top of page

חדשות השבוע במוזיקה 29.09.24

 

השבוע השיק David Gilmour את סיבוב ההופעות שנועד לקדם את אלבומו "Luck and Strange" במופע מרגש שנערך באיצטדיון העתיק Circus Maximus שברומא. גילמור ניגן סט של 20 שירים המאזן בין קריירת הסולו שלו ו- "Pink Floyd". אחרי שישה לילות במקסימוס, יערוך גילמור סדרת מופעים ב"אלברט הול" בלונדון, ב-Hollywood Bowl וב-Intuit Dome שבקליפורניה ובמדיסון סקוור גארדן בניו יורק. זה אולי יהיה הסיבוב האחרון שלו, כך שלמי שעוד לא רכש כרטיסים כדאי למהר.



 

ואם כבר גילמור, אז "Pink Floyd" הגיעה לעסקה עם סוני למכירת קטלוג המוזיקה שלה בסכום ש ל400 מיליון דולר - לאחר שנים של דיווחים על חיכוכים בין חברי הלהקה בעניין. להקת הרוק הבריטית הסכימה למכור את הזכויות לקטלוג המוזיקה המוקלטת שלה, את שמה את דמויות חברי הלהקה, אך לא את הזכויות על כתיבת השירים שלהם. ההסכם, שתואר על ידי "וראייטי" כ"אחד הגדולים מבין רבים בשנים האחרונות", מגיע לאחר שנים של ריבים ומחלוקות בין חברי הלהקה על פרטי המכירה, וכן על הערות שנויות במחלוקת שהשמיעו בעיקר רוג'ר ווטרס, שעל פי הדיווחים גם סיבך את תהליך העסקה.


(Photo: Koh Hasebe)

 

נבחרת כוכבים הכוללת את Maynard James Keenan, Zakk Wylde, Rob Trujillo ועוד אמורים לכבד את Ozzy Osbourne עם הופעות בטקס הפתיחה להיכל התהילה של הרוקנרול בהמשך החודש. היכל התהילה אישר גם כי Billy Idol, Jelly Roll, Chad Smith, Wolfgang Van Halen, Steve Stevens and Andrew Watt, כמו גםJack Black יופיעו בטקס לכבודו של נסיך האופל.


 

להקת "Fever 333" מוציאה לאור את אלבומה השני "Darker White". האלבום בן 14 השירים מגיע 5 שנים אחרי אלבום הבכורה העוצמתי "Strength in Numb333rs" שיצא בשנת 2019. כזכור בשבוע שעבר דיווחנו לכם על ביטול סיבוב ההופעות המתוכנן של הלהקה שהיה אמור להיפתח ב- 17 באוקטובר בעקבות התמודדות של הסולן הסולן Jason Aalon בדיכאון.



להאזנה: Spotify


 

הולי שיט... "Three Days Grace" מכריזה על על חזרתו הרשמית של Adam Gontier כסולן של הלהקה לצדMatt Walst שישמש אף הוא כסולן. כזכור, אדם עזב את הלהקה לאחר האלבום הרביעי ומאט (שהוא במקרה אחיו של הבסיסט Brad Walst) גויס כדי למלא את מקומו. הלהקה מציינת בהודעתה כי היא גם עובדת על חומר חדש עם אדם באולפן, כי היא מתכננת סיבוב הופעות קרוב וכי צפויות הודעות נוספות בהמשך.



 

להקת "Bring Me The Horizon" מוציאה לאור וידאו של השיר "liMOusIne" מבוצע בהופעה חיה ביפן עם AURORA. "ברינג מי" ואורורה שיתפו פעולה באצטדיון ZOZO Marine כדי להעניק למעריצים את הופעת הבכורה החיה של "liMOusIne", הלקוח מהאלבום "Post Human: Nex Gen" המיוחל שיצא השנה. ועכשיו כנסו לצפות איזה ביצוע מטורף במיוחד אחרי הרגע בו Oliver Sykes משלהב את הקהל וצורח "Show AURORA a fucking mosh-pit!"....



 

ואנחנו ממשיכים עם "Bring Me The Horizon" שהשבוע עלו על מיליארד השמעות בפלטפורמות הסטרימינג בבריטניה, כאשר ה-BRITs מציג את Oliver Sykes עם גביע מיליארד ההשמעות של ה- BRIT שמאשר את ההישג המדהים. כמה מדהים? השנה יצא אלבומה השביעי בלבד של הלהקה "Post Human: Nex Gen" והיא כבר זכתה למעמד המכובד, לאחר שהאלבום צבר 70 מיליון הזרמות והפך את BMTH ללהקת הרוק המוזרמת ביותר על פני כדור הארץ בשבוע בו יצא.


(Photo: Brit Awards)

 

להקת "Coldplay" מוציאה לאור את אלבומה העשירי "Moon Music". זה אלבום ההמשך ל- "From Earth with Love" שhצא בשנת 2021, אשר שניהם נכללים בפרויקט "Music of the Spheres" שלהם. שני האלבומים נתמכים במקביל בסיבוב ההופעות העולמי "Music of the Spheres". הופעות האורח באלבום כוללות את: Jon Hopkins, Burna Boy, Little Simz, Elyanna, Tini ו- Ayra Starr.



