top of page

Jimmy Bain

הוא היה שותף להרכבים כמו "Rainbow", "Thin Lizzy", "Dio" ניגן עם Gary Moore, Phil Lynott והקליט עם "Scorpions" את תפקידי הבס לאלבום "Love at First Sting". הוא בסיסט שחתום על כמה מיצירות המופת הגדולות בהארד רוק ובמטאל, אבל לא הרבה יודעים שהוא גם זמר וקלידן לא רע בכלל.


(Photo: Fin Costello)


בואו לקרוא כמה עובדות על Jimmy Bain:


1. הוא נולד בסקוטלנד ב- 19 לדצמבר 1947. שמו המלא James Stewart Bain.


2. כבר בגיל צעיר החל לנגן בלהקות מקומיות, אך להקתו הרצינית הראשונה היתה "Street Noise".


3. בשנת 1974 התחבר לסצינת המוזיקה בלונדון והצטרף ללהקת "Harlot".


4. ההזדמנות הגדולה שלו הגיעה בשנת 1975 לאחר שהגיטריסט Ritchie Blackmore צפה בו בהופעה ב- "The Marquee" בלונדון והזמין אותו להצטרף ל- "Rainbow".


5. ביין הקליט עם הלהקה את האלבום "Rising" ששוחרר בשנת 1976 ויצא עימה לסיבוב ההופעות שנועד לקידומו.


6. בהמשך הופיע ביין גם באלבום ההופעה הראשון של הלהקה - On Stage משנת 1977.


7. בינואר 1977 Ritchie Blackmore פיטר אותו מהלהקה וביין הצטרף להרכב של John Cale המוכר מלהקת "The Velvet Underground", כשהוא מלווה אותו בסיבוב הופעות באירופה.


8. בשנת 1978 הוא הקים את ההרכב "Wild Horses" שכלל גם את הגיטריסט Brian Robertson מלהקת "Thin Lizzy". מעבר לנגינת הבס ביין שימש בהרכב גם כזמר וככותב השירים העיקרי.


9. הלהקה תשחרר שני אלבומי אולפן. "Wild Horses" משנת 1980 ו- "Stand Your Ground" משנת 1981.


10. החברות שלו עם Brian Robertson ועם Phil Lynott תוביל אותו להתארח בנגינת בס בשיר "With Love" מהאלבום "Black Rose: A Rock Legend" של Thin Lizzy" משנת 1979.


11. בשנת 1980 ביין התארח באלבום "Solo in Soho" - אלבום הסולו הראשון של Phil Lynott בנגינה על קלידים. בהמשך הוא יתצטרף גם לסיבוב ההופעות של ליינוט כנגן קלידים.


12. בשנת 1982 הוא מתארח בשני שירים מאלבום "The Philip Lynott Album", אלבום הסולו השני של Phil Lynott, הפעם בנגינה על בס וקולות רקע.


13. בשנת 1983 ביין ינגן בבס באלבום "Dirty Fingers", אלבום הסולו השלישי של Gary Moore.


14. באותה שנה הוא התבקש על-ידי Ronnie James Dio להצטרף להרכב הסולו החדש שלו. ביין מצטרף ומהווה חלק מרצף של אלבומי המופת ששחרר ההרכב בשנים 1983-1987, והם: Holy Diver", "The Last in Line", "Sacred Heart", Intermission", "Dream Evil". מעבר לנגינה בבס ביין ינגן גם בקלידים ויהיה שותף מלא מכתיבת החומרים.


15. תאמינו או לא, אבל ביין השתתף גם בנגינה בשלושה שירים מתוך האלבום "The Dreaming" של הזמרת Kate Bush שיצא בשנת 1982.


16. בשנת 1984 הוא הוזמן על-ידי Rudolf Schenker להקליט את האלבום "Love At First Sting". ביין הקליט אומנם את תפקידי הבס לאלבום, אך בעקבות התנגדות הנהלת הלהקה לצרף חבר שאינו גרמני, תפקידיו הוקלטו מחדש על ידי הבסיסט Francis Buchholz.


17. ביין היה גם חלק מפרויקט הצדקה של אומני המטאל לגיוס תרומות לנפגעי הרעב באפריקה - "Hear 'n Aid" משנת 1986.


18. בשנת 1989 ביין הקים את ההרכב "World War III" יחד עם הגיטריסט Tracy G המוכר גם מעבודתו עם "Dio". ההרכב ישחרר את האלבום הנושא את שמו בשנת 1991.


19. בשנת 2000 ביין יחזור לשורותי של Dio וישחרר יחד עם ההרכב את אלבום הקונספט המצוין "Magica" ובהמשך את האלבום "Killing the Dragon" משנת 2002.


20. בשנת 2005 הוא יקים הרכב נוסף בשם "3 Legged Dogg", יחד עם המתופף Vinny Appice ועם הגיטריסט Carlos Cavazo. ההרכב ישחרר אלבום בשם "Frozen Summer" בשנת 2006.


21. בשנת 2012 הוא יקים יחד עם ותיקי ההרכב "Dio" להקה חדשה בשם "Last in Line", על שם אלבומו השני של "Dio". ההרכב מנה את הגיטריסט Vivian Campbell, המתופף Vinny Appice, הקלידן Claude Schnell והזמר (גיטריסט) Andrew Freeman.


22. ההרכב שחרר את אלבום הבכורה המצויין שלו "Heavy Crown" בשנת 2016.


23. באותה שנה במהלך השייט "Hysteria on the High Seas" של להקת "Def Leppard", היה ההרכב "Last in Line" אמור להופיע כחלק מהסט.


24. ואולם באופן מאוד מצער, ב- 23 לינואר 2016 הלך ג'ימי ביין לעולמו בתאו, לפני שקיים את ההופעה עם ההרכב.


להאזנה לאלבום האחרון ששחרר עם ההרכב "The last In Line": לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page