top of page

Iron Maiden - Virtual XI

ב- 23 למרץ 1998 שוחרר אלבום שכשמו כן הוא - "Virtual XI". אלבום האולפן ה- 11 (XI) של "Iron Maiden" שהוא במובן מסויים אכן "וירטואלי"...


למה "וירטואלי" כי במובן מסוים "מיידן" נשמעת באלבום הזה כמו חיקוי של עצמה. זה האלבום שהלך הכי רחוק מהשורשים של "Iron Maiden" וכנראה גם האלבום הכי חלש של הלהקה בכל הרפרטואר המדהים שלה.


הכי רחוק מהשורשים אמרנו ?


אז נתחיל בזה שעם כל הכבוד ל- Blaze Bayley הוא לא Bruce Dickinson ולמרות שהוא לא זמר רע בכלל, הוא פשוט לא תואם DNA של הלהקה.


נמשיך בזה שהאלבום הזה כולל שימוש מאסיבי בקלידים. לא אפקטים של גיטאר סינתסייזר, לא ההבלחות הקטנות שמנגן מייקל קני לאורכו של האלבום, אלא קלידים ממש, עליהם מנגן Steve Harris בשלושה מתוך שמונת שירי האלבום.


רוצים עוד ? אז "Virtual XI" הוא אחד מתוך שלושה אלבומים שאינם כוללים שיר נושא אשר זהה לשם האלבום. נכון, האלבום הקודם עם ביילי "The X Factor" הוא עוד אחד מתוך השלושה.


אם לא די בכך, אז זה האלבום היחיד של "איירון מיידן" שהשיר הסוגר אותו "Como Estais Amigos" לא נכתב על-ידי Steve Harris, אלא על-ידי Janick Gers ו- Blaze Bayley, והוא במקרה גם אחד משני השירים היחידים של "מיידן" שהכותרת שלהם אינה באנגלית (השני הוא "El Dorado" מהאלבום "The Final Frontier").


וכדי לנעול את זה לגמרי רק נזכיר שזה האלבום היחיד של "מיידן" שעד היום לא עבר את רף המיליון במכירות.


ועדיין...


יש באלבום הזה כמה פנינים יקרות, בעיקר "Futureal" שנכתב על-ידי Blaze Bayley ו- Steve Harris ונבחר במשאל מעריצי "Iron Maiden" משנת 1999 כאחד השירים הפופולריים של הלהקה, ו- "The Clansman" שכתב Steve Harris בהשראת הסרט "Braveheart" עם מל גיבסון ומספר על ניסיונם של הסקוטים לקבל עצמאות מבריטניה בימי הביניים. שני השירים בוצעו בהופעות אפילו לאחר חזרתו של דיקנסון, האחרון שבהם בוצע אפילו בסיבוב ההופעות האחרון של הלהקה.


נכון כל יתר השירים באלבום נופלים ברמתם מהשניים הללו, אבל עדיין יש כאן כמה שירים לא רעים שמצליחים להחזיק את האלבום הזה מעל המים ולהפוך אותו לאלבום ראוי בהחלט.


יש כאן את "Don't Look to the Eyes of a Stranger", אחד השירים היותר מעניינים והמיוחדים של "Iron Maiden" אותו כתב Steve Harris מנקודת מבט של אב מודאג על הסכנות שקיימות בעולם.


ויש את "Lightning Strikes Twice" שהוגדר על-ידי Steve Harris כשיר של "לעולם אל תאמר לא", "Educated Fool" הפילוסופי שמתאר את ההסתכלות על החיים של אדם בוגר ובמיוחד שיר הסיום המדהים "Como Estais Amigos" שהינו טריביוט לחיילים שלחמו משני צידי המתרס במלחמת פולקלנד - שיר חד פעמי, מיוחד ושונה מהסגנון המוכר של מיידן.


דווקא הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום ועוסק מישהו שלא מפחד לקחת סיכונים "The Angel and the Gambler" הוא אחד הפחות טובים והיינו מגדירים אותו כבחירה מוזרה לייצג את האלבום.


מעניין לציין שבמהלך הסשנים לאלבום נכתבו עוד 4 שירים: "Nomad", "Dream of Mirrors", "Mercenary" ו- "Blood Brothers". השירים הללו ימתינו שנה עד לחזרתם של Bruce Dickinson ו- Adrian Smith ללהקה והם יופיעו ויצוצו שנה לאחר מכן באלבום "Brave New World".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page