top of page

Korn - Korn III: Remember Who You Are

פינה בקטנה...

ב-13 ליולי 2010 האלבום התשיעי של "Korn"... או בעצם ה-III שלהם שוחרר !!


זה אלבום שאם תשאלו את Jonathan Davis הוא היה מוותר עליו, הוא אפילו קרא לו "טעות", למה? אתם שואלים את עצמכם, אז תכף נסביר...


קודם נספר שאת ההקלטות לאלבום החלו ארבעת חברי הלהקה אחרי הפסקה של כמעט שנה שבה הם לא נגעו בכל מה שקשור בקורן, אלא התמקדו בפרויקטים אחרים. נזכיר שהם נשארו שלושה אחרי ש “Head” עזב את הלהקה ארבע שנים לפני כן, והמתופף David Silveria עזב שלוש שנים לפני כן. דייוויס, James Shaffer, ו- Reginald Arvizu החליטו לצרף את המתופף Ray Luzier כחבר קבוע (הוא היה המתופף בסיבובי ההופעות), ואף שיתפו אותו בעבודה על האלבום.

(Photo: houseofblues.com)


חברי הלהקה החליטו שהם רוצים לחזור חזרה לשורשים וגייסו את המפיק Ross Robinson. שלושת החברים מלבד דייוויס עבדו על חומרים בנפרד והקליטו מספר דמואים, כשדייוויס בעצמו הגיע להקלטות ללא שום דבר מוכן ותוך כדי הקליט דמואים ל-11 שירים. הוא סיפר שזו הייתה הפעם הראשונה שכולם עבדו יחד על כל החומרים. בד"כ שאר חברי הלהקה היו מסיימים להקליט את השירים ורק אז דייוויס היה ניכנס לכתוב.


אז שאלתם למה זו הייתה טעות...

נתחיל בכך שרוס המפיק לקח את נושא החזרה לשורשים צעד אחד (או כמה) יותר מדי. הם אמנם רצו לחזור להשתמש רק בבסיס של הרוק, עם תופים גיטרות ושירה, ללא אלמנטים אלקטרוניים או צלילי אווירה, אך רוס הכניס אותם לאולפן קטן, סגר אותם כל יום לכמה שעות ואמר להם, תנגנו ! דייוויס סיפר שלרוס הייתה שיטה להוציא מהם את כל הכעס והאגרסיות, אבל זה כבר לא התאים למקום בו הם היו. הם כבר היו בוגרים, מנוסים וכבר לא ילדים שלא יודעים מה הם עושים.



דייוויס הגיע להקלטות האלבום בגישה שזה הולך להיות אלבום קונספט ומבחינת הטקסטים הוא רצה לבסס אותו על חמישה אלמנטים שחוזרים על עצמם ומספרים סיפור. אבל בגלל צורת העבודה בה כל חברי הלהקה עבדו יחד תחת הלחץ של רוס, הוא פשוט אילתר את המילים לאורך כל הקלטות האלבום. הוא הרגיש שזו הדרך שעובדת לו והוא אימץ אותה לאורך כל השירים, למרות שבדיעבד הוא רצה להקליט אלבום קונספט, כאמור.



זו הסיבה לכך ששם האלבום הוא "Korn III", רק בשלב מאוחר יותר, ממש לפני סיומו, נוספה הכותרת Remember Who You Are. מבחינת הלהקה וגם רוס עצמו, שהפיק את שני אלבומים הראשונים של הלהקה, זוהי חזרה לתקופה של סוף שנות התשעים. אפילו ההקלטות התבצעו ע"י טייפ 24 ערוצים אנלוגי ולא ע"י התוכנה המפורסמת Pro Tools. למרות שאת האלבום הקודם וגם את סיבוב ההופעות שלפני האלבום, הלהקה מימנה בעצמה ללא חברת תקליטים, גם הפעם הם חשבו על כך אך לבסוף החליטו להוציא את האלבום דרך חברת התקליטים Road Runner, לא היה להם את הזמן או היכולת להתעסק בכל מה שקשור לצד העסקי, הלוגיסטי והשיווקי של האלבום.

האלבום קיבל תגובות די צוננות מצד המבקרים, אך גם מצד המעריצים, ולמרות שהוא הגיע היישר למקום הראשון בבילבורד 200, הוא לא אלבום שיש למסגר או לתלות בכבוד, זה אולי אפילו אלבום כדי לגנוז...


למה לנו להחליט בשבילכם, תאזינו בעצמכם ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

154 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page