top of page

Neil Young & Pearl Jam - 1993 MTV Video Music Awards

ב-2 בספטמבר 1993, Neil Young ו- "Pearl Jam" עלו יחד על הבמה ונתנו הופעה אייקונית בטקס פרסי הווידאו של MTV לשנת 1993:


(Photo: Jeff Kravitz)


שיתוף הפעולה של "Pearl Jam" עם Neil Young בטקס פרסי המוזיקה של MTV ב-1993 היה אירוע היסטורי שהפגיש שני דורות שונים של מוזיקאים. האירוע התקיים ב-2 בספטמבר 1993, והציג את "Pearl Jam" ו- ניל יאנג בביצוע מרגש לשיר "Rockin' in the Free World". הופעה זו סימלה מיזוג רב עוצמה של שני דורות במוזיקת ה​​רוק - Young, המכונה לעתים קרובות "הסנדק של הגראנג'", ו- "Pearl Jam", אחת הלהקות המובילות של ג'אנר הגראנג'.


שיתוף הפעולה הזה הגיע בתקופה שבה "Pearl Jam" היתה בשיא התהילה שלה, בעקבות ההצלחה האדירה של אלבום הבכורה שלהם "Ten" ורגע לפני השחרור השני שלהם "Vs.". לעומתם Neil Young, שעלה לגדולה יותר משני עשורים קודם לכן, חווה פריחה מחודשת בפופולריות שלו, בשל הקשר שלו לתנועת הגראנג', אשר הושפעה לא מעט מאלבומים כמו "Rust Never Sleeps", פופולריות שהלכה והתעצמה במיוחד לאחר יציאת אלבומו "Ragged Glory" משנת 1990 ואלבום ההופעה המדהים "Weld", שהדהד את הצליל הגולמי, המחוספס והמלוכלך שהגדיר את הז'אנר. הקשר הזה בין שני העולמות המוזיקליים התחזק עוד יותר כאשר "Pearl Jam" שימשה כמופע הפותח בהופעות של Neil Young, במהלך סיבוב ההופעות שערכו לפני יציאת האלבום "Vs.", אשר במהלכן נהג יאנג להעלות אותם לבמה במהלך ההדרנים שלו, כדי לבצע איתו את השיר "Rockin' in the Free World".



ההערצה ההדדית הזו בין Neil Young ל- "Pearl Jam" הייתה כל-כך ברורה, שאך טבעי היה שהשניים ישתפו פעולה בעתיד הקרוב. ההזדמנות הזו הגיעה במהלך הטקס MTV Music Awards שנערך ב- 2 לספטמבר 1993. "Pearl Jam" היתה המנצחת הגדול של הערב כאשר הקליפ לשיר "Jeremy" מזכה אותם בארבעה פרסים, כולל Video of the Year. במהלך הטקס הם עלו לבצע את "Animal" מתוך אלבומם הקרוב "Vs.", ואז, בשיר השני והאחרון שלהם שבוצע באותו ערב היסטורי, הם הזמינו את Neil Young לעלות איתם לבמה, כאילו בהחזרת טובה על כל הפעמים שהסנדק של הגראנג' עשה זאת עבורם.


הכימיה בין Eddie Vedder ל- Neil Young על הבמה הייתה פשוט מחשמלת. עבודת הגיטרה המחוספסת והשירה המוכרת של יאנג השתלבו בצורה חלקה עם האנרגיה המתפרצת של "פרל ג'אם". הביצוע היה מחוספס, רועש ומלא ברוח המרדנית של שני האומנים. הוא גם בלט בספונטניות ובאופי הלא מלוטש שלו - תכונות שמבדילות אותו מההופעות המלוטשות האחרות שנראו באותו ערב.


ההופעה הזו בטקס פרסי ה- MTV חיזקה עוד יותר את מעמדו של Neil Young כבעל השפעה מרכזית על סצנת הגראנג', אך היא גם חיזקה את מעמדה של "Pearl Jam" כ"נושאת הלפיד" של העידן החדש במוזיקת ​​הרוק. שיתוף הפעולה הייחודי הזה התקבל כל-כך טוב עד כי הוא הוביל לעבודה משותפת של שני האומנים, שהגיעה לשיאה כאשר "Pearl Jam" שימשה כלהקת הליווי של יאנג באלבומו "Mirror Ball" משנת 1995, אלבום ששילב עוד יותר את הצלילים המובהקים שלהם. בהמשך יצאו יאנג ו"פרל ג'אם" (מינוס Eddie Vedder ופלוס מפיק האלבום Brendan O'Brien שניגן על קלידים) לסיבוב הופעות קצר באירופה, במהלכו הגיעו גם לשתי הופעות בישראל.


לסיכום, ההופעה של יאנג ו"פרל ג'אם" בטקס פרסי המוזיקה של MTV משנת 1993 נותרה כרגע ייחודי בהיסטוריה של הרוק, היא מייצגת מפגש מוחות מוזיקליים של שני דורות, אשר אחראים לא מעט לעיצוב ז'אנרי הרוק והגראנג'.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page