top of page

King Diamond

האיש והפלצט King Diamond חוגג היום יומהולדת ויש לנו כמה עובדות מעניינות לספר לכם על אחד מהמוזיקאים המשפיעים בז'אנר ה- Black Metal וה- Gothic Metal.

(Photo: Eddietrunk.com)


1. הוא נולד בקופנהאגן, דנמרק ב- 14 ליוני 1956 בשם Kim Bendix Petersen.


2. דיאמונד הושפע מהאומנים Arthur Brown, David Byron, Alice Cooper, Ronnie James Dio, Ian Gillan, Ozzy Osbourne ו- Robert Plant.


3. הוא ציין ששני האלבומים הראשונים שרכש היו "Fireball" של דיפ פרפל ו- "Master of Reality" של בלאק סאבאת'.


4. בשנת 1974 הקים את להקתו הראשונה "Brainstorm" שנגנה מוזיקה בסגנון הארד רוק ומטאל.


5. בהמשך היה דיאמונד חבר בלהקת "Black Rose" שם החל לפתח את הדמות המעין שטנית ואת הפרסונה התיאטרלית האפלה.


6. משם עבר דיאמונד ללהקת הפאנק-מטאל "Brats" שם פגם שאת הגיטריסט Hank Shermann. הלהקה שחררה שני אלבומים.


7. בהמשך השניים פגשו את הגיטריסט Michael Denner אשר הזמין אותם ללהקתו - "Danger Zone", בה היה חבר גם הבסיסט Timi Hansen. הרביעיה הזאת היוותה את הגרעין של להקת "Mercyful Fate" אשר הוקמה בשנת 1981.

(Photo: Wallpaper.mob.org)


8. דיאמונד ידוע אומנם במנעד הקולי האדיר שלו, אבל הוא גם מנגן בקלידים וגיטרה במהלך ההקלטות, כאשר על הבמה הוא מעדיף להתרכז אך ורק בשירה.


9. מרסיפול פיית' היתה שייכת לגל הראשון של להקות שהגדירו את סגנון ה- Black Metal כמו "Venom" ו- "Bathory".


10. כבר מראשית ימיה הייתה ללהקה השפעה דירה על להקות כמו "Metallica" ו- "Slayer". חברי להקת "Metallica" היו מעריצים של הלהקה ובילו בחברתם לא מעט במהלך הקלטת האלבום "Ride The Lightning".


11. בשנת 1982 שחררה הלהקה EP בשם "Mercyful Fate". דיאמונד היה שותף לכתיבת ארבעת השירים ב- EP.


12. בשנת 1983 שחררה הלהקה את אלבום הבכורה שלה "Melissa". כבר באלבום זה החל להירקם במוחו הקדחתני של דיאמונד הרעיון של אלבומי קונספט שיכללו סיפורי אימה, כאשר דמותה של מליסה הייתה מכשפה שנשרפה בעודה בחיים, כפי שמופיע על עטיפת ה- EP הראשון של הלהקה.


13. בשנת 2017 דירג מגזין הרולינג סטון את האלבום במקום ה- 17 ברשימת 100 אלבומי המטאל הגדולים בכל הזמנים.


14. בשנת 1984 שחרר הלהקה את אלבומה המצוין "Don't Break the Oath". זה אחד מהאלבומים המשפיעים והמוכרים בסצינת הבלאק מטאל, שילוב בין הבי מטאל שורשי עם מוטיבים פרוגרסיבים ונושאי כתיבה אפלים.


15. האלבום הזה העניק ללהקה הצלחה רבה ולמעשה היווה אלבום פריצה לארה"ב שם הופיעה הלהקה במשך חודשיים.


16. במהלך סיבוב ההופעות בארה"ב החלו חברי הלהקה לדון בהמשך עתידה של הלהקה. הגיטריסט Hank Shermann ביקש למשוך את הלהקה לכיוון מסחרי יותר, בעוד ש- King Diamond רצה להמשיך באותו קו ואפילו להקצין אותו לכיוון מוזיקה יותר מורכבת.


17. התוצאה היתה שבאפריל 1985 הלהקה מתפרקת בשיא הצלחתה ומותירה את עולם המטאל בתדהמה.


18. לאחר הפירוק King Diamond לוקח איתו מההרכב הקודם את הגיטריסט Michael Denner ואת הבסיסט Timi Hansen, ומצרף להרכב החדש שני נגנים חדשים, המתופף Mikkey Dee (שבהמשך יצטרף ל- "Motörhead") והגיטריסט Andy LaRocque.


19. הוא מקים את ההרכב הקרוי על שם הבמה שלו - "King Diamond" ומיד מתחיל לעבוד על חומרים לאלבום החדש, כאשר בינתיים הלהקה משחררת בחג המולד של שנת 1985 את הסינגל "No Presents for Christmas".


20. בשנת 1986 משחררת הלהקה את אלבומה הראשון - "Fatal Portrait". דיאמונד כתב את כל שירי האלבום באופן בלעדי, למעט שלושה קטעים שנכתבו בשיתוף עם הגיטריסט Michael Denner. הוא רקח סיפור קונספט "קריפי", החולש על יותר ממחצית מרצועות האלבום.


21. האלבום "Fatal Portrait" היווה יריית פתיחה מצוינת לקריירת סולו מפוארת של "King Diamond". הסגנון האפל והקריפי של האלבום ילך ויתפתח לאלבומי קונספט מלאים שיש בהם את כל המרכיבים שישודרגו וישוכללו באלבומים הבאים כמו "Abigail" ו- "Them".

(Photo: Fanart.tv)


22. במסגרת ההרכב "King Diamond" שחרר דיאמונד 12 אלבומי אולפן 2 מיני אלבומים ושלושה אלבומי הופעה, כאשר בשנת 2021 צפוי לצאת האלבום "The Institute".


23. בשנת 1993 התאחד דיאמונד עם חבריו Hank Shermann, Michael Denner ו- Timi Hansen ולהקת "Mercyful Fate" משחררת את האלבום "In the Shadows" אשר כלל הופעת אורח של Lars Ulrich.


24. בהמשך תשחרר הלהקה עוד 4 אלבומי אולפן, האחרון "9" משנת 1999.


25. בשנת 2019 פורסם שהלהקה מתאחדת לסיבובי הופעות והגיטריסט Hank Shermann אפילו ציין שהלהקה הקליטה 7 שירים חדשים. ב-2 ביוני 2022, "Mercyful Fate" ביצעו את ההופעה החיה הראשונה שלהם מאז 1999.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

279 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Komentar


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page