top of page

Rush's Final Show

ב- 1 לאוגוסט 2015, עלתה "Rush" בפעם האחרונה על הבמה וביצעה את ההופעה האחרונה בקריירה המפוארת שלה.


(Photo: Loudersound.com)


זה היה מופע הסיום של סיבוב ההופעות "R40", אשר נערך בלוס אנג'לס פורום ב- 1 לאוגוסט 2015.


סיבוב ההופעות היה מצומצם לצפון אמריקה בלבד והוא כלל 35 הופעות שנערכו ביו ה- 1 למאי ועד ל- 1 לאוגוסט 2015.


הסיבה לכך שהסיבוב היה כל-כך קצר וממוקד הייתה נעוצה במתופף האגדי ניל פירט.


בסיום סיבוב ההופעות שליווה את האלבום האחרון של הלהקה "Clockwork Angels" משנת 2012, הביע Neil Peart באזני חבריו את רצונו לפרוש מהופעות. Peart סבל מדלקת כרונית בגידים והיו לו בעיות בכתף, כך שהעומס על גופו בסיבובי ההופעות היה עצום והוא חשש שהדבר יפגע ברמת הנגינה שלו. הופעות הלהקה נמשכו כ- 3 שעות והן כללו תיפוף מורכב ומאסיבי, עם סולואי תופים שהכבידו מאוד על גופו של Peart שהיה אז בן 63. סיבה נוספת לפרישה, היתה רצונו של ניל לבלות זמן עם אשתו ובתו הקטנה.


חבריו ללהקה, Alex Lifeson ו- Geddy Lee הבינו והסכימו למהלך הפרישה, אך היתה להם בקשה אחרונה, לצאת לסיבוב הופעות גרנדיוזי אחרון. אלכס הזכיר לפירט שגם הוא סובל מדלקת פרקים אשר עלולה להשפיע על נגינתו, והתחנן לסיבוב אחרון. פירט הסכים לסיבוב מוגבל ומצומצם בארה"ב בלבד.


שלושת החברים השקיעו הרבה מחשבה בבניית הטור המצומצם שהתברר כאחרון של הלהקה. החל מבחירת השירים וכלה בוידאו קליפים שהוקרנו במהלך ההופעה והעיצוב המדהים של הסט, "Rush" תכננה בקפידה את מה שהתברר כשואו האחרון בקריירה שלה, הוואלס האחרון של הטריו הקנדי.


הסיבוב כלל שירים מכל התקופות של הלהקה, כאשר ההופעות ארכו כ- 3 שעות והחלו עם שירים מהאלבום האחרון של "Rush", כאשר עם התקדמות המופע הלהקה חוזרת באופן כרונולוגי בזמן ומנגנת שירים כמעט מכל אלבומיה בסדר כרונולוגי הפוך, עד לשיר מהאלבום הראשון ולאחריו קטע בן 16 תיבות מהשיר "Garden Road" שהלהקה הקליטה עוד לפני צאת אלבומם הראשון.


במהלך ההופעות ביצעה הלהקה שיר שמעולם לא ביצעה בעבר על הבמה - "Losing It" מהאלבום "Signals" שיצא בשנת 1982. במהלך השיר התארח Ben Mink אשר ניגן את סולו הכינור גם בתקליט עצמו. מילות השיר מדברות על אומנים שמאבדים את זה והם כבר לא בשיא היצירה שלהם – רמיזה של פירט למצב אליו הוא חשש להגיע.


במהלך ההופעה השתנה כל הסט וחזר אחורה בזמן יחד עם השירים שנוגנו באופן סימולטני. הסט הותאם למראה הבמה כפי שהיתה בכל סיבוב הופעות ספציפי של הלהקה, באופן שתאם את השיר שנוגן באותו זמן, כאשר פועלי במה מסתובבים במהלך כל ההופעה על הבמה, מרכיבים ומפרקים מגברים, ציוד, תפאורה וכלי נגינה, כדי שיתאימו לרוח התקופה של השיר המנוגן. בסיום ההופעה הסט כלל שני מגברי גיטרות על כיסאות עם מיקרופונים מכוונים אליהם, ממש כמו בתחילת דרכה של הלהקה במרתפים בווילודייל אונטריו...


במופע האחרון של הלהקה אשר נערך היום בדיוק בשנת 2015, ההתרגשות הורגשה על הבמה לאורך כל הסט. החברים הבינו שזוהי ככל הנראה הפעם האחרונה בה הם יהיו על אותה במה.


בסיום ההופעה ירד פירט בהפתעה גמורה מהבמה עליה יושב סט התופים שלו, והצטרף אל שני חבריו לקידה אחרונה בפני הקהל. זו הייתה מחווה חריגה ביותר שהפתיעה גם את שני חבריו, שכן פירט הביישן מעולם לא ירד מסט התופים אל קידמת הבמה בסיום ההופעות. במשך כמעט 40 שנה של הופעות הוא נופף בסיום ההופעות לקהל לשלום מאחורי סט התופים שלו. צפו בשיר האחרון שביצעה "Rush" על הבמה וברגעי הסיום שלאחריו:


תמונת הסיום המדהימה הזאת הונצחה ונחרטה בדפי ההיסטוריה של הלהקה, ובמשך כחמש שנים עוררה תקווה לסוג של איחוד בקרב המעריצים.


כידוע, באופן מאוד עצוב מצא Neil Peart מותו בשנת 2020 מסרטן אלים במח, אשר אובחן אצלו שלוש וחצי שנים קודם לכן, אך נשמר בסוד לבקשתו.


המופע שנערך בדיוק היום בשנת 2015 הפך למופע האחרון אי פעם של הלהקה...


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוקו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

164 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

1 Comment


Guest
Aug 21

מרגש מאוד!

Like

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page