top of page

Sheryl Crow

היא הייתה מועמדת קבועה במספר טקסי גראמי רצופים.

היא הייתה אתלטית מוכשרת מאוד.

והיא כבר לא מאמינה באלבומים.

(Photo: Sheryl Crow)


1. שמה המלא הוא Sheryl Suzanne Crow והיא נולדה ב- 11 לפברואר 1962 ב- Kennett, Missouri שבארה"ב.


2. היא הייתה אתלטית מוכשרת והתחרתה ב- 75 מ' משוכות בקבוצת All-State Track Athlete.


3. היא למדה באוניברסיטת University of Missouri שבקולומביה וסיימה תואר באומנויות המוסיקה.


4. להקתה הראשונה הייתה "Cashmere" בה הייתה חברה במהלך לימודיה באוניברסיטה.


5. בסיום לימודיה היא החלה לעבוד כמורה למוסיקה בבית הספר Kellison Elementary.


6. באותה תקופה היא הכירה את המפיק Jay Oliver שעימו היא הקליטה פרסומות רדיו לחברות שונות ביניהן: מקדונלדס וטויוטה.


7. בשנים 1987-1991 היא הייתה זמרת ליווי של מייקל ג'קסון, סטיבי וונדר, בלינדה קרלייל, טינה טרנר, סטיבי ניקס ובוב דילן.


(Photo: Peter Still)


8. באותה תקופה היא גם השתתפה בפסקולים של סרטים וסדרות כמו: Cop Rock, Bright Angel, Stone Cold ו- Point Break.


9. בשנת 1992 התכוונה שריל להוציא את האלבום הראשון שלה, אך הואיל והיא הרגישה שהוא "הפקתי" מדי ולא מחוספס, היא החליטה יחד עם חברת התקליטים שלה שלא להוציא את האלבום. שירים מהאלבום דלפו והגיעו למספר חברות תקליטים כשאמנים שונים הקליטו את השירים שלה כגון: Celine Dion, Tina Turner ו-Wynonna Judd.


10. בשנת 1993 הצטרפה שריל ללהקה בשם "Tuesday Music Club" בה כל החברים לקחו חלק בכתיבה וביצירה. עם הזמן וככל שהם עבדו יחד הם הפכו להיות להקת הליווי של שריל שעברה אט אט למרכז.


11. באוגוסט 1993 הוציאה שריל את אלבום הבכורה שלה "Tuesday Night Music Club", בהקשר לשם של הלהקה עימה היא כתבה והקליטה את האלבום.


12. תחילה האלבום לא קצר הצלחה והיה די חלש במכירות, עד שיצא הסינגל השלישי של האלבום "All I Wanna Do" שברגע אחד הפך ללהיט היסטרי והעניק לשריל זכייה בשלושה פרסי גראמי ב-1995 Record of the Year, Best New Artist and Best Female Vocal Performance.



13. בשנת 1996 הוציאה שריל את האלבום השני שלה, שנושא את שמה, אותו היא הפיקה בעצמה וניגנה על רוב הכלים. האלבום נגע במספר רב של ז'אנרים כמו: רוק, בלוז, קאנטרי ופולק. גם כאן היה סינגל שהביא הצלחה מטורפת לאלבום, "If It Makes You Happy" ושוב הוא העניק לשריל זכייה בשני פרסי גראמי באותה שנה על Best Female Rock Vocal Performance ו-Best Rock Album.



14. האלבום הוחרם ע"י הרשת הקימעונאית הגדולה Walmart בגלל שבשיר "Love Is a Good Thing" יש שורה שאומרת שוול-מארט מוכרת רובים לילדים.


15. בשנת 1997 הקליטה שריל את שיר הנושא לסרט ג'יימס בונד "Tomorrow Never Dies."


16. בשנת 1998 היא השתתפה באלבום הבכורה של Scott Weiland מלהקת "Stone Temple Pilots" כשהיא מנגנת באקורדיון.


17. באותה שנה היא הוציאה את אלבומה השלישי "The Globe Sessions", שגם הוא העניק לה זכייה בשני פרסי גראמי לשנת 1999, Best Rock Album ו- Best Engineered Non-Classical Album. ב-2001 היא זכתה בגראמי נוסף בזכות השיר "There Goes the Neighborhood".


18. היא החלה את קריירת המשחק שלה בשנת 1999 בסרט "The Minus Man" ומשם היא המשיכה לשחק במספר סדרות וסרטים כמו: NCIS, Cougar Town, Cars, Fairway to Heaven ועוד.


19. בשנת 2002 היא הוציאה את אלבומה הרביעי "C'mon, C'mon". האלבום הוקדש לבן זוגה לשעבר השחקן Owen Wilson וגם הוא יצר סינגל שהביא הצלחה אדירה "Soak Up the Sun". לאלבום הזה היו יותר השפעות פופיות מאשר הרוק והפולק שהופיעו באלבומים הקודמים וגם הפעם שריל מגיעה לגראמי וזוכה בפרס Female Rock Vocal Performance עם הסינגל השני מהאלבום "Steve McQueen".



20. בשנת 2003 היא הוציאה אלבום אוסף להיטים בשם "The Very Best of Sheryl Crow".


