top of page

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

נזכור ולא נשכח !


ערב יום השואה יורד עלינו, ואנחנו מבקשים לעזור לכם לעבור את היום הקשה הזה עם פלייליסט אלטרנטיבי של 18 ("חי") שירי רוק ומטאל, שנכתבו כולם בהשראת אירועי השואה ומלחמת העולם השניה.


השירים בפלייליסט משלימים יחד מארג של סיפור מלחמת העולם השניה והשואה.


השתדלנו לסדר את הרשימה באופן כרונולוגי, לפי סדר התרחשות האירועים, מרגע עליית הנאצים, הפתרון הסופי, הגטאות ומחנות ההשמדה, דרך קרבות עיקריים במלחמה: הקרב על בריטניה, המערכה בסטלינגרד, הפשיטה על נורמנדי ועד הטלת פצצות האטום והסיום בהבטחה שמאחורי הקמת מדינת ישראל: "לעולם לא עוד!"


אז אם אתם מעוניינים להקשיב לסיפור המעשה מזווית קצת שונה, אתם מוזמנים לקרוא כאן על התוכן של כל שיר ושיר ולהאזין לפלייליסט מתחילתו ועד סופו בסדר כרונולוגי.


 

עלית הנאציזם


א. "Sabaton - "Rise of Evil - תיאור עלית הנאציזם בגרמניה.


ב. "Anthrax – "The Enemy - על אדולף היטלר: "הוא רק אדם בודד שדעותיו הקדומות יתפשטו כמו להבה על פני האדמה".

 

הקרב על בריטניה 10 ליולי 1940 עד 31 לאוקטובר 1940


ג. "Iron Maiden - "Aces High - מילות השיר נכתבות מנקודת המבט של טייס חיל האוויר המלכותי הבריטי שנלחם במהלך הקרב על בריטניה מול חיל האוויר של גרמניה (1940).


ד. "Motörhead – "Bomber - שיר שמבוסס על ספר באותו השם ומתייחס לאירועים הקשורים בטיסה האחרונה של מפציץ חיל האוויר המלכותי על גרמניה.


ה. "Iron Maiden – "Tailgunner - שיר ההמשך לשיר "Aces High". הוא מתאר את הקרב מנקודת מבט אחרת.

 

הפתרון הסופי – 1941-1945


ו. "Sabaton - "The Final Solution - על "הפתרון הסופי" להשמדת העם היהודי.


ז. "Slayer - "Angel of Death - על ג'וזף מנגלה, הרופא הנאצי שביצע ניסויים בבני אדם במחנה הריכוז אושוויץ וכונה "מלאך המוות מאושוויץ".


ח. "Anarchy Club - "Get Clean על יהודי שעובד במחנה ריכוז בזמן השואה ונקרא פתאום על-ידי הנאצים ל"מקלחות" הגז כדי "להתנקות".


ט. "Civil War - "Schindler's Ark - מבוסס על הנובלה באותו השם שעובדה בהמשך לסרט "רשימת שינדלר".


י. "Slayer – "SS-3 - על ריינהרד טריסטן אויגן היידריך, המכונה "הקצב מפראג", "התליין" – פושע המלחמה הנאצי שהיה בין האחראים העיקריים לפתרון הסופי.


יא. "Sabaton – "Uprising - על המרד הפולני שהתרחש בורשה בשנת 1944.


יב. "RUSH – "Red Sector A – שיר המושפע מסיפור חייהם של הוריו של Geddy Lee בסיסט הלהקה, שחיו במחנות הריכוז ברגן בלזן ודכאו והיו ניצולי שואה. המילים נכתבו על האומץ והכח של הניצולים והוא מתמקד ברגעי השחרור שלהם.


 

נקודת המפנה וקרבות אחרונים


יג. "ACCEPT - "Stalingrad - מספר על קרב סטלינגרד (יולי 1942 עד פברואר 1943), בו נכשלו המאמצים של הצבא הגרמני להשלים את כיבוש העיר מידי הצבא הסובייטי. הקרב הסתיים בניצחון הצבא האדום והביא לנקודת מפנה במלחמת העולם השנייה.


יד. "Iron Maiden - "The Longest Day - על הפלישה לנורמנדי (6 ליוני 1944 עד 30 לאוגוסט 1944) והשפעתה על החיילים הצעירים שנלחמו באותו יום.


טו. "Megadeth - "Take No Prisoners – גם הוא על הפלישה לנורמנדי (D-Day) שמוגדר על ידי מגדת' במילות השיר כ"התחלה של הסוף".


טז. "Sabaton - "Primo Victoria - על שהתרחש ביום ה- 6 ליוני 1944, היום בו החלה הפלישה לנורמנדי.


יז. "RUSH - "Manhattan Project - על "פרויקט מנהטן" - שם הקוד לפרויקט פיתוח הנשק הגרעיני הראשון, שבסיומו הוטלו הפצצות הגרעיניות בהירושימה (6 אוגוסט 1945) ונגסקי (9 אוגוסט 1945), ובכך הביאו לסיום מלחמת העולם השנייה. "אנולה גיי" המוזכר בסוף השיר הוא המטוס האמריקאי שנשא את הפצצות.

 

"לעולם לא עוד" - תקומה


יח. "Disturbed - "Never Again - "לעולם לא עוד". ההבטחה שבהקמת מדינת ישראל שסיפור השואה לא יחזור על עצמו. שיר שכתב דייויד דריימן על השואה בהשראת סיפורם של סבו וסבתו מצד אימו, שניהם ניצולי שואה.


 

ן** "Salem - "Ha'ayara Bo'eret



ן** "Salem - "Kaddish


קישור לפלייליסט: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

348 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Komentarai


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page