top of page

Mick Taylor

הוא היה חבר בהרכב "John Mayall's Bluesbreakers" ובהמשך בלהקת "The Rolling Stones" בתקופת השיא שלה.

הוא שיתף פעולה עם אומנים גדולים כמו: Bob Dylan, Mike Oldfield, Jack Bruce ועם הרכב הפסיכדליה-פרוגרסיב "Gong". אפילו הגיטריסט Slash ציין שהוא מאוד הושפע ממנו.

(Photo: Larry Rogers)


בואו לקרוא כמה עובדות מעניינות על הגיטריסט והיוצר Mick Taylor:


1. הוא נולד באנגליה ב- 17 לינואר 1949, בשם Michael Kevin Taylor.


2. הוא החל לנגן בגיטרה בגיל 9. מי שלימד אותו בתחילת דרכו היה דודו - אחי אמו.


3. את להקתו הראשונה "The Juniors" הוא הקים כשהיה בתיכון, הם הצליחו להופיע בטלוויזיה ולשחרר סינגל.


4. בשנת 1965 כשהיה בן 16 בלבד, הוא הקים את להקת "The Gods" יחד עם הקלידן Ken Hensley.


5. באפריל 1966 הוא הלך להופעה של "John Mayall's Bluesbreakers", אשר נערכה ב- "Hop Community Centre" שבעירה Welwyn Garden City. זו הייתה הופעה גורלית עבורו. מסיבה לא ברורה הגיטריסט Eric Clapton שהיה חלק מההרכב של ג'ון מאיאל בזמנו, לא עלה לבמה. הסט הראשון נוגן בלעדיו כאשר בהפסקה מיק טיילור קפץ על ההזדמנות וביקש ממאיאל לעלות ולהחליף אותו. ג'ון הסכים לאחר התלבטות קצרה.


6. ג'ון מאיאל לא שכח את הנער בן ה- 16 אשר נכנס לנעליו הגדולות של Eric Clapton, ושנה לאחר מכן לאחר ש- Peter Green עזב את ההרכב כדי להקים את "Fleetwood Mac", מיק טיילור נבחר לתפקיד הגיטריסט בלהקה.


7. טיילור שהצטרף ללהקה בשנת 1966 היה חבר בה עד שנת 1969 ושחרר יחד עם ההרכב ארבעה אלבומי אולפן, החל מ- "Crusade" משנת 1967 ועד ל- "Blues from Laurel Canyon" בשנת 1968.


8. בתקופת חברותו בהרכב של ג'ון מאיאל, פיתח ג'ונס את טכניקת הנגינה שלו והחל אף לנגן בסלייד גיטאר.


9. לאחר שהגיטריסט Brian Jones הועזב מלהקת "The Rolling Stones" בחודש יוני 1969, John Mayall המליץ ללהקה על מיק טיילור כגיטריסט שיחליף אותו. טיילור שנקרא על-ידי Keith Richards, ו- Mick Jagger לאולפן היה בטוח בכלל שהוא מגיע להקליט כגיטריסט סשן אורח. ואולם, כבר ביום המחרת החברים הודיעו לו שהוא התקבל ללהקה, והוא הקליט עימם 4 שירים שיועדו לאלבומה הבא של הלהקה, ביניהם "Honky Tonk Women" ו- "Let It Bleed".


10. הופעתו הראשונה של טיילור במדי ה"רולינג סטונס" היתה בקונצרט החינמי המפורסם בהייד פארק, שנערך ב- 5 ליולי 1969 בפני קהל של 250,000 איש, חודש אחד לאחר ש- Brian Jones הועזב מלהקת "The Rolling Stones" בחודש יוני 1969, John Mayall המליץ ללהקה על מיק טיילור כגיטריסט. טיילור היה אז בן 20 בלבד!!!


11. טיילור היה חבר בלהקה עד שנת 1974 ונטל חלק באלבומי מופת שלה כמו: Let It Bleed", "Sticky Fingers", "Goats Head Soup" ו- ".Exile on Main St".


12. במהלך הקלטות האלבום "It's Only Rock 'n Roll" של הסטונס, התגלעו חילוקי דעות בינו לבין ג'אגר וריצ'ארדס, אבל הקש ששבר את גב הגמל היתה העובדה שטיילור גילה בהפתעה גמורה מעיון בעטיפת האלבום, כי הוא לא קיבל קרדיט על שירים שכתב.


13. בחודש דצמבר 1974 הודיע טיילור כי הוא עוזב את הלהקה, ומי שמילא את מקומו היה Ronnie Wood, אשר השתתף בהקלטת שיר הנושא של האלבום "It's Only Rock 'n Roll" יחד עם דייויד בואי שביצע שם קולות רקע.


14. טרם עזיבתו את "הרולינג סטונס" ולפני שרוני ווד הצטרף ללהקה, הספיק טיילור לנגן בגיטרה, בס וקלידים באלבום הסולו של Ronnie Wood, אשר שוחרר בספטמבר 1974 ונקרא: "I've Got My Own Album to Do".


15. טיילור ינגן בסלייד גיטאר גם באלבום הסולו השני של ווד - "Now Look" אשר שוחרר ביולי שנת 1975.


16. למרות שכבר לא היה חלק מ"הרולינג סטונס", מיק קיבל קרדיט על שני שירים של הלהקה מתוך האלבום המצוין "Tattoo You" ששוחרר בשנת 1981. ההקלטות של השירים "Tops" ו- "Waiting on a Friend" החלו עוד בשנת 1973, במהלך הסשנים לאלבום "Goats Head Soup" ולכן מיק טיילור היה שותף להקלטתם.

(Photo: popexpresso.com)


17. למרות העזיבה של הסטונס באקורד צורמני, החברות בין טיילור לחברי הלהקה נשמרה, והוא הוזמן מידי פעם בפעם להתארח בהופעות שקיימו.


18. הוכחה נוספת לכך שהחברות נשמרה ניתן למצוא בעובדה שטיילור הוזמן לנגן באלבום "Talk Is Cheap", אלבום הסולו הראשון של Keith Richards משנת 1988.


19. במקביל לחברותו ב"רולינג סטונס", שיתף טיילור פעולה עם Mike Oldfield במהלך סיבוב ההופעות לקידום האלבום "Tubular Bells" בשנת 1973.


20. בשנת 1983 ניגן טיילור לצד Mark Knopfler באלבום Infidels של Bob Dylan משנת 1983. טיילור ינגן גם באלבומו ה- 23 של דילן משנת 1985 - "Empire Burlesque".


21. לטיילור שיתופי פעלה רבים נוספים, ביניהם עם ג'ק ברוס, "Joan Jett, "Little Feat, ההרכב "Gong" באלבום "Expresso II" ובהמשך עם "Pierre Moerlen's Gong" באלבום "Downwind" ועוד ועוד..


22. בנוסף טיילור שחרר 2 אלבומי סולו, הראשון שקרוי על שמו בשנת 1979 והשני - "A Stone's Throw" משנת 1998.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page