top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

חדשות השבוע במוזיקה 09.04.23

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 09.04.23

 

הגיטריסט Johnny Greenwood מלהקת "Radiohead" משתף פעולה עם דודו טסה באלבום חדש בשם "Jarak Qaribak" (כן, כמו התוכנית המיתולוגית) אשר יצא לאור ב- 9 ליוני. זה לא שיתוף הפעולה הראשון של גרינווד עם טסה שכזכור החל עוד בשנת 2008 בשיר "איזה יום" מתוך האלבום "בסוף מתרגלים להכל".

 

אנחנו כבר יודעים שה- "Foo Fighters" הולכים להיות הרבה על הבמות השנה... אבל מה שאנחנו לא יודעים הוא מי יהיה המתופף שיחליף את Taylor Hawkins והאם הם יוציאו גם מוזיקה חדשה?! שלשום יצאה הלהקה בהודעה לרשתות החברתיות שבו שיתפו קטע בן 13 שניות של מה שנשמע כמו מוזיקה חדשה, יחד עם הכיתוב בצבע לבן: "Are You Thinking What I'm Thinking?" כזכור, הלהקה לא רמזה על מוזיקה חדשה מאז מותו הטראגי של טיילור בשנה שעברה, אבל הם אמרו בסוף 2022 שהם "הולכים להיות להקה אחרת". האם זה Dave Grohl על התופים בטיזר? מי המתופף החדש שיתלווה אליהם בהופעות? כנראה שבקרוב נדע.



 

היום יוצא לאור האלבום "72Seasons" של להקת "Metallica". האלבום בן 77 דקות, כולל 12 רצועות והוא הופק על ידי Greg Fidelman, James Hetfield ו- Lars Ulrich. פידלמן עבד בעבר עם הלהקה באלבום "Death Magnetic" משנת 2008, "Lulu" משנת 2011 (עם Lou Reed), באלבום "Hardwired... to Self-Destruct" ובאלבום ההופעה שלהם "S&M2" משנת 2020. הטפילד תיאר את הרעיון של שם האלבום כהשתקפות על 18 השנים הראשונות (או 72 עונות) של חייו של אדם. 18 השנים הראשונות לחיינו שיוצרות את האני האמיתי או השקרי שלנו.


להאזנה לאלבום: Spotify

 

אם כבר הזכרנו את "Metallica" אז המתופף Lars Ulrich מזמין השבוע את Bob Dylan להופעות של הלהקה לאחר שהאחרון הצהיר כי הוא נכח כבר בשתי הופעות של "מטאליקה" והוא אוהב אותם. כזכור, בדצמבר האחרון, הזמר והיוצר האגדי ציין בראיון לוול סטריט ג'ורנל שהוא נכח בשתי הופעות של "מטאליקה", כמו גם בהופעות של "אואזיס", ג'ק ווייט, אלכס טרנר ועוד. בשיחה עם "NME" השבוע, המתופף לארס אולריך אמר: "אני לא יודע אם בוב קורא את NME או לא, אבל יש לי דבר אחד להגיד לו: 'בוב, אתה מוזמן לכל הופעה של מטאליקה בכל מקום בעולם ובכל זמן - אבל בבקשה תבוא אל מאחורי הקלעים להגיד שלום. נשמח לפגוש אותך ולחלוק כבוד!'"

(Photo: Jeff Kravitz)

 

ושוב "Metallica"... הפעם הלהקה מציעה לכם ליצור את הלוגו שלכם על עטיפת האלבום של הלהקה, גם אנחנו ניסינו וזה מה שיצא לנו. אתם מוזמנים לנסות בעצמכם כאן:

 

וזה כבר מתחיל להיראות כמו השתלטות עויינת של "Metallica" על "חדשות השבוע" שלנו, אבל לא רק, כי הם השתלטו השבוע גם על תוכנית האירוח "Jimmy Kimmel Live", ניגנו שם ארבעה שירים: "Master of Puppets" "Lux Æterna, "If Darkness Had a Son" ו- "Holier Than Thou" השתתפו בסדנת "מאסטר אוף פאפטס" (ראו למטה) והתיישבו לריאיון מרתק. לחצו על הקישורים האינטראקטיביים ותגיעו לקטעי הוידאו המלאים.

 

גם "Overkill" מוציאה לאור את אלבומה ה- 20 שנקרא "Scorched". זהו האלבום הראשון של הלהקה מזה ארבע שנים, לאחר "The Wings of War" משנת 2019, הפער הארוך ביותר בין אלבומי האולפן של הלהקה. תאריך השחרור של האלבום נדחה בהזדמנויות רבות, בין היתר בשל מגיפת הקורונה. האלבום נועד לצאת באפריל 2021, אך הוא נדחה פעם אחר פעם עד לאביב 2023.


