top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

The Day Neil Peart Joined Rush

ב- 29 ליולי 1974 המתופף האגדי Neil Peart הצטרף באופן רשמי ללהקת "Rush".


(Photo: Fin Costello)


ניל נולד ב- Hagersville אונטריו קנדה, דרומית מערבית ממרכז טורונטו ושכונת ווילודייל בדרך למפלי הניאגרה. הבכור מבין ארבעה אחים.


הוא התחיל לגלות עניין במוזיקה דרך רדיו טרנזיסטור שהיה מכוון לתחנות האיזוריות בטורונטו ובבאפלו ארה"ב. בהתחלה החל ללמוד פסנתר אבל זה לא היה זה.


ההתעניינות של ניל בתופים הגיעה מהדוד שלו Richard שהיה בלהקה שנגנה R&B. הוא היה מנגן על הברכיים, עם צ'ופסטיקס בכל הבית. הוא נשאב לזה כל-כך, עד כי היה מפזר מגזינים של מתופפים על המיטה ומתופף עליהם.

(Photo: Rushtrader.com)


ההורים ראו את הערגה הזאת של ניל לתופים וקנו לו מערכת תופים קטנה ובסיסית ליומולדת 13. הם גם שלחו אותו ללמוד לנגן עם הבטחה שאם יתמיד בכך במשך שנה שלמה הם יקנו לו מערכת תופים מקצועית. ניל התמיד וקיבל אותה כמובן.


ההורים שראו עד כמה הילד כשרוני לא הסתפקו בכך ושלחו אותו גם לשיעורים ב- "Peninsula College of Music in British Columbia".


הופעה הראשונה של ניל נערכה כבר בגיל 14 בביה"ס בו למד.


ניל כמובן לא הסתפק בזה והיה ממשיך להתאמן בבית שעות על גבי שעות מאזין לגדולי המתופפים ומנסה לחקות אותם. את הלימודים היה מממן בעבודות מזדמנות.


בנערותו עבר בין להקות מקומיות שונות, כולל "Mumblin’ Sumpthin", "the Majority", "JR Flood", אבל אף אחת מהן לא הצליחה לפרוץ ולהתפרסם.


בגיל 18 עלה ניל על מטוס ושם פעמיו ללונדון בעקבות גיבורי הילדות עליהם גדל. הוא קווה להצליח שם מוזיקלית. בלונדון הוא נחשף בין היתר לכתבים של הסופרת Ayn Rand שהפילוסופיה שלה השפיעה עליו מאוד.


אחרי 18 חודשים ללא הצלחה הוא חוזר לקנדה ומתחיל לעבוד עם אבא שלו בעסק למכירת חלקי חילוף לטרקטורים. במקביל הוא מצטרף ללהקה מקומית בשם "Hush".


באותו זמן John Rutsey, המתופף המקורי של "Rush" הועזב ממנה בתירוץ שהוא לא יוכל לעמוד בקצב עם סכרת.


גדי ואלכס ערכו אודישנים אליהם הגיע בחור צנום עם מכנסיים קצרים ותספורת קצרה. הוא יצא ממכונית "Ford Pinto" והוציא מערכת תופים קטנטנה מקופסאות בהן חלקיה היו מאוחסנים והרכיב אותה לאט ובנחת. אלכס זכר שניל לא עשה עליו רושם טוב והוא חשב שהוא לא מתאים לסגנון הרוק של הלהקה.


אבל כשניל החל לנגן נפערו הלסתות של שני החברים המוסיקאים שעמדו מולו, הם שמעו בתיפוף שלו את העוצמות והוירטואוזיות של Keith Moon ושל John Bonham והיו בשוק. הוא ניגן בצורה מוטרפת ומושלמת והם כמובן קיבלו אותו מיד ללהקה.

(Photo: Classic Rock In Pics Twitter)


התאריך המדויק בו הצטרף פירט ללהקה היה 29/7/1974. זה היה יום הולדתו ה- 21 של Geddy Lee. גם Neil Peart היה אז בן 21.


לניל היו בדיוק שבועיים לפני סיבוב ההופעות של הלהקה בארה"ב והוא נאלץ ללמוד במהירות את כל החומר ולהתכונן לסיבוב המתוכנן מראש.


ההופעה הראשונה של פירט עם הלהקה הייתה בפיטסבורג ב- 14 לאוגוסט 1974. זו היתה הופעת חימום ל"מנפרד מאן" ול"אוריה היפ" בפני 11 אלף איש.


השאר, כבר היסטוריה...


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

118 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page