להאזנה: Spotify

 

ואם כבר "Coldplay" אז מכירות הכרטיסים להופעות הלהקה בהודו הגיעו לסכום של 11,000 דולר ועוררו מהומה גדולה. מעריצים שחיכו בכיליון עיניים לחזרתה של "קולדפליי" להודו לאחר 8 שנים נדהמו לגלות שכל הכרטיסים לשלושת הופעות הלהקה נמכרו בתוך דקות ותחת זאת הופיעו שוב בפלטפורמות אחרות תמורת 960,000 רופי ($11,458). רק כדי לסבר את האוזן, בהתאם לנתוני הבנק העולמי התמ"ג הנוכחי של הודו לנפש הוא 2,500 דולר בשנה!!!



 

ועוד קצת על "Coldplay" השבוע הלהקה הוכתרה כלהקה המושמעת ביותר בבריטניה במאה ה-21 ועקפה את "Queen" שממוקמת במקום השני. לפי הנתונים השירים של "קולדפליי" הושמעו בממלכה 40,000 פעמים יותר אשר "קווין" שדורגה במקום השני. הלהיט מספר 1 של הלהקה בבריטניה הוא "Viva La Vida", שיצא בשנת 2008, עם ממוצע של 27 השמעות ביום מאז יציאתו. עוד להקות מעניינות ברשימה "הביטלס" רק במקום החמישי, "אואזיס" במקום השישי והרולינג סטונס במקום העשירי.



 

ואם לא הספיק לכם מ- "Coldplay" אז בהודעה שפרסם לאחרונה, כריס מרטין הוא אישר ש"קולדפליי" יפרשו לאחר יציאת אלבום האולפן ה-12 שלהם. "אנחנו הולכים לעשות רק 12 אלבומים ראויים וזה אמיתי. כן, אני מבטיח. כי פחות זה יותר ועבור חלק מהמבקרים שלנו..". מרטין הוסיף ""יש רק שבעה הארי פוטרים. יש רק 12 וחצי אלבומים של הביטלס, יש בערך אותו מספר אלבומים לבוב מארלי... המבלה הזו אומרת שבקרת האיכות כל כך גבוהה כרגע, שכדי ששיר יצליח, זה כמעט בלתי אפשרי... ".


 

תאמינו או לא, אבל Tony Iommi ככל הנראה יופיע באלבום החדש של Robbie Williams. למרות שהשניים לא אמרו דבר בעניין, המתופף והמנהל המוזיקלי של רובי וויליאמס, קארל ברזיל, ציין במהלך ראיון בפודקאסט "Percussion Discussion" שלרובי יש אלבום חדש בעבודה והוא הקליט שיר בשם "Rocket" עם Tony Iommi. קארל הוסיף שהאלבום הבא יהיה אלבום גיטרות, עם קצת חזרה לסאונד הישן של רובי משנות ה-90.


(Photo: Monica Schipper/Kevin Mazur)

 

אחד האומנים האהובים עלינו Paul McCartney חידש השבוע במונטוידאו שבאורוגוואי את סיבוב ההופעות "Got Back" וביצע בפעם הראשונה את השיר של "הביטלס" "Now and Then" ששוחרר לפני כשנה, ומבוסס על קלטת דמו שלJohn Lennon. סיבוב ההופעות "Got Back" הוא התחיל ב-28 באפריל 2022 בספוקיין ארנה שבארצות הברית, ואמור להסתיים ב-19 בדצמבר 2024 באצטדיון O2 שבלונדון. זה סיבוב ההופעות הוא הראשון של האומן ב- ה- 82 לאחר מגיפת הקורונה, שהביאה לביטול סיבוב ההופעות הקודם שלו.



 

הלך לעולמו Dave Allison הגיטריסט המקורי של להקת "Anvil" מסיבות לא ידועות (אם כי דיווחים לא מאושרים ציינו שהוא חלה בסרטן) והוא בן 68. Dave Allison היה חבר בלהקת המטאל הקנדית החלוצית מאז הקמתה בשנת 1973 בשם "Lips". הוא היה ניגן בחמשת אלבומיה הראשונים ועד עזיבתו לאחר אלבום ההופעה החיה "Past and Present" שיצא בשנת 1989.


(Photo: Pete Cronin)

 

הזמר והשחקן Kris Kristofferson הלך השבוע לעולמו והוא בן 88. קריסטופרסון שנחשב לאחד מאמני מוזיקת הקאנטרי המשפיעים ביותר בשנות ה-70 זכה בתחילה להצלחה רבה ככותב שירים וביניהם "Me and Bobby McGee" שהתפרסם בביצועה של Janis Joplin ומאוחר יותר אף זכה לאיזכור ב"שיר לחייל" של שלמה ארצי. במהלך שנות ה-70 הייתה לקריסטופרסון קריירת משחק מצליחה בהוליווד במהלכה הוא כיכב בין היתר בסרטים "Pat Garrett and Billy the Kid" שיצא ב-1973 (עם הפסקול של Bob Dylan), ו-"כוכב נולד" שיצא בשנת 1976 בו כיכב לצד ברברה סטרייסנד וכלל פסקול מצליח.


(Photo: Mary Ellen Mark)

 

התלבטנו... אבל Eric Clapton הוציא היום לאור אלבום בשם "Meanwhile". האלבום כולל 14 שירים, שמונה מהם הם סינגלים שהוציא קלפטון במהלך השנים האחרונות, כמו שיר הפתיחה "Pompous Fool". האלבום כולל שיתופי פעולה עם Van Morrison, בראדלי ווקר, ג'ודית היל, דניאל סנטיאגו, סיימון קליימי ו- Jeff Beck בשיר "Moon River".



להאזנה: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page