להאזנה לאלבום: Spotify

 

וגם "L.A. Guns" חוזרת עם אלבום 14 במספר בשם "Black Diamonds". האלבום ממשיך באותו מסע מוזיקלי מעורר השראה שהלהקה עברה עם אלבומי האולפן האחרונים שלה, מאז האיחוד של החברים המקוריים Tracii Guns (גיטרה) ו- Phil Lewis (שירה). נשמע שבאלבום הזה הלהקה ממשיכה לבחון מחדש את מקורות הגלאם מטאל שלהם משנות ה-80 עם השפעות ההארד רוק של שנות ה-70.


להאזנה לאלבום: Spotify

 

בדיוק כפי ש- Tobias Forge רמז לאחרונה... יש מוזיקה חדשה ל "Ghost". בהמשך להצלחה של האלבום המצוין "Impera" בשנה שעברה, הלהקה תשחרר ב- 18 למאי EP בן חמישה שירים בשם "PHANTOMIM". הלהקה מוציאה לאור את הסינגל הראשון מתוכו, ביצוע של השיר "Jesus He Knows Me" של להקת "Genesis". בנוסף ה- EP יכלול ביצועים של "Ghost של See No Evil" של "Television", השיר "Hanging Around" של "The Stranglers", השיר "Phantom Of The Opera" של "Iron Maiden" ו- "We Don't Need Another Hero" של "Thunderdome".

 

כמעט כל מה שהאיש והתופעה Jack Black עושה הופך לויראלי. הפעם מדובר בקליפ לבלדה שלו מהסרט החדש של "Super Mario" שיצא לאחרונה וכבר מגיע ליותר מ-6 מיליון צפיות ביוטיוב. השיר "Peaches" של סולן "Tenacious D" - נכתב בשיתוף של ג'ק עם במאי הסרט Aaron Horvath ו- Michael Jelenic ויחד עם Eric Osmond ו- John Spiker . ג'ק מגלם בסרטון את דמותו בסרט - Bowser אשר מביע את אהבתו המוחלטת לנסיכה פיץ'. מה שיותר מעניין הוא שהשיר יהיה מועמד לשיר המקורי הטוב ביותר בטקס האוסקר בשנה הבאה, כפי שדווח על ידי Variety.

 

בהמשך לסינגל החדש ששוחרר בשבוע שעבר "Greta Van Fleet", מוציאה את הוידאו קליפ לשיר "Meeting The Master", ואת רשימת עשרת השירים שיהיו באלבומם הבא שייקרא "Starcatcher" ויצא לאור ב- 21 ליולי השנה.


רשימת השירים:

1. Fate Of The Faithful 2. Waited All Your Life 3. The Falling Sky 4. Sacred The Thread 5. Runway Blues 6. The Indigo Streak 7. Frozen Light 8. The Archer 9. Meeting The Master 10. Farewell For Now


 

וואווו, דמיינו לעצמכם "נטפליקס" שכולו "מטאל"... עכשיו תפסיקו לדמיין... זה קיים!!!

הפלטפורמה נקראת "Thunderflix" והיא הושקה השבוע. מי שעומד מאחוריה הוא Samuel Douek שעבד בעבר כאיש שיווק ב- Nike. הוא הגה את הרעיון לפלטפורמת הסטרימינג לאחר שניסה למצוא מטאל איכותי בפלטפורמות הסטרימינג השונות כדי לבדר את עצמו, אך ללא הצלחה. השירות זמין כעת במחיר חודשי של 6.66 דולר או שנתי 66.6 דולר. הפלטפורמה מאפשרת גישה לסרטים דוקומנטריים, סרטים, ראיונות, קונצרטים חיים וצילומים מאחורי הקלעים. ספריית "Thunderflix" כבר כוללת תוכן שמציג כמה מהשמות הגדולים ביותר של המטאל וההארד רוק כולל Iron Maiden", Alice Cooper, "Rage Against the Machine", "Black Sabbath", "Aerosmith" ועוד.

הכוונה היא ש- "Thunderflix" תהיה הספרייה הראשית של קונצרטים וסרטים רשמיים שיצאו ב-30 השנים האחרונות, כולל כאלה שהיו קיימים רק ב-VHS או DVD, אפילו תקליטורי ה-DVD שקיבלנו במהדורה המוגבלת של digipaks ועוד...

