top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Red Hot Chili Peppers - I'm With You

ב- 29 לאוגוסט, 2011, the "Red Hot Chili Peppers" הוציאו לאור את אלבומם העשירי "I'm With You".



האלבום "I'm With You" מייצג רגע מרכזי בקריירה המפוארת של ה- "Red Hot Chili Peppers". זה אלבום האולפן העשירי שלהם והראשון ללא הגיטריסט הוותיק John Frusciante מאז שעזב את הלהקה (בפעם השנייה) בשנת 2009. האלבום יצא לאור לאחר תקופה של הרהורים ושינויים שחלו בלהקה, בעקבות סיבוב הופעות עולמי שנועד לתמיכה באלבום "Stadium Arcadium" שיצא בשנת 2006 ולאחר הפסקה ממושכת שנטלו חבריה ונמשכה למעלה משנתיים.


ההחלטה לקחת פסק זמן הגיעה לאחר שחברי הלהקה מצאו את עצמם סחוטים רגשית ומנטלית לאחר שנים של סיבובי הופעות והקלטות בלתי פוסקות. Flea, בסיסט הלהקה, היה הראשון להעלות את הרעיון ליטול הפסקה, הוא האמין שזה חיוני לצעוד אחורה ולהעריך מחדש האם ה- "Red Hot Chili Peppers" צריכה להמשיך ובאיזה מתכונת. במהלך תקופה זו, Flea המשיך ללימודי תיאוריית המוזיקה באוניברסיטת דרום קליפורניה, המתופף Chad Smith הצטרף לסופרגרופ ההארד רוק "Chickenfoot", ו- John Frusciante הקליט את אלבום הסולו העשירי שלו, "The Empyrean".


עזיבתו של פרושיאנטה הייתה ידידותית, בעקבות רצונו לחקור כיוונים מוזיקליים חדשים, ללא מגבלות וללא המחויבות שנובעת מחברותו בלהקה. החלטתו לעזוב התקבלה בהבנה ובתמיכה מצד חבריו ללהקה, אשר זיהו מיד את הצורך שלו להמשיך ולעסוק במה שעושה אותו מאושר.


מי שנכנס לנעליו הגדולות של Frusciante היה הגיטריסט Josh Klinghoffer, דמות מוכרת שהופיעה בעבר עם ה"צ'ילי פפרז" כגיטריסט נוסף ושיתף פעולה עם פרושיאנטה בפרויקטים שונים. התוספת שלו ללהקה הציגה דינמיקה חדשה, והביאה פרספקטיבה רעננה לסאונד שלהם, תוך כיבוד מורשת הלהקה ושמירה על ה- DNA שלה.


האלבום "I'm With You" מציג להקה בשלבי מעבר. הוא משלב את סגנון ה-Fאנק-רוק הייחודי של "Red Hot Chili Peppers" עם השפעות מוזיקליות חדשות וסאונד מעודכן. עבודת הגיטרה של קלינגהופר פחות נוצצת ומוחצנת מזו של פרושיאנטה, אבל מוסיפה מורכבות עדינה המשלימה את הסאונד המתפתח של הלהקה. השינוי הזה מאפשר לנגינת הבס של Flea ולקולות של Anthony Kiedis לתפוס את מרכז הבמה בצורה שמרגישה גם מוכרת אך גם חדשה.


הנושאים של האלבום חוקרים חיים, מוות, אהבה והתחדשות, והם משקפים את חוויות הלהקה במהלך ההפסקה הארוכה שנטלו ואת השינויים שעברו במהלכה. "Brendan's Death Song" הוא מחווה נוקבת לחבר קרוב של הלהקה, בעוד "The Adventures of Rain Dance Maggie" לוכד את הרוח השובבה והאנרגטית שתמיד הייתה סימן ההיכר של ה"צ'ילי פפרז". האלבום נע בצורה זורמת בין רגעים מופנמים לרצועות עתירות אנרגיה, והוא משקף את המסע של הלהקה בזמנים של הרהור, דרך חוסר ודאות והניסיון להמציא את עצמה מחדש.


