorrow" (Harris, Di'Anno)

  5. "Transylvania" (instrumental)

  6. "Phantom of the Opera"

  7. "Iron Maiden"



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page