top of page

Smith/Kotzen - Smith/Kotzen

ביום 26 למרץ 2021 שוחרר האלבום "Smith/Kotzen", אלבום הבכורה של הפרויקט החדש "Smith/Kotzen".

מדובר בשיתוף פעולה בין Adrian Smith גיטריסט "Iron Maiden" ובין הגיטריסט Richie Kotzen, הידוע בין היתר מעבודתו עם "Poison", "Mr. Big" ו- "The Winery Dogs".


השניים הקליטו כמה שירים באיי הודו המערבית בפברואר 2020, אז גם החלו הרמזים על שיתוף הפעולה שנרקם בין השניים.


קוצן העיד שהוא וסמית' מגיעים מרקע של בלוז-רוק ורוק קלאסי והם מצאו את המכנה המשותף של שניהם שם. האלבום הזה מציג את ההשפעות והשורשים של שני הגיטריסטים המחוננים, אבל עם צליל עכשווי ומעודכן.


החברות של ריצ'י ואדריאן החלה לפני שנים ממש במקרה, ובשלב מסוים אשתו של Adrian Smith הציעה להם לכתוב שירים יחד. הכימיה בין השניים הייתה כה ברורה והעניין התפתח מהר מאוד לאלבום מלא, שנכתב באופן שיתופי.


ריצ'י ואדריאן חולקים באלבום את השירה, ומעבר לתפקידי הגיטרה הם חולקים גם את תפקידי גיטרת הבס לאורך כל האלבום. המתופף הישראלי טל ברגמן, חברו הוותיק של ריצ'י מנגן בתופים בשירים "You Don't Know Me", "I Wanna Stay" ו- "'Til Tomorrow", כשריצ'י בכבודו ובעצמו מנגן בחמישה שירים נוספים.


בשיר "Solar Fire" מגיע אורח מיוחד מאוד: Nicko McBrain שמתיישב מאחורי התופים ומסייע לחברו אדריאן משכבר הימים.


את הסנונית הראשונה מתוך האלבום קיבלנו עוד בחודש דצמבר 2020. הרצועה הראשונה “Taking My Chances”, התקבלה בהתרגשות אצל המעריצים של שני הגיטריסטים והוכיחה שבהחלט יש למה לצפות.


ב- 23 לפברואר 2021 הופתענו לקבל חיה אחרת לגמרי, בדמות השיר "Scars", קטע בלוז כבד שנשמע לנו כמו שילוב של Stevie Ray Vaughan ו- Joe Bonamassa.


ב- 10 למרץ 2021 שוחרר כבר הסינגל השלישי "Running", קטע רוק-פופ קצבי וקליט, ואז זה כבר היה ברור. האלבום הזה כנראה הולך להיות עשיר ומגוון מבחינת הסגנון.


ואכן, ל- “Some People” יש קטע קצת Fאנקי, “Glory Road” מגיש לנו את הבלוז המיושן בניחוח קליט וחדש, “Solar Fire” מנצל היטב את יכולותיו של Nicko McBrain, מעלה את המקצב ומקשיח אותו קצת עם הארד רוק וינטאג', “You Don’t Know Me” גורם לנו ללחוץ על הקלאצ' ולהוריד הילוך עד לקרב הסולואים בסיום, "I Wanna Stay" הוא שיר עם גוון "פופ" מיוחד ו- "‘Til Tomorrow" מסיים את האלבום בצורה אפית.


למרות הגיוון הלכאורי בין שירי האלבום, ניתן לומר כי בכל זאת קיים חוט מקשר בין כולם, ואלו שורשי ה"בלוז" שמצויים שם תמיד ברקע.


רשימת השירים:

  1. Taking My Chances

  2. Running

  3. Scars

  4. Some People

  5. Glory Road

  6. Solar Fire

  7. You Don’t Know Me

  8. I Wanna Stay

  9. ‘Til Tomorrow

להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

69 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page