top of page

חדשות השבוע במוזיקה 22.09.24

 

קודם כל ולפני הכל אנחנו מזכירים לכם על הפסטיבל הענק, המטורף השנתי הגדול ביותר בעולם המטאל!!

תרשמו ביומנים 19.10.24. לרכישת כרטיסים.


 

וואווו "The Cure" משחררים סינגל ראשון "Alone"' לאחר 16 שנים של שתיקה. הסינגל באורך של כמעט 7 דקות לקוח מתוך האלבום "Songs Of A Lost World" שאמור לצאת ב- 1 לנובמבר. זה שיר הפתיחה של האלבום שרוברט סמית' אמר שכבר ברגע שהלהקה הקליטה אותו, הוא ידע שהוא הולך לפתוח את האלבום.



 

ה- "Foo Fighters" ביטלה את הופעתה בפסטיבל המוזיקה "Soundside" שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע. זו היתה אמורה להיות הופעתה הראשונה של הלהקה מאז ש- Dave Grohl שיתף הצהרה על הבת שנולדה לו מחוץ לנישואין בתחילת החודש. הפסטיבל יתקיים באמפיתיאטרון "Hartford HealthCare" שבברידג'פורט, קונטיקט, ב-28 וב-29 בספטמבר, וה- "Foo Fighters" היו אמורים להיות המופע הראשי של יום ראשון בלילה. ג'ק ווייט וגרטה ואן פליט נוספו מאז לרשימת האומנים המופיעים בפסטיבל במקום ה"פו פייטרס". סיבת הביטול לא פורטה על-ידי הלהקה.


 

להקת "Walkways" יוצאת שוב לסיבוב הופעות מטורף באירופה. הלהקה האהובה עלינו הכריזה השבוע כי היא יוצאת לסיבוב הופעות באירופה כמופע חימום מרכזי יחד עם להקת "Freedom of Fear". השתיים יחממו את להקת "Ne Obliviscaris", שהיא להקת פרוג מטאל מאוסטרליה שהוקמה ב-2003 ועד היום הוציאה ארבעה אלבומי אולפן.

הלהקה תשתתף בלא פחות מ-21 הופעות ברחבי אירופה!!


 

אחרי ששבוע שעבר הם הכריזו על שינוי בהרכב, להקת "Oceans On Orion" מציגה את הבסיסטית החדשה שלהם מיכל חסון, אותה הם פגשו במקרה במהלך הצילומים לקליפ החדש שלהם. הם גילו שמיכל היא לא רק רקדנית ונגנית גיטרה קלאסית מוכשרת אלא היא גם נגן בס מדהימה.

בנוסף הם גם שיתפו את ההופעה הראשונה שלהם השנה בחו"ל, ב-24 באוקטובר ברומניה.


 

את הגרסה של "Body Count" לשיר האייקוני "Comfortably Numb" כבר שמעתם?

אז ICE-T וחבריו ביצעו קאבר לקלאסיקה של "פינק פלויד" משנת 1979, עם לא אחר מאשר David Gilmour עצמו. גילמור אהב את הגרסה של "Body Count" ל- Comfortably Numb וציין כי הוא אוהב את המילים החדשות וכי הן ממש היכו בו כי הן מדברות על העולם שבו אנחנו חיים עכשיו, וזה די מפחיד. הקשר הראשוני בין Ice-T לגילמר היה כשהוא פנה לגילמור בכדי לקבל רשות להשתמש בשיר, משם זה התגלדל לכך שגילמור גם נגן בו. ועוד איך מנגן..... סולו אחד ארוך ומדהים מתחילתו ועד סופו של השיר במשך 6:18 שניות. אורגזמה מובטחת....



 

אנחנו כבר יודעים ש "Linkin Park" היא גם מכונת שיווק משומנת ועוצמתית. איך הם הצליחו להרים איחוד, כתיבת והקלטת אלבום, סיבוב הופעות והופעת רשת מטורפת וכל זאת בדממת אלחוט?? הם לקחו את אותם אנשים שהיו איתם לאורך השנים והחזירו את כולם למשפחת לינקין, כך לפחות הם מתארים זאת...

