top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Judas Priest - Unleashed in the East

ב- 17 לספטמבר, 1979 "Judas priest" הוציאה את אלבום ההופעה הראשון שלה "Unleashed in the East".



האלבום "Unleashed in the East" מוכתר לעתים קרובות כאחד מאלבומי ההופעה הגדולים ביותר שנעשו אי פעם במטאל, ובצדק! האלבום הוקלט במהלך סיבוב ההופעות היפני של "Judas priest" ב-1979, הוא מתעד את העוצמה והדיוק של "Judas Priest" במיטבה. למרות שהשמועות על תיקוני ערוץ השירה של הסולן Rob Halford באולפן העניקו לאלבום את הכינוי "Unleashed in the Studio", הרי שמדובר באלבום הופעה אדיר שההשפעה שלו בלתי ניתנת להכחשה. האלבום הזה מספק תמונת מצב "מחשמלת" על אופיין של ההופעות החיות של הלהקה, ומציב סטנדרט חדש וגבוה לאלבומי הופעה בז'אנר המטאל ובכלל.


האלבום יוצא לדרך עם "Exciter", הימנון ספיד-מטאל שבביצוע ההופעה שלו הוא אפילו יותר אינטנסיבי מאשר גרסת האולפן של "Stained Class". השירה של Halford מגיעה לגבהים דמיוניים ואגרסיבית יותר בלייב, בעוד שהתקפת הטווין גיטאר של K.K. Downing ו- Glenn Tipton חדה וכבדה יותר. רצועות כמו "Sinner", "Running Wild" ו-"Genocide" מציגות את הדינמיקה הזו, כשהגרסאות החיות מוסיפות תחושה של ספונטניות ועוצמה גולמית שגורמת ל"ג'ודאס" להישמע מסוכנת ועוצמתית יותר מאשר בהקלטות האולפן. הדיוק האגדי של הלהקה זורח לכל אורך האלבום, כאשר חטיבת הקצב של Ian Hill בבס ו- Les Binks בתופים מספקים את הכוח המניע והבלתי פוסק שמאפשר את תצוגת התכלית המדהימה שהאלבום הזה מספק.


אין צל של ספק! מה אחד ההיבטים המכריעים של "Unleashed in the East" ומה שהופך אותו לאחד מאלבומי ההופעה הגדולים במטאל (ובכלל) היא העובדה שהגרסאות החיות של השירים עולות בכמה אמות על גירסאות האולפן. רצועות כמו "The Ripper" ו-"Victim of Changes" מהאלבום "Sad Wings of Destiny" מרגישות אגרסיביות ואינטנסיביות באופן מחמיא במיוחד, בין היתר הודות לקולו של הלפורד שדוחף את הגבולות הפיזיולוגים שלו לגבהים מטורפים. גם הגיטרות נשמעות מנסרות, מהירות ואגרסיביות יותר בלייב, כשהסולואים של דאונינג וטיפטון מבוצעים בדיוק ובעוצמה שלפעמים מאפילים על הגרסאות "העייפות" יותר מהאולפן.


מעניין שרגעי השיא של האלבום מיוחסים דווקא לשתי גרסאות הכיסוי שמבצעת הלהקה באלבום הזה. גרסת ההופעה של "The Green Manalishi (With the Two Prong Crown)," במקור של "Fleetwood Mac", חזקה ומאיימת יותר מהקלטת האולפן שלה, ואפילו מקצינה את הצד האפל והמטאלי ש"Priest" הביאו לשיר. באופן דומה, "Diamonds and Rust", שהינו קאבר לקלאסיקה של Joan Baez, הופך כאן להמנון מטאל על מלא!!! שמקורו האקוסטי כמעט בלתי ניתן לזיהוי, מתחת לעוצמה "המתכתית" של ההקלטה החיה.



מעניין לציין שההוצאה המחודשת של "Unleashed in the East" משנת 2001 כוללת ארבע רצועות בונוס: "Rock Forever", "Delivering the Goods", "Hell Bent for Leather" ו-"Starbreaker". השירים הללו מדגישים אפילו עוד יותר את האנרגיה והעוצמה של ההופעות החיות של "Priest", כאשר שירים כמו "Delivering the Goods" מתפוצצים עם יותר חוצפה ואגרסיביות בהשוואה לגרסת האולפן של "Killing Machine". השירים "Rock Forever" ו-"Hell Bent for Leather" מעצימים האיכות "ההמנונית" של המוזיקה של "פריסט" מול קהל, בעוד ש- "Starbreaker" כולל סולו תופים של Les Binks אשר מוסיף שכבה נוספת של ריגוש לשיר.


לסיכום, "Unleashed in the East" מציג את "Judas Priest" בשיאה, ומספק גרסאות מדהימות לשירים הקלאסיים שלהם. האנרגיה והעוצמה של ההופעות החיות מעלה את השירים מעל ומעבר לגרסאות האולפן שלהם, מה שהופך את האלבום הזה לאלבום האזנה חובה לחובבי הז'אנר. לכל מי שמעוניין להבין מדוע "Judas Priest" נחשבת לאחת מלהקות ההופעות הגדולות בכל הזמנים בהבי מטאל, כדאי שיאזין ל- "Unleashed in the East".


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page