top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Judgment Night Soundtrack

ב- 14 לספטמבר, 1993 פסקול הסרט "Judgment Night" יצא לאור.



פסקול הסרט "Judgment Night" עומד כאחד מהיציאות החדשניות והמתריסות במוזיקה של תחילת שנות ה-90. הוא היה תוצאה של מיזוג פורץ דרך בין ז'אנרי הרוק והמטאל עם עולם הראפ וההיפ הופ.


הפרויקט התחיל ברעיון הפשוט של זיווג בין אמני ראפ והיפ הופ ללהקות רוק ומטאל. מפיקי הפסקול של הסרט ביקשו ליצור משהו חדש ורענן לחלוטין, ללכוד את האנרגיה והעוצמה של שני הז'אנרים, תוך שימוש ברוח המרדנית ובתבויות המנוגדות שלהם. שיתוף פעולה חוצה הז'אנרים נוצר בעיקר בהשראת ההצלחה של שיתוף הפעולה משנת 1986 בין "Run-D.M.C." ו- "Aerosmith", בשיר "Walk This Way", אבל עם כיוון כבד וניסיוני יותר.


שיתופי הפעולה באלבום הזה היו פרי חזונו של מפיק הפסקול Happy Walters, שראה לנגד עיניו אלבום שירכז את השמות הגדולים ביותר ברוק ובהיפ הופ כדי ליצור משהו נפיץ וקטלני. וולטרס פנה למגוון רחב של אמנים, כמה מהטובים ביותר בשני הז'אנרים, רבים מהם מעולם לא עבדו יחד לפני כן, אך היו להוטים לקחת חלק בניסוי המוזיקלי חסר התקדים הזה. ההתלהבות משני הצדדים הייתה מורגשת, ומה שהתחיל כקונספט מסוכן הפך לשילוב יצירתי ואגרסיבי של סגנונות.


שיתופי הפעולה בפסקול הזה מעניינים ביותר והם כוללים בין היתר את "Slayer" ו-ICE-T, את "Pearl Jam" עם "Cypress Hill", את "Faith No More" ו-"Boo-Yaa T.R.I.B.E.", את "Living Colour" יחד עם ו-"Run-DMC", את "Therapy?" יחד עם "Fatal", את "Sonic Youth" עם "Cypress Hill", את ".Dinosaur Jr" יחד עםDel the Funky Homosapien, את "Biohazard" עם "Onyx", את "Mudhoney" ו- Sir Mix-A-Lot ועוד.


מה שיפה בשיתופי הפעולה האלה, זה שהאמנים לא נפלו לנוסחא של "Run-D.M.C" ו- "Aerosmith", ובמקום לבצע שירים קיימים, הם יצרו שירים חדשים שחולקים נושאים של חוסר צדק ואלימות, אשר התאימו לנושא הסרט.


כמובן ששיתופי הפעולה מרגישים טבעיים יותר עם אומנים שיש להם כבר נטייה מורגשת לשני הז'אנרים, כמו "House of Pain" ו-ICE-T, "Faith No More" ו-"Living Colour", אבל אלו לא המקרים היחידים שבהם האלבום הזה זורח ובועט.


האלבום יוצא לדרך עם השיר "Just Another Victim" של "Helmet" ו-"House of Pain's", רצועה שנותנת את הטון לעוצמתו הבלתי מתפשרת של הפסקול. ריפי גיטרה המנסרים והסוחפים של "Helmet" השתלבו בצורה מושלמת עם הזרימה המחוספסת של "House of Pain", המשלבת רוק וראפ עם המנון אגרסיבי שנותן בראש. השילוב הייחודי בשיר הזה משקף את ההצלחה היצירתית הכוללת של הפסקול - כזו שבה שני ז'אנרים שונים לכאורה מוצאים מכנה משותף. אנחנו בטוחים שלפרקים הסאונד והסגנון יזכירו לכם את מה ש- "Korn" יעשו כמה שנים אחר כך.



שיתוף פעולה בולט נוסף הוא של "Teenage Fanclub" ו-"De La Soul's" ב"Fallin'". הגיטרות העדינות והמלודיות של "Teenage Fanclub" יוצרות רקע מהורהר ומנומנם לחרוזים הנינוחים ולשירת הראפ של "De La Soul". הרצועה הזו מציגה את הגיוון של הפסקול, שבו לא כל השירים נופלים לנוסחא האגרסיבית. במקום זאת, יש באלבום הזה רגעים של תהודה רגשית, עם ליריקה מהורהרת ומוזיקליות עדינה.


שיר הנושא "Judgment Night" הנפיץ של "Biohazard" ו- "Onyx" מדגיש את המהות של העוצמה המתפרצת של שיתופי הפעולה בפסקול הזה. המיזוג האגרסיבי של סאונד ההארדקור פאנק של "Biohazard" עם סגנון הראפ "אין יור פייס" של "Onyx" הוא חגיגה כאוטית ומלאת אדרנלין שממחישה את האנרגיה הגולמית שהפרויקט הזה ביקש לגלם.



רצועה אכזרית נוספת היא "Disorder" של ICE-T ו-"Slayer". היא דוחפת את הגבולות של הפסקול הזה עוד יותר, ומשלבת את המהירות והתוקפנות של הת'ראש מטאל עם הראפ העוצמתי של ICE-T, מה שמוביל לאחד הרגעים הכבדים של האלבום.


השילוב של "Cypress Hill" ו-"Sonic Youth" שמבצעים את "I Love You Mary Jane", הוא עוד קטע שקט יחסית, שילוב מושלם של הנויז הניסיוני של "Sonic Youth" עם הזרימה הנינוחה של "Cypress Hill". שיתוף הפעולה הזה מראה את עומק הניסוי המוזיקלי שמביא הפסקול הזה. הוא ממזג אווירה של סטון רוק עם אוונגרד וראפ, ויוצר נוף סאונד מעורפל ופסיכדלי שבולט בתמהיל הכבד והעוצמתי של האלבום.


מעניין שרבים משיתופי הפעולה בפסקול הזה נעשו יחד בסטודיו, מה שאיפשר יצירה אורגנית ומיזוג אמיתי של האומנים והסגנונות. הגישה היצירתית הזו הבטיחה שהשירים לא היו רק גימיק של מאשאפ'ים חלולים אלא שיתופי פעולה אמיתיים שדחפו את הגבולות של מה שגם רוק וגם ראפ יכולים להשיג ביחד.


פס הקול של "Judgment Night" היה סוג של קול קורא לתנועת הנו-מטאל שתתפוצץ בהמשך העשור. הוא ללא ספק השפיע על אמנים כמו "Limp Bizkit" ו-"Korn" והדגיש את הפוטנציאל האדיר של מיזוג ז'אנרים מוזיקליים מנוגדים, לכאורה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page