השבוע הלהקה שחררה סרטון של מאחורי הקלעים:


 

ממשיכים עם לינקין שמוציאים סינגל נוסף מהאלבום החדש ואנחנו חייבים לומר שאנחנו אוהבים את זה!!

נזכיר לכם שהאלבום אמור לצאת ב-15 בנובמבר.


 

אנחנו לא מאמינים וגם קשה לנו לכתוב זאת אבל התאריך הארור שיזכר לעולם כיום האימה הגדול ביותר במדינת ישראל קרב ובא. משהו בנו רוצה לדחוף אותו, להרחיק אותו, לא לחשוב שעברה שנה ועדיין יש חטופים שקמלים ונרקבים במנהרות!! המילים של השיר הזה חודרות ומנקבות את הלב והנשמה!!

ברי סחרוף מקליט שיר וקליפ שהוא ביצוע לשיר "אולי צריך לתת לזה עוד זמן" שכתב אריק איינשטיין והלחין יצחק קלפטר. הביצוע הוקלט בתקווה שהחיים ישובו למסלולם - בתפילה לחזרתם של החטופים, לשלום החיילים, להחלמת הפצועים ושתשקוט הארץ.


 

אגדת הת'ראש מטאל "Slayer" עשתה השבוע את ההופעה הראשונה של מאז שנת 2019, אז סיימה את סיבוב ההופעות הנרחב "The Farewell Campaign". ארבעת החברים Tom Araya, Kerry King, Gary Holt ו- Paul Bostaph נתנו סטליסט מטורף בהופעה החותמת את פסטיבל "Riot Fest" בו התארחו גם Fall Out Boy", "The Offspring", "Sum 41", NOFX, "Taking Back Sunday" ו- "Cypress Hill". בשלב זה יש לסליייייררררררררררררררר עוד שתי הופעות מתוכננות בפסטיבלים "Louder Than Life" ו- "Aftershock" - ואז אנחנו רק צריכים לחכות בסבלנות כדי לראות אם ההופעות הללו יתנו להם תיאבון לחזור. הלהקה נגנה לא פחות מ- 20 שירים בסטליסט מטורף שכלל בין היתר את "South Of Heaven", "Seasons in the Abyss", "Dead Skin Mask", "Hell Awaits", "Raining Blood", "Angel Of Death ועוד.


(Photo: Forbs)

 

להקת "FEVER 333" הוציאו שני סינגלים חדשים "MURDERER" ו- "NOSEBLEEDS", הלקוחים מהאלבום השני הממשמש ובא שיקרא "DARKER WHITE", וצפוי לצאת ב-4 באוקטובר.



 

ואם כבר "FEVER 333" אז הסולן Jason Aalon פרסם השבוע ברשתות החברתיות סרטון כנה עד כאב המסביר שהוא עומד בפני המאבק המשמעותי והמאתגר ביותר שלו עם דיכאון. בקליפ שכותרתו, "I appreciate this opportunity to be honest with you. Thank you", פותח הזמר בכך שהוא אומנם מרגיש קצת לא בנוח ואפילו מפוחד ומשתף כי הוא נכנס לדיכאון עמוק בתקופה שבה אפשר היה לצפות שהוא יתרגש לקראת הוצאת האלבום החדש. בעקבות ההודעה בוטל סיבוב ההופעות שנועד לתמוך באלבום.


(Photo: Courtesy of the artist)

 

מעריצי "Oasis" ? לא הצלחתם למצוא כרטיסים להופעות האיחוד?, אתם יכולים לנשום לרווחה...

יש עוד דרך להשיג כרטיסים אבל כנראה שתצטרכו לטוס רחוק...

האחים גלאגר חשפו את רשימת הערים שאליהם יגיעו בסיבוב ההופעות העולמי שלהם לאחר שכל הכרטיסים להופעות בבריטניה אזלו בתוך זמן קצר. הלהקה אישרה שתופיע במהלך 2025 בקנדה, ארה"ב, מקסיקו, דרום קוריאה, יפן, אוסטרליה, ברזיל, צ'ילה וארגנטינה. בקרוב צפויות הודעות לגבי מכירת כרטיסים, תמחור ומקומות מדויקים.


