top of page

Joe Lynn Turner

יומהולדת שמח במיוחד לזמר, הגיטריסט היוצר והמפיק Joe Lynn Turner.


(Photo: Facebook: Joe Lynn Turner)


הוא נולד ב- 2 לאוגוסט 1951 בשם Joseph Arthur Mark Linquito.


בילדותו הוא גדל על אומנים כמו "Jimi Hendrix, "Led Zeppelin ו- "Free".


הכלי הראשון עליו ניגן היה אקורדיון ובהמשך הוא עבר לגיטרה.


הלהקה הראשונה שהקים כבר בבית הספר היתה "Ezra". הם נגנו גרסאות כיסוי לשירי להקות רוק, אך גם חומר מקורי.


בשנת 1977 הצטרף ללהקת "Fandango" שם ניגן בגיטרה ושר. יחד עם הלהקה שחרר טרנר 4 אלבומים.


לאחר פירוקה של "Fandango" הוא קיבל שיחת טלפון מהגיטריסט Ritchie Blackmore, אשר הזמין אותו לאודישן.


הוא עלה לתהילה כזמר של להקת "Rainbow" בה היה חבר במשך שלושה אלבומי אולפן רצופים Difficult to Cure", "Straight Between The Eyes ו- "Bent Out Of Shape" – מספר זהה לאלבומים בהם היה חבר Ronnie James Dio בלהקה.


עם "Rainbow" הוא הנפיק לא מעט להיטים שהצליחו לא רע במצעדים כגון: I Surrender", "Can't happen Here", Stone Cold", "Street of Dreams" ו- "Can't Let You Go".


לאחר פירוקה של ריינבו משחרר טרנר את אלבום הסולו הראשון שלו "Rescue You" אשר יצא בשנת 1985. בהמשך ישחרר טרנר עוד 9 אלבומי אולפן, 3 אי.פי. ושני אלבומי הופעה, במסגרת קריירת הסולו.


בשנת 1987 חובר לין טרנר לגיטריסט האגדי Yngwie Malmsteen ומוציא עימו את האלבום "Odyssey" בשנת 1988, ואת אלבום ההופעה "Trial by Fire: Live in Leningrad" בשנת 1989.


בשנת 1989 טרנר החליף את Ian Gillan לאחר שפוטר מלהקת "Deep Purple" ואף הוציא עמם את אלבום האולפן "Slaves and Masters" בשנת 1990.


במסגרת סיבוב ההופעות שנועד לקידום האלבום הגיע לין טרנר עם דיפ פרפל לישראל לשתי הופעות, הראשונה התקיימה ביום 28.9.91 בפארק הירקון בתל אביב והשניה בחוף צמח.


הגם שהיה מדובר בכל חברי ההרכב MKII מינוס הזמר Ian Gillan ולמרות שהציפיות מהמופע היו גבוהות, נרשמה אכזבה בלשון המעטה בקרב הקהל הישראלי. בלקמור לא היה מאופס ובהופעה בצמח הוא אפילו לא עלה להדרן. לין טרנר הוא זמר טוב, אך מסתבר שאת שיריו של גילאן רק גילאן יכול לשיר.


בשנת 1990 תרם לין טרנר את קולו בשיר "Killer" הלקוח מהאלבום "The Privilege of Power" של להקת "Riot".


בהמשך הוא עבר לסופרגרופ "Mother's Army" יחד עם הבסיסט Bob Daisley והמתופף Carmine Appice. המדובר בהרכב פרוגרסיב איתו שחרר טרנר החל משנת 1993 ועד 1998 שלושה אלבומי אולפן.


בשנת 2001 הוא הקים יחד עם הבסיסט והזמר Glenn Hughes את ההרכב "Hughes Turner Project". במסגרת הרכב זה הוא שחרר שני אלבומי אולפן.


בשנת 2008 הוא הקים את הרכב המחווה לריינבו "Over the Rainbow", יחד עם חברי הלהקה בעבר Bobby Rondinelli, Greg Smith, Paul Morris, ועם בנו של ריצ'י בלקמור Jürgen בגיטרה.


בשנת 2021 הוא התארח בשני שירים מתוך האלבום "Immortal" של "Michael Schenker Group".


בשנת 2022 הוציא את אלבום האולפן ה- 11 שלו "Belly of the Beast". במקביל ליציאת האלבום הוא חשף בפומבי כי כבר בגיל 3 הןא אובחן כחולה במחלת התקרחות נדירה וכי הוא נאלץ לחבוש פאה מגיל 14.


לין טרנר שיתף פעולה והיה גם חבר בפרוייקטים מעניינים נוספים כגון : הסופרגופ "RATED X" עם הבסיסט Tony Franklin והמתופף Carmine Appice, הזמר Brazen Abbot מפינלנד Michael Men Project, Akira Kajiyama, Sunstorm ועוד.


טרנר גם ידוע כזמר מלווה מאוד מבוקש והוא תרם את קולו ללא מעט אמנים מוכרים כמו בילי ג'ואל, מייקל בולטון ואפילו בוני טיילור והזמרת שר.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page