top of page

Joe Cocker

היום נספר לכם על הזמר Joe Cocker הידוע בקולו המחוספס והעוצמתי.

(Photo: John Macpherson)


1. הוא נולד ב- 20 למאי 1944 בשפילד אנגליה. שמו בלידה היה John Robert "Joe" Cocker.


2. את להקתו הראשונה הוא הקים בשנת 1959 כשהיה בן 14. קראו להם "The Cavaliers" ווא ניגן שם בתופים ובמפוחית.


3. הופעתו הראשונה, הפעם כבר כזמר, הייתה בגיל 15 עם הרכב מקומי בשם "The Avengers", אז כבר נטל לעצמו את שם הבמה Vance Arnold.


4. בשנת 1963 “Vance Arnold and the Avengers” היו כבר מופע פותח ללא אחרת מאשר "הרולינג סטונז".


5. באותה שנה הוא הצטרף להרכב בלוז מקומי בשם "The Big Blues". שלוש שנים מאוחר יותר הוא פרש מההרכב לטובת "The Grease Band".


6. להיטו הראשון שזכה להצלחה מסחרית היה גרסת הכיסוי לשיר "With A Little Help From My Friends" של "The Beatles" שראתה אור בשנת 1969 כחלק מאלבום הבכורה שלו באותו השם.


7. מי שניגן בגיטרה בשיר היה לא אחר מאשר Jimmy Page.


8. לא הרבה יודעים, אבל זה לא היה השיר הראשון של "הביטלס" לו קוקר ביצע גירסת כיסוי. השיר הראשון של "ארבעת המופלאים" שזה לגרסת כיסוי של קוקר היה "I’ll Cry Instead", אותו הוציא קוקר בשנת 1964. גם בשיר זה ניגן Jimmy Page שהיה אז ילד צעיר שענה לשם “Little Jim”.


9. בהמשך קוקר ישחרר גירסאות כיסוי נוספות לשירי "הביטלס", ביניהם “You've Got to Hide Your Love Away" ו- “She Came in Through the Bathroom Window” אותו הוא הוציא לאור אפילו לפני "הביטלס".


10. כבר באותה שנה בה יצא אלבום הסולו הראשון שלו, זכה קוקר להשתתף בפסטיבל "Woodstock".


11. קוקר גם פתח את מופע יום השבת של פסטיבל וודסטוק 1994 והיה בין האומנים היחידים שהופיעו גם שם וגם בפסטיבל המקורי.


12. בסוף 1969 יצא קוקר למסע הופעות בארצות הברית בליווי להקה גדולה שכללה כ- 30 מוזיקאים, ביניהם: ליאון ראסל וריטה קולידג'. הסיבוב הזה יוליד את אלבום ההופעה המצוין "Mad Dogs & Englishmen".


13. הופעתו של קוקר הייתה מוחצנת ומלאת עוויתות בכל גופו. הוא כנראה בין הראשונים במוזיקה שעשה שימוש ב- "Air Guitar" כחלק מההופעה. הוא ציין שזה סייע לו להרגיש את המוזיקה.

(Photo: Carl Lender)


14. כבר בסוף שנות ה- 60 החלה ההתמכרות שלו לסמים ואלכוהול. השילוב של שני אלה עם עישון מאסיבי של סיגריות השפיעה על קולו המחוספס ממילא, אבל גם על הקריירה המוזיקלית שלו שספגה ביטולי הופעות.


15. ג'ו קוקר נאבק בהתמכרויות בסיוע אשתו והצליח לחזור בגדול לבמות ולשוק המוזיקה העולמי בתחילת שנות ה- 80.


16. אחד הלהיטים הגדולים שלו לאחר חזרתו היה "Up Where We Belong", אותו ביצע יחד עם הזמרת האמריקאית Jennifer Warnes לפסקול הסרט "An Officer and a Gentleman" (קצין וג'נטלמן).


17. זה השיר הי נמכר שלו שאף זיכה אותו בפרס האוסקר תחת קטגורית "שיר הנושא הטוב ביותר של סרט".


18. זה לא היה הפסקול היחיד לו קוקר תרם שירים. אחד הסרטים המפורסמים הנוספים היה "9 וחצי שבועות של שכרון חושים" לו תרם קוקר את הלהיט "You Can Leave Your Hat On".


19. מרבית להיטיו הגדולים של קוקר הם בעצם גירסאות כיסוי לשירים של אחרים. ביניהם: "Unchain My Heart" של ריי צ'ארלס, "You Can Leave Your Hat On" של רנדי ניומן, "You Are So Beautiful" של בילי פרסטון, "Don't Let Me Be Misunderstood" של "החיות", "The Letter" של "בוקס טופס", "Feelin' Alright" של "טראפיק" וכמובן "With A Little Help From My Friends" של "הביטלס".


20. בשנת 2007 זכה בתואר קצין המסדר הבריטי על תרומתו למוזיקה.


21. הוא בין האומנים שהופיעו גם בפני מלכת אנגליה וגם בפני נשיא ארה"ב. בשנת 1989 הוא הופיע בפני הנשיא George H. W. Bush במופע ההכתרה לכהונתו השניה, ובשנת 2002 בארמון בקינגהאם לרגל 50 שנות מלוכה של המלכה אליזבת', אז הופיעו איתו Phil Collins על התופים ו- Brian May בגיטרה.


22. הוא נמצא ברשימת 100 הזמרים הגדולים בכל הזמנים של מגזין "הרולינג סטון".


23. ג'ו קוקר הופיע מספר פעמים בישראל, האחרונה שבהן בפסטיבל הגלבוע באוגוסט 2008.


24. במהלך הקריירה המוזיקלית שלו הוציא קוקר למעלה מ- 40 אלבומים, ביניהם 22 אלבומי אולפן.


25. קוקר הלך לעולמו ב-22 בדצמבר 2014, לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן הריאות.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

151 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page