(Photo: Paul Bergen)

 

וגם "Iron Maiden" מוסיפה עוד ועוד הופעות לסיבוב הופעות "Run For Your Lives World Tour" בו היא חוגגת 50 שנה. בסיבוב ההופעות שיחל ב- 27 למאי 2025 בבודפשט, הונגריה כלל בתחילה 27 הופעות, אך אתמול פרסמה הלהקה שבשל ביקוש רב יתקיימו מועדי הופעות נוספים בבודפשט, פריז וברלין. כזכור, הלהקה אמורה לנגן שירים מתוך תשעת האלבומים הראשונים שלה, החל ב- "Iron Maiden" ועד "Fear Of The Dark" והם מבטיחים שזה יהיה המופע המרהיב והמשוכלל שלהם אי פעם.



 

ואם בהופעות עסקינן, אז גם "Coldplay" פרסמה שהיא מוסיפה עוד ארבע הופעות שיערכו בחודש ספטמבר 2025 באיצטדיון וומבלי, במסגרת הסיבוב "Music of the Spheres World Tour 2025, וזאת כתוצאה מביקוש רב לכרטיסים. הלהקה הכריזה במקור על שישה לילות באצטדיון באוגוסט הבא, אך הוסיפה ארבע הופעות נוספות בספטמבר עקב "ביקוש פנומנלי". בכך תשבור "קולדפליי" את שיא ההופעות שהוחזק עד עתה על-ידי Taylor Swift ו- "Take That" שהצליחו למלא את האיצטדיון 8 פעמים רצופות, עם 10 הופעות בסך הכל באיצטדיון המיתולוגי. הלהקה תנגן גם שני לילות באצטדיון Hull's Craven Park, כאשר חמישים אחוז מההכנסות על הכרטיסים למופעים הללו יועברו למעריצים מקומיים. עשרה אחוזים מההכנסות של 12 ההופעות ייתרמו ל-Music Venue Trust, התומך באולמות קונצרטים קטנים ועממיים ברחבי בריטניה.



 

זוכרים את "Soul Asylum" ? אז תאמינו או לא, אבל היום הם מוציאים את אלבומם ה- 13 "Slowly but Shirley". זה האלבום הראשון של הלהקה מאז "Hurry Up and Wait" שיצא בשנת 2020. עד כה שוחרר מהאלבום הסינגל האנרגטי "High Road" שבוודאי ישמח את המעריצים הוותיקים של הלהקה. "Soul Asylum" תצא בקרוב לסיבוב הופעות עם "Stone Temple Pilots".



להאזנה: Apple Music

 

הוא אומנם יצא בשישי שעבר אבל עוד לא הספקנו לעכל.. אביתר בנאי הוציא אלבום חדש בשם "שיחות שלום". אנחנו מאוד אוהבים את אביתר, ולומר את האמת, אחרי ה- 7 באוקטובר, אחרי תקופה מאוד ארוכה שלא הצלחנו להאזין בכלל למוזיקה ועצרנו כל פעילות בבלוג ובתוכנית שלנו, היה זה דווקא אביתר שהחזיר אותנו לשפיות עם אלבום הקאברים הנפלא "עוגן במים" שיצא בשנת 2023. האזנו לו שעות על גבי שעות כשלא יכולנו להאזין בכלל לכל מוזיקה אחרת והוא גרם לנו להיזכר מחדש כמה אנחנו אוהבים מוזיקה ועד כמה היא חשובה לנפש. אז אחרי "עוגן במים" הוציא אביתר את "חלל", שהיה הסינגל שבישר את אלבום האולפן החדש שלו "שיחות שלום" שיצא בשישי האחרון. יש פה את "יהונתן" שנכתב על יהונתן גפן ז"ל, ואת שיר הנושא "שיחות שלום" שכותרתו הושפעה וודאי מהמצב, את "הכל טוב אחי" שהפיל לנו את הלסת כשהאזנו לו לראשונה, ולו רק בגלל המילים "כוס אומו" ו- "זין" שלא שמענו מאביתר עוד מאז אלבום הבכורה, את "אהבת אמת" שמתאר משב בזוגיות, "אמא שמחה" שמתכתב עם ההתמודדות של בנאי עם תהליך ההזדקנות של אמו, ואפילו קטע מוקלט של הרב אורי זוהר ז"ל שנקרא "הרב אורי".



להאזנה: Spotify

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page