top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Metallica - Monsters of Rock Moscow 1991

ב- 28 לספטמבר, 1991' "Metallica" הופיעה בפני קהל עצום של 1.6 מיליון איש.


(Photo: Reddit/Metallica)


פסטיבל "Monsters of Rock" שנערך במוסקבה בשנת 1991 הינו אירוע מונומנטלי בהיסטוריה המוזיקלית והפוליטית, שנחרט לנצח בזיכרון הקולקטיבי של חובבי רוק והיסטוריונים כאחד.


ב- 28 בספטמבר 1991, חודש בלבד לאחר ניסיון ההפיכה הסובייטי (המכונה גם "הפיכת אוגוסט"), התכנסו 1.6 מיליון חובבי מוזיקת ​​רוק ומטאל בשדה התעופה "Tushino" במוסקבה, לחזות בהופעה שנערכה במסגרת פסטיבל "Monsters of Rock". זה היה מופע הרוק החינמי הראשון שנערך באוויר הפתוח במוסקבה, מה שגרם להמונים רבים לנהור למופע, מה שהפך אותו לאחד ממופעי הרוק הגדולים ביותר שנערכו אי פעם, עם כמות אנשים חסרת תקדים. גודלו העצום של האירוע נתפס בצילומי אוויר אייקוניים, המציגים ים של אנשים הנמתחים ככל שהעין יכולה לראות, וממחישים את כמות הקהל שהגיע לחזות בהופעות באותו יום.


עבור "Metallica", האירוע סימן רגע שיא בקריירה. זמן קצר לפני כן הלהקה הוציאה את "Black Album" שהניע אותם לשיאים חדשים של תהילה עולמית. ההופעה שלהם ב- "Monsters of Rock" במוסקבה נחשבת לאחת ההופעות החשובות והמפורסמות ביותר שלהם, כשהסט העוצמתי שלהם תורם למעמד האגדי של הפסטיבל. האנרגיה הרועמת של "מטאליקה" שעלתה לבמה לביצוע 10 שירים שלהם, הדהדה בקהל, עם להיטים נצחיים כמו "Enter Sandman", "Creeping Death" ו- "For Whom the Bell Tolls" אשר העצימו את הרגש במהלך האירוע. ההופעה שלהם, שהונצחה בווידאו שיצא בשנת 1992 ונקרא "For They About to Rock: Monsters in Moscow", הפכה לסמל של הדומיננטיות של הלהקה בז'אנר המטאל באותה תקופה, ונשארה כאבן דרך בתולדות מוזיקת ​​הרוק.



מבלי לגרוע מגדולת ההופעה של "מטאליקה", אנחנו חייבים להזכיר את מופע הסיום המטורף של הפסטיבל. הלהקה שהעם הרוסי דרש לראות בה כאקט המרכזי - "AC/DC" האגדית. החל מ- "Back In Black" הלהקה העניקה סט להיטים שנמשך שעתיים, עם זיקוקים, בובות ענקיות עירומות למחצה, וכמובן "Hells Bell" האגדי שלהם. זו הייתה הופעה מרהיבה שהשפיעה רבות על על הקהל ועל הלהקה, שלימים תספר שקיבלה טלפון מבוריס ילצין שהזמין אותם לחזור למוסקבה.



אבל לא די בכך, כי המשמעות של הפסטיבל התעלתה אפילו על המוזיקה. מוסקבה וברית המועצות עברו שינוי רדיקלי, פוליטית וחברתי בשנת 1991. ברית המועצות עמדה על סף קריסה, כאשר הפירוק התרחש באופן רשמי חודשים ספורים לאחר מכן בדצמבר 1991. אווירת חוסר הוודאות, בשילוב עם הכמיהה של האנשים לחופש, הפכו את פסטיבל הרוק החופשי והפתוח הזה למשפיע הרבה יותר. זו הייתה הפעם הראשונה שלציבור הרוסי הייתה הזדמנות לחוות אירוע מוזיקה מערבי גדול, ללא ההגבלות ששלטו זמן רב במדינה תחת השלטון הקומוניסטי. המופע הפך לסמל של חופש ופתיחות מחודשים, וסיפק לעם הרוסי טעימה מרגשת מהתרבות שנמנעה ממנו במשך כל כך הרבה זמן.


(Photo: Reddit/Rock)


ההופעה של "מטאליקה", לצד מופעים אגדיים נוספים של "The Black Crows", "Motley Crue", "AC/DC" ו- "Pantera", הביאו עמם "רוחות של שינוי" שהדהדו את תחושות המרד, החופש והשינוי שהיו באוויר. בדיעבד, המופע הפך לרגע מכונן בתולדות הרוק, סמל של התמורות התרבותיות והפוליטיות שיעצבו את העולם זמן קצר לאחר מכן. קטעי הווידאו מההופעה של "מטאליקה", מתעדים את הגודל העצום והמדהים של הקהל ואת האנרגיה העוצמתית שלהם, והם קיבלו עם השנים מעמד אייקוני, המסמל לא רק את כוחה של המוזיקה, אלא גם את סיומו של עידן בהיסטוריה העולמית.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

103 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page