top of page

Led Zeppelin - Celebration Day

ב- 10 לדצמבר 2007, עלו שלושת חברי "Led Zeppelin" הנותרים Robert Plant, Jimmy Page, ו- John Paul Jones מלווים במתופף Jason Bonham בנו של John Bonham על במת ה- "O2" בלונדון וקיימו מופע איחוד חד-פעמי, לזכרו של Ahmet Ertegun שהיה המנהל המוזיקלי של הלהקה והלך לעולמו שנה קודם לכן.


זה היה המופע הראשון באורך מלא של הלהקה מזה למעלה משלושה עשורים, מאז מותו של המתופף John Bonham בשנת 1980.


המופע הזה שבר שיא גינס כקונצרט עם "הביקוש הגבוה ביותר לכרטיסים לקונצרט מוזיקלי אחד". כרטיסים הועמדו למכירה באמצעות מערכת "לוטו" דרך אתר אינטרנט בעלות של 125 ליש"ט ו- 250 ליש"ט, כאשר כל הוכרז שכל ההכנסות יתרמו לארגון הצדקה של Ahmet. מיד עם פתיחת הקופות האתר קרס בשל עודף ביקושים שהגיע ל- 20 מיליון בקשות עבור 18,000 מקומות בלבד.


במהלך המופע ביצעה הלהקה 16 שירים, כולל שני הדרנים, ממהלך כל הרפרטואר של הלהקה, למעט אלבום האולפן האחרון שלהם, "In Through The Out Door".


שניים מתוך השירים שבוצעו באותו ערב נוגנו בלייב בשלמותם לראשונה אי פעם על ידי הלהקה: "Ramble On" ו- "For Your Life".


באוקטובר 2012 יצא לאקרנים הסרט "Celebration Day" המתעד את האירוע. הסרט נותן לצופים שלא זכו להיכלל על 18 אלף ברי המזל, הזדמנות לראות את ההופעה המבריקה בצורה הכי קרובה לאופן בו התרחשה בפועל, שכן חברי הלהקה ביקשו לבצע כמה שפחות עריכות ולהתערב כמה שפחות במיקס הסאונד או ברשימת השירים.


חברי הלהקה נראים ונשמעים פה מדויקים ומגובשים במיוחד בהתחשב בעובדה שחלפו כמעט 40 שנה מאז ניגנו לאחרונה יחד על אותה במה מופע מלא. עבודת הגיטרה של Jimmy Page מדהימה, למרות השפעת הגיל על קולו Robert Plant זועק את נשמתו אל תוך השירים האלמותיים ודוחף אותם קדימה, והכח השקט John Paul Jones כתמיד מפליא בנגינתו גם בבס וגם בקלידים. אבל מעל הכל יש לציין את הכימיה המטורפת של שלושת החברים עם Jason Bonham שנכנס לנעליים הענקיות של אביו ואפילו מאתגר את עצמו בהעלאת הרף עם כמה מילויי תופים מעניינים וייחודיים שרקח בעצמו. השמועה מספרת שג'ייסון האזין להופעות וללא מעט בוטלגים כדי לנסות ולהתחקות אחר הנגינה הורסטילית והעוצמתית של אביו.


המופע הזה שוחרר גם באלבום כפול שיצא לאור ב- 19 לנובמבר 2012 וזכה לשבחי הביקורות.


במלאת 15 שנים למופע, ב- 10 לדצמבר 2022 ישודר המופע בלייב בערוץ היוטיוב של הלהקה.

להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

109 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page