top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Scorpions - Rock Believer

ב- 24 לפברואר 2022 הוציאה "Scorpions" את האלבום ה-19 של שלה "Rock Believer".

האלבום משוחרר 50 שנה אחרי אלבום הבכורה של הלהקה "Lonesome Crow" ובדיוק 43 שנה אחרי "Lovedrive" ששוחרר באותו יום רק בשנת 1979, ולא, כנראה שזו ממש לא מקריות.


זה אלבום האולפן הראשון של "Scorpions" מאז "Return to Forever" ששוחרר בשנת 2015. זה גם הראשון שלהם עם המתופף Mikkey Dee (לשעבר King Diamond ו- "Motorhead"), שהצטרף ללהקה בשנת 2016 בעקבות מותו של Lemmy ופירוק להקתו.


לאחר שחרורו של "Return to Forever" יצאה הלהקה לסיבוב הופעות ארוך שנועד גם לציין את חגיגות 50 שנה ללהקה. כשלושה חודשים לפני שהסיבוב הסתיים, בדצמבר 2016, פוטר המתופף James Kottak מהלהקה ו- Mikkey Dee הוכרז רשמית כמחליפו.


לאחר צירופו של Mikkey Dee נמשך סיבוב ההופעות במשך שלוש שנים נוספות מה שדחה כל תכנון להקליט אלבום חדש. כתיבת החומר לאלבום החלה במחצית שנת 2019, אבל אז הגיעה מגיפת הקורונה.


בעיצומה של המגיפה, בפברואר 2020 הלהקה מצליחה לשחרר את הסינגל "Sign Of Hope", בלדה של תקווה שהעבודה עליה הושלמה במיוחד לרגל המצב (ואינה נכללת באלבום).


ואולם, בעקבות הסגרים הלהקה לא הצליחה לחזור לאולפן ולהמשיך את העבודה על האלבום החדש. היו להם כבר לא מעט שירים גמורים שרק המתינו להקלטה, אבל המצב לא איפשר להם להגיע ללוס אנג'לס, שם החלו לעבוד עם המפיק Greg Fidelman, או לחילופין הגעתו של המפיק לגרמניה, כדי לסיים את העבודה על האלבום.


בסופו של דבר החליטה הלהקה "לחזור למקורות" והקליטה את האלבום באולפני "Peppermint Park", בעיר מולדתם הנובר שגרמניה. הם ויתרו על המפיק Greg Fidelman שהיה אמור להפיק את האלבום בלוס אנג'לס ובחרו להפיק את האלבום קרוב לבית יחד עם Hans-Martin Buff.


שיר הפתיחה של האלבום "Gas in the Tank" שנכתב על-ידי Klaus Meine ו- Rudolf Schenker מהווה הצהרת כוונות של הלהקה, עם מילים שלא מותירות שום מקום לספק, "מלך הריפים" חזר לעיר ו"סקורפיונז" חזרה "לעקוץ" אתכם:


"Pour hammer riffs all over me

A little dirty, a little cheap

Move your fingers up and down the fret

The V is flyin' without a net


Black me in and black me out

The king of riffs is back in town

Who is up for a deadly sting?

Black me out and black me in"


"הדלק במיכל" של "סקורפיונז" מקטע הפתיחה, מצליח להחזיק את האלבום על הכביש המהיר לכל אורכו.


יש רגעים בהם הלהקה, ובמיוחד Mikkey Dee, לוחצים חזק על הדוושה, כמו עם Roots in My Boots", "Knock 'em Dead", "When I Lay My Bones to Rest" או "Hot and Cold". יש קטעים אחרים בהם הם מורידים הילוך ועוברים למצב שיוט, כמו עם שיר הנושא "Rock Believer" או "Seventh Sun" או אפילו גלישה בפקק כמו עם בלדת הסיום "When You Know (Where You Come From)" ויש גם רגעים בהם הם יורדים מהכביש המהיר ומחפשים נופים בתוליים ופחות מוכרים, כמו עם "Shining of Your Soul", שמתכתב עם הרגאיי של "Is There Anybody There" מהאלבום "Lovedrive" ששוחרר בדיוק היום בשנת 1979.


מהאלבום שוחררו עד כה ארבעה סינגלים, הראשון שבהם "Peacemaker", יצא ב- 4 לנובמבר 2021. רצועה שכולה "Scorpions" הקלאסית, כמו שאנחנו מכירים אותה. ריפים לוהטים מבית היוצר Rudolf Schenker ו- Matthias Jabs, פזמון גרובי וקליט ושירה עוצמתית של Klaus Meine שקולו פשוט מסרב להזדקן.


מילות השיר נכתבו על-ידי Klaus Meine והן משופעות בין היתר מאירועי הקורונה שגרמו לו לחשוב שכל-כך הרבה אנשים מתים מסביב, בין אם מהווירוס, בין אם ממלחמות הרסניות או פשעים חסרי היגיון אחרים וזה גרם לו להרגיש ש"הקברן" חייב לעבוד שעות נוספות כדי "לספק את הסחורה" ושהגיע הזמן של "משכין השלום" לשלוט.


האלבום הכולל 11 שירים שוחרר גם במהדורת דלוקס מוגבלת, עם חמישה שירים נוספים, ביניהם עיבוד אקוסטי לשיר "When You Know (Where You Come From)" והקטע המצוין "Crossing Borders".


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

154 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page