21. בשנת 2005 היא הוציאה את האלבום החמישי "Wildflower". הפעם הגראמי לא נקטף, היא אמנם הייתה מועמדת לשני פרסים אך למרות שהאלבום הגיע למקום ה-2 בבילבורד הוא לא העניק לה אף פרס והוא הצליח מסחרית פחות מהאלבומים הקודמים. אבל...הקלטה מחודשת של הסינגל השני של האלבום "Always on Your Side" עם הזמר Sting...אמנם העניקה לה מועמדות נוספת...אך שוב ללא זכיה )-:



22. בשנת 2008 היא הוציאה את אלבומה השישי "Detours" שלמרות שהוא היווה חזרה לשורשיה הרוקיסטים, הוא הצליח פחות מהקודמים והעניק לה מועמדות גראמי אחת ב- Grammy Award for Best Pop Vocal Album. בנה של שריל משתתף באלבום בשיר "Lullaby for Wyatt".


23. באותה שנה השיקה שריל יחד עם חברת ההלבשה Western Glove Works מותג ג'ינס משלה בשם Bootheel Trading Company.


24. עוד באותה השנה היא הוציאה את אלבומה השביעי, שהוא אלבום חג מולד מיוחד בשם "Home for Christmas".


25. בשנת 2010 היא הוציאה את אלבומה השמיני "i100 Miles From Memphys" שהוא האלבום הראשון של שריל שלא העניק לה מועמדות לגראמי. באלבום הזה היא משתפת פעולה עם אמנים כמו: Keith Richards, Justin Timberlake ו- Citizen Cope כשהיא הולכת יותר לכיוון ה-R&B ומוסיקת הסול של ממפיס.


26. בשנת 2013 היא מוציאה את אלבומה התשיעי "Feels like Home", שהוא האלבום הראשון שלה שלא יוצא תחת חברת התקליטים A&M אלא תחת חברת התקליטים Warner Bros. זהו האלבום הראשון שהיא מוציאה בסגנון הקאנטרי, היא סיפרה שהמעבר לנשוויל (ביתו של הקאנטרי) והחיבור לקהילה השפיע מאוד על המוסיקה שלה כמו שמרמז השם של האלבום.


27. ארבע שנים מאוחר יותר היא הוציאה את אלבומה העשירי "Be Myself" שבו היא חוזרת לסגנון הרוק שאפיין אותה יותר בתחילת דרכה למרות שהיו מבקרים שראו בו יותר כאלבום פופ.



28. בשנת 2020 שריל הוציאה את האלבום האחרון שלה "Threads" שכנראה יהיה באמת האלבום המלא האחרון שלה, מאחר והיא מעוניינת להתרכז יותר בסינגלים מאשר באלבום שלם. האלבום הזה כמו השניים הקודמים, הוקלטו באולפן הפרטי שבחווה שלה בנשוויל. באלבום מתארחים אמנים רבים שהיוו חלק מההיסטוריה המוסיקלית של שריל כמו: Stevie Nicks, Maren Morris, Chris Stapleton, Eric Clapton, Sting Brandi Carlile, Johnny Cash ועוד רבים אחרים. שריל סיפרה שהיא שלמה עם כך שזה האלבום האחרון שלה שהוא ממש סיכום של כל הקריירה המוסיקלית שלה.


29. היא אמנם מאוד קנאית לפרטיות שלה אך לשריל היו מערכות יחסים מאוד מתוקשרות ומפורסמות. יש שמועות שהיא ו- Eric Clapton היו בזוגיות בסוף שנות ה-90, השחקן Owen Willson היה בן זוגה ובשנת 2003 היא הייתה בזוגיות מאוד מתוקשרת עם רוכב האופניים Lance Armstrong שהתפרקה שלוש שנים מאוחר יותר.


30. בשנת 2006 היא עברה ניתוח להסרת גידול סרטן השד שלאחריו עברה שבועות ארוכים של כימותרפיה. בשנת 2010 היא הקימה מרכז לזיהוי מוקדם של סרטן השד בשם Sheryl Crow Imaging Center ביחד עם המנתח שלה Kristi Funk.


31. בשנת 2011 גילו לשריל גידול במוח בשם "Meningioma" שהוא גידול נפוץ שאינו מזיק כל עוד הגודל שלו סביר ואינו משפיע על המוח, מאז היא במעקב קבוע.


32. היא אימצה שני בנים, האחד בשנת 2007 Wyatt והשני בשנת 2010 Levi


33. למרות שמבחינה מוסיקלית היא מאוד דומה ללהקות כמו Smashing Pumpkins, Beck, Hole, REM היא תמיד הוגדרה כפופ או מיינסטרים.


34. היא הופיעה בפסטיבל ה- Woodstock בשנים 1994 ו- 1999.


35. שריל פעילה חברתית ופוליטית, אינה נמנעת מלהביע את תמיכתה (באובמה) או התנגדותה (בוש) לפעילים פוליטים ולקחה חלק פעיל במספר רב של ארועי צדקה ותרומה בתחום הבריאות והחברה.


36. שריל הופיעה בארץ בשיא פריחתה בשנת 1995 בפסטיבל הבלוז בחיפה.


להאזנה לאלבומה האחרון משנת 2019 ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page