top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Kamelot – The Black Halo

כתב: Noam Asulin


ב- 15 למרץ 2005 הוציאה "Kamelot" את אלבומה השביעי "The Black Halo".

את "Kamelot" הכרתי אי שם בזמן שרותי הצבאי בשנת 2005. זו היתה תקופה שבה גיבשתי את הטעם שלי במוסיקה ובמטאל בפרט. זו היתה תקופה שעדיין הייתי שומע דברים רכים יחסית כמו "Evanescence" , "Nightwish" ו- "Edguy" אבל הייתי סקרן לדעת מה עוד יש שם במיצבור האלבומים הבלתי נגמר.


באלבום עליו אספר כאן נתקלתי בשיטוטי באמזון בחיפוש אחר מוסיקה חדשה והאלבום הזה הופיע שם כאחת ההמלצות. בדקתי אותו ונגלה לעיניי עולם חדש של עושר מוסיקלי.


"קמאלוט" היא להקת פאוור מטאל אמריקאית-שבדית שהוקמה בטמפה פלורידה בשנת 1991, על-ידי הגיטריסט Thomas Youngblood והמתופף Richard Warner.


האלבום "The Black Halo" הוא אלבום קונספט שמהווה המשך ישיר לחלק הראשון של הסיפור שסופר באלבומה הקודם של הלהקה - "Epica" משנת 2003. האלבום מבוסס על מחזה בשם "Faust" מהמאה ה -19.


גיבורי הסיפור הם Ariel שאת תפקידי השירה שלו מבצע הסולן Roy Khan ודמותו מבוססת על Heinrich Faust מהמחזה המקורי, Helena שמבוצעת על-ידי Mari Youngblood - בת זוגו של הגיטריסט Thomas Youngblood ואשר דמותה מבוססת על Gretchen מהמחזה המקורי, Mephisto המגולם על-ידי Shagrath - סולן "Dimmu Borgir" הוא הדמות היחידה שנותרה כמות שהיא מהמחזה המקורי ו- Marguerite המגולמת על-ידי Simone Simons - סולנית להקת "Epica" ואשר דמותה נוצרה בהשראת "Helen of Troy" מהמחזה המקורי.


סיפור המעשה מתחיל במקום בו הסתיים הסיפור של האלבום הקודם "Epica". Ariel עדיין מוכה צער על מותה של Helena. הוא נמצא בשליטה מוחלטת של Mephisto, אבל מחליט להתעמת איתו. תוך כדי העימות הוא מבין שאהבה היא התשובה האולטימטיבית לחיים, ושהאהבה האמיתית בינו לבין Helena היא חלק ממנה. הגילוי הזה מביא אותו לרגע של סיפוק מוחלט אשר מכניס לתוקף את החוזה שכרת עם Mephisto, ולפיכך נשמתו שייכת כעת למלאך ומתחילה לעזוב את גופו. אבל אז אהובתו Helena מתפללת לאלוהים על נשמתו ואלוהים מאפשר לו להיכנס לגן עדן עם Helena בעוד Mephisto מושלך לגיהנום לנצח ( ראו להלן בשיר "Memento Mori").


כבר השיר הראשון "March of Mephisto" מתחיל בצורה עוצמתית וכולל שיתוף פעולה של Shagrath עם גראולים עוצמתיים. האלבום רובו ככולו מאוד תיאטרלי ועשיר בכלים ובדרמתיות, מה שלטעמי מעביר מאוד את המסר של מחזה טראגי.


הבלדה "Abandoned" מצמררת ומרגשת מאוד וכוללת הופעת אורח של Mari Youngblood, והשיר "The Haunting (Somewhere in Time)" כולל גם שיתוף פעולה עם Simone Simons והוא אולי אחד הדואטים היפים במטאל.



הסולן המדהים של הלהקה Roy Khan מוסיף מאוד לדרמתיות ולאווירה, שלא לדבר על איכויות ווקאליות מרהיבות שמקפיצות את האלבום בכמה רמות.


השיא של האלבום מגיע בשיר "Memento Mori" שהוא אחד משירי הפאוור הטובים שאני מכיר, אם לא הטוב שבהם. עונג צרוף שמתקרב לתשע דקות. השיר מתחיל בשקט ובאיטיות, מלווה בקלידים ולאט לאט מגביר. אפילו המעברים באלבום מהנים ובעלי משמעות, שזה משהו שאי אפשר להגיד על כל אלבום.


ההפקה של האלבום נעשתה, בן השאר, על ידי Sascha Paeth, מפיק שבדי מוכר מאוד שעבד עם להקות כמו "Edguy" ו- "Avantasia". כל כלי באלבום הזה מקבל את המקום שלו והקלידים נותנים אווירה דרמטית ומנפחים את הסאונד למשהו גרנדיוזי.


לסיכום, זהו אלבום מדהים ביופיו שמבוצע על-ידי מוזיקאים מוכשרים. לטעמי מדובר באלבום הפאוור האולטימטיבי ואחד מאלבומי המטאל הטובים מעולם.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page