top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Thin Lizzy - Johnny the Fox

ב- 16 לאוקטובר, 1976 "Thin Lizzy" הוציאו את האלבום השביעי שלהם "Johnny the Fox".



האלבום הזה מציג את הלהקה בשיא היצירתיות שלה. "Thin Lizzy" משלבת כאן הארד רוק עם בלוז, פולק ואפילו אלמנטים של Fאנק וסול, תוך שמירה על ה- DNA של הלהקה ובפרט על מתקפת ה- Twin Guitar המוכרת שלהם.


האלבום נולד במהלכה של תקופה מאתגרת עבור הסולן Phil Lynott. לאחר שחלה בדלקת כבד, אושפז לינוט בבית חולים במנצ'סטר, במהלך החודשים יוני ויולי בשנת 1976, דבר שאילץ את הלהקה לקצר את סיבוב ההופעות שנועד לקידום האלבום "Jailbreak". למרות המצב, ניצל לינוט את זמנו, ובעודו חמוש בגיטרה אקוסטית כתב את השירים שיהוו את עמוד השדרה של "Johnny the Fox" במיטתו שבבית החולים.


זהו אלבום האולפן האחרון של "Thin Lizzy" עם הגיטריסט Brian Robertson אשר עזב את הלהקה על רקע חילוקי דעות מוזיקליים, והוא כולל גם באופן מפתיע את Phil Collins מלהקת "Genesis", חברו של לינוט, על כלי הקשה.


האלבום נפתח עם "Johnny", קטע הארד רוק אופייני ללהקה המגולל את סיפורו של פורע חוק, ומושך מיד את המאזינים אל תוך עולם הדמויות המורכבות של Phil Lynott. חדי האוזן מביניכם בוודאי יבחינו שהלהקה בחרה ללוות כאן את עצמה בתזמורת כלי נשיפה, אשר תשוב לבקר בהמשך האלבום מחוזקת בתזמורת כלי מיתר.


עבודת "הגיטרה התאומה" Brian Robertson ו- Scott Gorham, הכל-כך ייחודיות ל- "Thin Lizzy", נמצאת באלבום הזה במלוא עוצמתה, בפרט ברצועות כמו "Rocky" ו-"Massacre" המעולה שמציגות את התעוזה הטכנית ואת האנרגיה המחשמלת שלהם.



שירים כמו "Borderline" ו- "Fools Gold" מתעמקים בנושאים אישיים יותר, ומציעים למאזין צד רך ורגוע יותר בהשוואה לסאונד ההארד רוק של האלבום. גם הבלדות "Old Flame" ו- "Sweet Marie" מספקות ניגוד לקטעים הקשוחים יותר, ומציגות את היכולת של לינוט לאזן בין מלודיה ורוך לרוק עוצמתי.


אחד הקטעים המיוחדים של האלבום הוא "Johnny the Fox Meets Jimmy the Weed" שמשדר אווירה Fאנקית אשר מוכיחה את הנכונות של הלהקה להסתכן ולהתנסות בסגנונות מוזיקליים חדשים.


אחד הרגעים המרכזיים בתהליך יצירת האלבום היה העימות בין לינוט ורוברטסון בנוגע ללחן של השיר "Don't Believe a Word". בתחילה, הציג לינוט את השיר ללהקה כבלוז איטי בן 12 תיבות, אך רוברטסון לא התאפק ואמר ללינוט שהישר נשמע "חרא". בסופו של דבר השיר עובד מחדש בסגנון בלוז-רוק מהיר שהמעריצים מכירים היום, אם כי הגרסה הבלוזית המקורית צצה מאוחר יותר כשלינוט, המתופף Brian Downey והגיטריסט Gary Moore הקליטו אותו לאלבום "Back on the Streets" של מור משנת 1978.



למרות ש- "Johnny the Fox" לא זכה להצלחה המסחרית של "Jailbreak", הוא אחד מהאלבומים המוערכים אשר מהווה עדות ליצירתיות של "Thin Lizzy". האלבום נכתב בצל מחלתו של לינוט והמתחים הפנימיים של הלהקה, הוא כולל התנסות בסגנונות חדשים, אבל הוא עדיין מצליח לשמור על האנרגיה המוכרת של הלהקה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Kommentare


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page