top of page

Nirvana - In Utero

ב- 21 לספטמבר 1993, שוחרר האלבום "In Utero", אלבום האולפן השלישי והאחרון של "Nirvana".



להלן כמה עובדות מעניינות עליו:


1. האלבום היה אמור להיקרא "I Hate Myself and Want to Die" המתייחס למשפט שאמר Kurt Cobain בשנת 1992. קורט חשב שזה יהיה משעשע לקרוא לאלבום ככה.


2. הבסיסט Krist Novoselic ביקש מ- Kurt Cobain לחשוב על שם אחר. הוא חשש מתביעות משפטיות נוסח "Judas Priest" ו- Ozzy Osbourne, בעקבות התאבדות נערים שהוריהם טענו אחר כל שנגרמה בעקבות מסרים שליליים במילות השירים של שני האומנים.


3. שם נוסף שהועלה כרעיון היה "Verse, Chorus, Verse", אך בסופו של דבר כולם הסכימו על "In Utero" שנלקח משיר של Courtney Love.


4. נירוונה רצתה להתרחק באלבום הזה עד כמה שאפשר מהאלבום "Nevermind" ולהישמע ראשוני ובוסרי עד כמה שניתן.


5. קורט קוביין גייס את המפיק Steve Albini כדי שיסייע לנירוונה להישמע כמו ה- "PIXIES". קוביין העריץ את ה"פיקסיז" והצהיר שגם מאוד הושפע מהם, לכן הוא בחר באלביני שעבד איתם בעבר.


6. אלביני בתחילה לא התלהב לעבוד עם "Nirvana". לבסוף הוא השתכנע אבל אחד מתנאיו היה לקבל סכום גלובלי של 100,000 דולר על עבודתו. לא יותר! הוא סירב גם לקבל תמלוגים מהמכירות כפי שנהוג בטענה שזה לא הוגן כלפי הלהקה להמשיך ולחלוב אותה על עבודה שכבר סיים לבצע.


7. אלביני נהג למתוח את Eddie Vedder במהלך ההקלטות כשהיה מתקשר אליו ומציג את עצמו כטוני ויסקונטי המפיק של David Bowie ומספר לו שהיה שמח מאוד לעבוד איתו אם היה עוזב את "פרל ג'אם".


8. תוצאת ההפקה של אלביני הייתה באמת בוסרית, מחוספסת ומלוכלכת כפי שקוביין קיווה שתהיה. עם זאת, חברת התקליטים ממש לא אהבה את התוצאה מה שגרר את הפקת חלק מהשירים בשנית, הפעם על-ידי המפיק Scott Litt שעבד עם "R.E.M." והתבקש להעניק לשירים צליל נגיש יותר. השירים היחידים שהופקו מחדש היו: "Heart-Shaped Box", "All Apologies ו- "Pennyroyal Tea" שגם היו הסינגלים היחידים שיצאו מהאלבום





9. שלושת חברי "Nirvana" חגגו את סיום הקלטות האלבום בשריפת מכנסיהם.


10. האלבום כולו הוקלט ב- 14 יום. פחות מהזמן שלקח ללהקה להקליט את "Nevermind".


11. "נירוונה" הקליטה סך הכל 18 שירים לאלבום, ביניהם "I Hate Myself And Want To Die" ו- "Marigold". בסופו של דבר רק 12 נכנסו לאלבום.


12. השיר "Marigold" נכתב על-ידי Dave Grohl. הוא שוחרר כבי-סייד לשיר "Heart-Shaped Box" ומאוחר יותר הופיע גם באלבום ההופעה האקוסטי של "Foo Fighters" אשר נקרא "Skin And Bones".


13. באופן חריג, כל שלושת חברי הלהקה קיבלו קרדיט על השיר "Scentless Apprentice", להבדיל ממרבית השירים של נירוונה עליהם קיבל קרדיט Kurt Cobain לבדו.


14. דייב גרוהל כתב את תפקידי הגיטרה והתופים לשיר.


15. השיר "Scentless Apprentice" גם הוקלט בטייק אחד.


16. את השיר "Heart-Shaped Box" קוביין כתב בחדר ארונות. לאב מספרת ששמעה אותו מנגן בגיטרה ובקשה ממנו לכתוב לה ריף. קוביין כתב אותו בחמש דקות ולאב אהבה אותו אותו מאוד ושאלה את קוביין אם היא יכולה לקחת אותו לאלבום שלה. קוביין ענה לה FUCK YOU!.



17. קוביין טען שהשיר הושפע מסרטים דוקומנטריים על ילדים שחולים בסרטן. בביוגרפיה שכתב על קוביין Michael Azerrad הוא טען שזה לא נכון והשיר נכתב על לאב. ולאב עצמה צייצה בשנת 2012 שהשיר הוא על הואגינה שלה, הציוץ נמחק מיד אחר כך.


18. השם המקורי של השיר היה "Heart-Shaped Coffin", קוביין כתב לשיר את המילים "I am buried in a heart-shaped coffin for weeks" אבל שוב גם הפעם הופעל לחץ על קוביין לשנות את המילים.


19. קורטני לאב נתנה לקוביין קופסת לב (Heart-shaped box) בשנת 1990 ומילאה אותה בדברים שקוביין אהב. קוביין שמר על הקופסא שסימלה עבור הזו סמל לאהבתם.


20. הרשתות המסחריות "Wal-Mart" ו- "Kmart" סרבו למכור את האלבום בסניפים שלהם בגלל השיר "Rape Me" והתמונות בעטיפה האחורית של האלבום. קוביין התפשר ושינה את שם השיר בעטיפה האחורית ל- "Waif Me" ועידן את התמונות שהופיעו עליה.


21. את קולאז' התמונות המקורי שבעטיפה האחורית יצר קוביין בעצמו על ריצפת ביתו.


22. השיר "Rape Me" גם גרם ללהקה בעיה בטקס פרסי ה- MTV לשנת 1992, כאשר הרשת בה שודר הטקס איימה על הלהקה שאם תנגן את השיר היא מיד תקטע את השידור ותעבור לפרסומות. בסופו של דבר קוביין השתכנע שלא לנגן את השיר וניגן רק את הפתיח שלו ממנו עבר לשיר "Lithium".


23. קוביין כתב את השיר נגד מעשי אונס וכמחאה על יחס לנשים, אבל התקשורת הבינה את המשמעות אחרת.


24. את השיר "Pennyroyal Tea" קוביין כתב עוד בשנת 1990, אבל הוא לא חשב שהוא מספיק טוב לאלבום "Nevermind".


25. המילה "Pennyroyal" בכותרת השיר מתייחסת לצמח שנטען שהוא גורם להפלות.


26. השיר יועד להיות הסינגל השלישי מהאלבום אבל לבסוף העניין בוטל בשל התאבדותו של Kurt Cobain.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page