top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Red Hot Chili Peppers - One Hot Minute

ב- 12 לספטמבר, 1995 ה- "Red Hot Chili Peppers" הוציאה את אלבומה השישי "One Hot Minute":



לאחר ההצלחה המונומנטלית של "Red Hot Chili Peppers" עם אלבום המופת "Blood Sugar Sex Magic", נאלצו חברי הלהקה להתמודד עם משבר מהותי בקריירה שלהם. הגיטריסט John Frusciante שהפך לכוח יצירתי מרכזי בלהקה עזב אותה, במפתיע, ממש בשיא הצלחתה. פרושיאנטה היה המום מההצלחה המטאורית הפתאומית של הלהקה. היה לו קשה להכיל את זה והוא הודיע על עזיבתו, לאחר הופעה שהתקיימה בטוקיו במאי 1992. לאחר תקופה סוערת של סיבוב הופעות עם גיטריסטים זמניים, הלהקה מצאה סוף סוף את Dave Navarro, הגיטריסט של "Jane's Addiction" לשעבר, שהגיע ללהקה בהתאם להמלצתו של Chad Smith לאחר שהעניינים לא הסתדרו עם Jesse Tobias גיטריסט להקת "Mother Tongue". הגעתו ללהקה סימנה שינוי בסאונד ובסגנון, אשר בא לידי ביטוי באלבום "One Hot Minute", שיצא בשנת 1995.


נבארו הביא ל"צ'ילי פפרס" סאונד אפל יותר, כבד יותר ופסיכדלי יותר אשר השתלב עם סגנון הFאנק-רוק המוכר של הלהקה. השינוי הסגנוני הזה ניכר כבר מהרצועה הפותחת של האלבום, "Warped", אשר משקפת את התמודדותו של הסולן Anthony Kiedis בהתמכרות לסמים. הפגיעות של קידיס מורגשת כשהוא שר, "My tendency for dependency is offending me / It’s upending me". השיר נותן גוון וסאונד שונה ללהקה, אשר מונע על ידי עבודת הגיטרה המורכבת, בעלת הסאונד המטאלי, של נבארו. את הגישה הכבדה יותר הזו שהביא עימו נבארו, אפשר לשמוע גם ברצועות כמו "Shallow Be Thy Game" ו- "Coffee Shop" הכאוטי.


למרות הסאונד הכבד והמורכב יותר, יש רגעים באלבום הזה אשר בהם ה"צ'ילי פפרס" חוזרים לשורשים הFאנקיים שלהם. הסינגל המוביל, "Aeroplane" הוא אחד מהם והוא קיבל השראה משיר הבלוז "Jesus Is My Air-O-Plane" של Mother McCollum. הוא מספק גרוב אופטימי, למרות שמבחינה לירית הוא מתעמק בנושאים אפלים יותר. הבס של Flea נמצא בפרונט, הוא מרכזי וסוחף את השיר קדימה. בתו קלרה וחבריה לכיתה תורמים את קולות ילדי המקהלה שמלווים את השיר ומכניסים בו רובד של שובבות.



הלהקה עוברת לצד רך יותר בשירים כמו "Tearjerker" שהינו מחווה ל- Kurt Cobain, הזמר ומנהיג להקת "Nirvana", ו- "My Friends" - סינגל בולט נוסף שהגיע לראש המצעדים עם הטון המהורהר והמלודי שלו ומציג את היכולת של "הצ'ילי פפרס" לאזן את האנרגיה האופיינית לה עם רגעים מופנמים יותר.



למרות נקודות השיא הללו, תהליך ההקלטה של ​​"One Hot Minute" היה רצוף בקשיים. קידיס חזר להתמכרות לסמים במהלך הסשנים, ובנוסף ללהקה הייתה דרושה תקופת הסתגלות בכדי ללמוד כיצד לעבוד עם נבארו. בעוד שעבודת הגיטרה של נבארו הביאה מימד חדש, הסגנון שלו לא השתלב במלואו עם האתוס מבוסס ה-Fאנק של הלהקה, כפי שהוא הודה בראיון למגזין Guitar World, כך במילותיו: "It doesn't really speak to me, but when I'm playing with three other guys who I love, it's enjoyable".


הנסיבות הפכו את Flea לכוח יצירתי מרכזי במהלך ההקלטות. מעבר לעבודת הבס הנפלאה שלו, הוא תרם לרצועות כמו "Transcending", שהינו מחווה לחברו ריבר פיניקס שהלך לעולמו. בנוסף הוא לקח על עצמו את תפקיד השירה ב-"Pea", ושירה משותפת עם קידיס ב-"Deep Kick". עם זאת, הכימיה בין חברי הלהקה לא תמיד הייתה חלקה. קידיס הודה מאוחר יותר שתהליך כתיבת השירים עם נבארו לא היה אינטואיטיבי כפי שהיה עם פרושיאנטה.


האלבום "One Hot Minute" הופק על ידי Rick Rubin, שהמשיך לדחוף את הלהקה לטריטוריה מוזיקלית חדשה. רובין עזר ל-"Chili Peppers" ליצור סאונד שמיזג את ריפי הגיטרה המטאליים של Navarro עם תוספת פסיכדלית, תוך שמירה על כמה מהמקצבים הFאנקיים שהלהקה הייתה ידועה בהם. התוצאה הייתה אלבום ניסיוני ושאפתני יותר מקודמו, אם כי לא מגובש באותה מידה.


מבחינה מסחרית, "One Hot Minute" השיג הצלחה בינונית והגיע למעמד פלטינה כפול. עם זאת, הוא נמכר בפחות מחצי מהעותקים בהם נמכר קודמו - "Blood Sugar Sex Magic" ולא הצליח ליצור את אותה השפעה תרבותית. סיבוב ההופעות שליווה את האלבום היה רצוף אתגרים, כולל פציעות של קידיס לצד מאבקיו המתמשכים בהתמכרות לסמים, אשר הובילו לעיכובים וביטולים. בשנת 1998 הסתיימה כהונתו של Dave Navarro בלהקה, וה-"Chili Peppers" החלו פרק חדש בדרכם לאלבום מופת נוסף עם John Frusciante שיצא רק שנה לאחר מכן - "Californication".


בעוד שיש לעיתים נטייה להתעלם מ- "One Hot Minute" כחלק מהדיסקוגרפיה של "Red Hot Chili Peppers", ולמרות שרק לעיתים רחוקות שירים מתוכו נכללים בסטליסטים של ההופעות החיות של הלהקה, האלבום הזה נותר כסוג של תמונת מצב מרתקת של להקה, בתהליך דל למידה ושינוי. האלבום, שהקלטתו לוותה בסערות אישיות ויצירתיות, בולט בהתנסות הנועזת שלו, בנושאים האפלים ובהשפעה הייחודית של נבארו. למרות שאולי אין בו את האחידות והשלמות של יצירות קודמות ומאוחרות יותר של הלהקה, "One Hot Minute" מציע פרספקטיבה ייחודית באבולוציה של ה- "Chili Peppers", והוא חושף את חוסנה של הלהקה ואת נכונותה לקחת סיכונים.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט



77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page