top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Kiss - Alive!

ב- 10 לספטמבר, 1975 "Kiss" הוציאה את אלבום ההופעה הראשון שלה "Alive!".



אלבום ההופעה הכפול הזה נחשב לעתים קרובות לאחד מאלבומי ההופעה הגדולים ביותר בתולדות הרוק. הוא ממחיש את האנרגיה הגולמית והכריזמה שלהקת "קיס" הייתה כל-כך ידועה בה במהלך הופעותיה החיות. הגם שאין מדובר באלבום אולפן, אלבום ההופעה הזה סימן נקודת מפנה בקריירה של "Kiss". הוא חיזק את מעמדה כלהקת רוק מובילה, הוכיח לכל המבקרים שאין מדובר בסוג של גימיק והיה הקטליזטור שהוביל להצלחתה במיינסטרים.


אחד ההיבטים הבולטים של "Alive!" הוא היכולת שלו להעביר את האווירה החשמלית של הופעותיה של "Kiss" מהבמה אל החדר הסגור של המאזין. הנוכחות הבימתית של הלהקה וארבעת הפרסונות הגדולות מהחיים שיצרו חבריה, מתעוררות לחיים באלבום הזה, אשר הוקלט במהלך ארבע הופעות שונות של הלהקה ב- Detroit, Cleveland, Wildwood, ו- Davenport, במהלך סיבוב ההופעות שלהם שנועד לקידום האלבום "Dressed to Kill".


האלבום הכפול כולל גרסאות חיות של שירים משלושת אלבומי האולפן הראשונים שלהם - "Kiss" משנת 1974, "Hotter Than Hell" שיצא באותה שנה ו-"Dresssed to Kill" משנת 1975, והוא לוכד היטב את האנרגיה הנפיצה שהיתה על הבמה במלואה, בביצועים שלא פעם מתעלים על המקור.


שם האלבום הוא סוג של הומאז' לאלבום "Slade Alive!" - אלבום הופעה של להקת הגלאם-רוק הבריטית "Slade" משנת 1972, להקה שהשפיעה רבות על "Kiss". ההשפעה ברורה, בדומה ל"סלייד" גם "Alive!" מספק חוויה דומה, וממזג רוק כבד עם כשרון תיאטרלי, בדומה למתרחש במהלך ההופעה בשיר כמו "100,000 Years", שם הפירוטכניקה הקיפה את הבמה בטבעת של אש, וערכת התופים של Peter Criss התרוממה מעל הבמה במהלך סולו התופים שלו, והוסיפה לתיאטרליות של המחזה.


האלבום נפתח עם "Deuce", שיר רוק מהיר ומחוספס שנותן את הטון לבאות: מטח בלתי פוסק של ביצועים עתירי אנרגיה ללהיטי הלהקה. נגינת הבס הפועמת של Gene Simmons, השירה העוצמתית של Paul Stanley, עבודת הגיטרה הנפיצה של Ace Frehley והתיפוף הרועם של Peter Criss עוברים כחוט השני לאורך האלבום כולו.


שירים כמו "Strutter" ו- "Got to Choose" מציגים את הכישרון של הלהקה לבצע ריפים קליטים של בלוז רוק, בעוד שקטעים כמו "Cold Gin" האהוב על המעריצים מגבירים את הקצב והאינטנסיביות. עם זאת, ליבו של האלבום טמון בהמנונים של "קיס" - שירים כמו "Black Diamond" ו-"Rock and Roll All Nite", שהפכו למרכיבים חיוניים ואייקוניים בהופעותיה. האנרגיה המדבקת של "Rock and Roll All Nite" היא דוגמה מושלמת לאופן שבו "Alive!" לוכד את היכולת של "קיס" להניע את הקהל ולקבל ממנו בחזרה.



למרות שהאלבום זוכה לשבחים על רמת הביצוע והעוצמה המחשמלת שממחישים את היכולות של הלהקה על הבמה, הרי שבמהלך השנים התנהל ויכוח ארוך על האותנטיות ומספר התיקונים שעברו השירים באולפן לפני שהגיע לגירסתם הסופית. למרות שהוויכוחים הללו מעיבים מעט על ההילה שיש לאלבום הזה, הם לחלוטין לא מפחיתים מההשפעה הכוללת של "Alive!" ועל חוויית ההאזנה שהוא מספק.


האלבום "Alive!" הוא לא סתם עוד אלבום הופעה - הוא מסמך היסטורי. תמונת מצב שתופס את הלהקה על סף התהילה שלה. הוא לוכד את המהות הגולמית והבלתי מסוננת של "Kiss" על הבמה, ברגע מרכזי בקריירה שלהם. האלבום מצליח להמחיש את ההצגה הגדולה מהחיים שנותנת הלהקה על הבמות, ואת האווירה המחשמלת של הופעתיה החיות, ולכן הוא הרוויח את מקומו, בזכות ולא בחסד, כאחד מאבני הפינה של אלבומי ההופעות בתולדות הרוק. לא בכדי האלבום הזה (למרות שהינו אלבום הופעה) דורג במקום ה-159 ברשימת "500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים" של "מגזין רולינג סטון". יותר מזה, בשנת 2006 הוצב האלבום במקום ה-26 ברשימת "100 אלבומי הגיטרה הגדולים בכל הזמנים" של מגזין "Guitar World", בעוד שבשנת 2009 אותו מגזין ממקם אותו במקום ה-3 ברשימת "10 אלבומי ההופעה הגדולים".


להקת "Kiss" תמשיך לרכוב על הצלחת האלבום הזה ותוציא בהמשך 3 אלבומים נוספים בסדרה: "Alive II" בשנת 1977, "Alive III" בשנת 1993 ו- "Kiss Symphony: Alive IV" בשנת 2003.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page