top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Pearl Jam - No Code

האלבום הרביעי של Pearl Jam יצא 5 שנים בדיוק אחרי האלבום "Ten" ושוחרר ב-27 לאוגוסט 1996.


זה האלבום השנוי במחלוקת של הלהקה אשר סימן את הכיוון החדש אליו היא הולכת, אחרי האלבומים "Ten", "VS" ו- "Vitalogy" ששמרו פחות או יותר על אותו סגנון מוסיקלי. "No Code" היה ללא ספק עוף שונה שגרם לנטישה של חלק ממעריצי הלהקה.


הוא יצא אחרי סיבוב ההופעות הבעייתי והמתוקשר של הלהקה, אשר היה בעין הסערה של העימות המתוקשר שלהם עם Ticketmaster. עימות שהיווה גם את הטריגר לעזיבה של המתופף Dave Abbruzzese כתוצאה מאותו עימות (עד היום אנחנו מבכים את עזיבתו).


יצירת האלבום הזה גם הייתה שונה וקשה יותר מקודמיו. חברי הלהקה היו עייפים ומותשים ולא הצליחו לעבוד ביחד באולפן. Jeff Ament אפילו טען שכמעט ולא היה שותף לכתיבה. Jack Irons (זה שהביא את הקלטת לאדי) החליף את המתופף דייב והיה היחיד שהצליח לחבר את הלהקה, לגרום להם לדבר על הדברים שמפריעים להם ולהיות המנטור הפסיכולוגי שלהם.


יש אומרים שללא ג'ק האלבום הזה לא היה יוצא לפועל...


מהאלבום שוחררו שלושה סינגלים. "Who You Are" שאת המוזיקה שלו כתב ג'ק איירונס בשיתוף עם Stone Gossard בהשראת סולו תופים של Max Roach, מתופף הג'אז האמריקאי, "Hail, Hail" שהינו אחד השירים שעוד איכשהו מזכירים את פרל ג'אם הישנה (והטובה), וכמובן "Off He Goes" הממיס ש- Eddie Vedder ציין שכתב על עצמו, על הרגעים בהם הרגיש שהוא פשוט חרא של חבר - או במילותיו הוא עצמו:

"this is about being friends with an asshole..."



האלבום אמנם היווה נקודת תפנית של הלהקה שכלל שינוי מוסיקלי וספג ביקורות די צוננות, אך הוא עדיין הגיע למקום הראשון בבליבורד 200 (מה שהאלבום Ten לא הצליח לעשות בזמנו).


בשנת 2021 חגגה הלהקה 25 שנה לאלבום עם שידור מיוחד של הופעה חיה שהתקיימה ב-17 באוקטובר 2014, במולין אלינוי, בה ביצעה הלהקה את אלבום האולפן במלואו.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

166 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page