 

לפני כשלושה שבועות סיפרנו לכם כי הזמר Blaze Bayley עבר התקף לב בביתו וכי בעמוד הפייסבוק שלו פורסם כי הוא מאושפז במצב יציב וממתין להחלטת רופאיו לגבי המשך הטיפול. אתמול פורסם בדף של להקתו "Wolfsbane" שבלייז עובר ניתוח מעקפים משולש, כשהלהקה מבקשת לשמור אותו במחשבות שלנו. כמה שעות לאחר מכן הוציאה הלהקה הודעה כי הניתוח עבר בהצלחה. אנחנו מאחלים לבלייז רפואה שלמה.

 

הבסיסט Gene Simmons לא חש בטוב במהלך הופעת להקת "Kiss" אמש בברזיל. ההופעה הופסקה לכחמש דקות ואז ג'ין חזר לבמה ונאלץ לנגן חלק מהמופע כשהוא ישוב על כסא. חברו Paul Stanley ביקש מהקהל לעודד את ג'ין ולהראות את תמיכתם בו. למחרת ג'ין צייץ שהוא חש בטוב וכל העניין קרה בגלל התייבשות. האומנם?

 

לאחר הסולד אאוט המטורף שעשו להופעה שנקבעה ל- 5.7.23 במועדון הבארבי בתל אביב, אחת הלהקות החשובות בהיסטוריה של הגראנג' ובכלל "Melvins" מוסיפה עוד הופעה לבקשת הקהל. ההופעה הנוספת תיערך יום אחד לאחר ההופעה שנמכרה ב- 6.7.

 

להקת "DPS - Damage Per Second" מארגנת לכם "מטאל עצמאות" לפנים ב- 27.4 במועדון השברולט בחולון, ויהיו איתם גם לא מעט אורחים מיוחדים. כרטיסים כאן:


בהמשך תופיע הלהקה ב- 23.5 כמופע חימום ללהקת "Orphaned Land" אשר תחגוג ברידינג 3 עשור לאלבום "All Is One".


ואם כל זה לא מספיק, אז סולן הלהקה Oren Balbus הכריז על אלבום סולו ראשון שלו תחת השם K-OS: REBIRTH (המסיכה השהיה עולה להופיע איתה)

 

אתם חייבים להיות שם... "Walkways" עולים עם מופע הדליין שיפרק לגורמים את ה"רידינג 3". זה יקרה ב- 10.6 ויהיו שם גם כאורחים מיוחדים ולראשונה בישראל, מאסטרי הפרוג האינסטרומנטליים "The Omnific" מאוסטרליה ו- "Shell Beach" מהונגריה.

 

אחרי שחיכינו לזה כל-כך הרבה זמן הינה זה בא. "HotBox" מגיעים להרעיד את מועדון הגגרין ב- 17.6 עם מופע מלא יחד עם מלא אומנים אורחים והפתעות! הלהקה מבטיחה לנו את הופעת העשור!

 

הבסיסט Peter Baltes מצטרף באופן רשמי ל- "U.D.O." של Udo Dirkschneider. הבסיסט Tilen Hudrap נאלץ לפנות את מקומו בתחילת ספטמבר 2022, בגלל סיבות בריאותיות שלא איפשרו לו להופיע על הבמה. כזכור, Peter Baltes ניגן עם Udo שנים רבות בלהקתו לשעבר "Accept", אותה עזב באלטס בשנת 2018. מאז הוא כבר הספיק לשתף פעולה עם Udo במסגרת Dirkschneider & The Old Gang וכעת הוא מצטרף ללהקת U.D.O. באופן רשמי.

 

ספר הזיכרונות של הבסיסט/סולן Geddy Lee בשם "My Effin' Life", שהיה אמור לצאת במקור בסתיו 2022, יהיה זמין כעת רק ב-14 בנובמבר 2023. ספר הזיכרונות, שנערך ב-Noah Eaker, יכלול 512 עמודים ויהיה זמין בכריכה קשה או כספר אלקטרוני.

 

אחרי שנים של ניסיונות להביא את הלהקה לארץ, בין היתר באמצעות סטארטאפ למימון המונים של המעריצים בישראל, הפעם זה ממש יכול לקרות וזה תלוי רק בכם. להקת הפרוג השוודית "Anglagard" תגיע לישראל ב- 11.9.23, במסגרת סיבוב הופעות של הלהקה לרגל חגיגות ה- 30 לאלבום המופת "Hybris", אבל רק אם תזמינו מספיק כרטיסים בהזמנה מוקדמת, במסגרת קמפיין מימון המונים. מי שמזמין כרטיס לא יפסיד את הכסף שיחזור לבעליו אם הקמפיין לא יצליח. אז קדימה, תכנסו ותרכשו כאן:

 

אירועי השבוע בשיתוף "Rocking Israel"

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

تعليقات


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page