הרצועות הבולטות באלבום:


שיר הפתיחה "Monarchy of Roses" מניע את האלבום בצליל אפל ואינטנסיבי יותר שנותן מיד את הטון ומהווה הצהרת כוונות של התנסות שונה וחקר טריטוריה מוזיקלית חדשה. הגיטרה הגונחת, ליין הבס הדוהר, התופים המתגלגלים והקול המעוות של קידיס יוצרים הקדמה משכנעת וחושפים שהפעם ה"פפרז" הולכים לעשות את זה קצת אחרת. אבל אז, ב-0:45 הכל משתנה והצלילים והווייב הכל-כך מוכרים של הלהקה פורצים החוצה ומוכיחים שה- DNA של הלהקה לא השתנה.



הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום "The Adventures of Rain Dance Maggie" מבטא את יכולתה של הלהקה ליצור שירי רוק קליטים וחדורי Fאנק. עם הגרוב המקפיץ והמדבק של הבס ועם האנרגיה האופטימית שלו, זה פשוט שיר שנועד להיות מנוגן על הבמות. מקורו של השיר בליין בס ש- Flea יצר מתוך כוונה שיהפוך ל"קלאסי", מה שהוביל לג'אם סשן אינסטרומנטלי בן שעה. משמעות השיר, לפי Anthony Kiedis, היא שילוב של זיכרונות ואנשים מעברו.



הסינגל הרביעי מהאלבום "Brendan's Death Song", הוא שיר רגשי ועמוק שמתחיל בגיטרה אקוסטית עדינה ונבנה בהדרגה להמנון עוצמתי. השיר הזה בולט כאחד הרגעים הכי מרגשים ומיוחדים של האלבום, עם מילים שנוגעות באובדן אבל גם בחגיגת החיים. השיר נכתב על Brendan Mullen, שהיה חבר ותיק של ה"צ'ילי פפרס" ואחד ממקדמי המוזיקה הראשונים שנתנו ללהקה את ההזדמנות הראשונה. ברנדן היה גם המייסד של "The Masque", מועדון פאנק רוק קטן שהיה חלק חשוב מסצנת הפאנק המוקדמת של לוס אנג'לס.



הסינגל השלישי מהאלבום "Look Around": שיר תוסס ומהיר שממזג את השורשים הFאנקיים של הלהקה עם חספוס של רוק מודרני. זה טראק מהנה ואנרגטי שמדגיש את היכולת של ה"צ'ילי פפרס" לאזן בין מורכבות לנגישות. המסיבה הFאנקית והחגיגית הזו מתרחשת במועדון חשפנות, ומוצאת את הסולן Anthony Kiedis מתאהב בחשפנית...



אל דאגה, המתופף Chad Smith לא עבר עדיין לנגן בהרכב מזרחי ישראלי, אבל פתיח התופים של השיר "Did I Let You Know" בהחלט מרמז על כך. השיר הזה מוצא את הלהקה מתנסת עם כמה סגנונות אפרו-פופ שנוצרו בהשראת טיול לאתיופיה שהבסיסט Flea והגיטריסט Josh Klinghoffer יצאו אליו. השיר כולל את נגינת החצוצרה של Flea עם Mike Bulger. אגב, "Ethiopia" הוא עוד שיר נהדר של Fאנק ג'אם מהאלבום הזה, וגם הוא קיבל השראה מאותו טיול משנה חיים של פלי וקלינגהופר.


האלבום "I'm With You" הוא אלבום שמגשר בין העבר של "Red Hot Chili Peppers" לעתיד שלהם. למרות שאולי אין לו את ההשפעה המיידית של חלק מהעבודות הקודמות שלהם, האלבום הזה חושף את העומק והמורכבות אליהם הצליחה הלהקה להגיע, בניסיון לעשות את זה קצת שונה. התרומה של Josh Klinghoffer מביאה ללהקה צליל רענן ומרקם המאפשר לה לחקור כיוונים חדשים, מבלי לאבד את הזהות הבסיסית שלה.


האלבום "I'm With You" משקף את הצמיחה וההתפתחות של הלהקה לאחר עשרות שנים של יצירת מוזיקה. למרות שחלק מהמעריצים עלולים להתגעגע לעוצמה הלוהטת של הגיטרה של פרושיאנטה, הגישה הניואנסית יותר של קלינגהופר מציעה תפיסה שונה ומשכנעת לא פחות שמשתלבת היטב עם הסאונד של הלהקה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

19 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

1 Comment


Guest
Aug 29

אלבום מעולה!! אחד האהובים עליי!!

Like

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page